recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Satellit TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Et kabel nok?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Et kabel nok?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
LarsZK Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 16-September-2013
Sted: Snedsted
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LarsZK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Et kabel nok?
    Sendt: 25-September-2013 kl. 09:40
Jeg har i lang tid brugt et kabel fra parabol med et hoved, til tv med Canal Digital. Nu har jeg bestilt en boks så jeg kan få mulighed for at se et program mens jeg optager et andet. Så ser jeg nu at CD skriver at der skal to kabler fra parabol til modtagerboks hvis jeg vil bruge denne funktion. Kan jeg ikke bare dele det kabel jeg har i forvejen og sætte dem i de to indgange på boksen? Jeg har et meget langt kabeltræk og gennem flere rum så det vil være meget besværligt og trække nyt kabel og så skal jeg vel også have et lnb hoved med to udgange på?
Med venlig hilsen
Lars
Til top
huntiedk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2006
Sted: København Ø, DK
Point: 725
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér huntiedk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2013 kl. 10:30
Nej, du skal desværre bruge to kabler. Grunden er, at "hele" satellit-signalet ikke "kan komme gennem" kablet på een gang, da samme frekvens bruges på flere måder. I stedet sender boksen information til LNB'en om hvilken del af signalet, der skal tilbage gennem kablet. Når boksen skal bruge signaler fra to forskellige LNB-indstillinger (hvis du ser et program og optager et andet), kan det kun ske, ved at det fremføres i to kabler.

Så der skal to kabler og en LNB med to udgange til...
Øst, vest, ::1 bedst
Til top
Lytro Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-Maj-2010
Sted: Nejede,Hillerød
Point: 363
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lytro Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2013 kl. 10:59
Et kabel er fint Wink

De nye modtagere fra Canal Digital kan bruge en SatCR LNB.
Modtager skal bare sætttes op til SatCR.
Der er mulig for at trække 4 tunere på et kabel idag. (senere kommer der mulighed for 8 tunere)

Lynge

Redigeret af Lytro - 25-September-2013 kl. 11:01
Hvorfor skriver du ikke i din PROFIL, hvilken landsdel du bor. Det ville hjælpe på nogle svar. :-)
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10460
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2013 kl. 11:36
Oprindeligt skrevet af huntiedk huntiedk skrev:

Nej, du skal desværre bruge to kabler.

Det er kun på modtagere der ikke understøtter de nyere SATCR eller Unicable LNBer. Ellers forholder det sig som lytro skriver.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
LarsZK Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LarsZK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2013 kl. 11:37
De sidste svar lyder bedst Ved i om den store boks fra CD understøtter dette?
Med venlig hilsen
Lars
Til top
Ullum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Juli-2006
Point: 1004
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ullum Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2013 kl. 12:13
Men det kræver stadigvæk at du udskifter parabolhovedet, en SatCR LNB koster min. kr. 500, derudover skal du havde en splitter inden boksen.

SatCR er understøttet af CD´s bokse.

Redigeret af Ullum - 25-September-2013 kl. 12:19
Til top
Ullum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ullum Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2013 kl. 12:22
Det du skal bruge er dette sæt (eller tilsvarende)
http://www.netto-sat.dk/satcr_lnb_kit_med_2_kabler_og_fordeler-p-1749.html?cPath=269_41_125

Ellers prøv at høre CanalDigital om de kan give et godt tilbud på boks + LNB, evt. ved at du laver en ny bindingsperiode.

Redigeret af Ullum - 25-September-2013 kl. 12:25
Til top
LarsZK Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LarsZK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2013 kl. 12:33
Godt tilbud du har fundet der Ullum :) de to små medfølgende kabler skal de bruges ved parabolen? Jeg kan se der er ro udgange på lnb hovedet?
Med venlig hilsen
Lars
Til top
LarsZK Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LarsZK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2013 kl. 12:34
Jeg har fået et godt tilbud. 30 % rabat på abn. og 2000kr rabat på boksen fordi jeg har været kunde i mange år :)
Med venlig hilsen
Lars
Til top
karula Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Oktober-2006
Sted: Denmark
Point: 849
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér karula Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2013 kl. 12:36
Ja, og det funker bare med et kabel, har haft det et år
nu, uden problemer.
Med venlig hilsen

Karula
PDP Pioneer 427xd / Marantz SR 7007/Panasonic BDP 35 / Sat Canal Digial HDPVR 5720-SX / lyd Quadral Cromium style 50- 5.1
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Point: 5446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2013 kl. 12:40
Undskyld jeg lige låner tråden, men er der nogen der ved hvad forskellen er på SatCR og Unicable?
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
Ullum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ullum Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2013 kl. 12:58
Oprindeligt skrevet af LarsZK LarsZK skrev:

Godt tilbud du har fundet der Ullum :) de to små medfølgende kabler skal de bruges ved parabolen? Jeg kan se der er ro udgange på lnb hovedet?

Nej du skal kun bruge den ene udgang på lnb hovedet, den hvor der står SatCR ved. Den anden udgang er en normal udgang som kan bruges hvis man har en ekstra modtager i et andet rum.

Splitteren burger du lige inden boksen, hvor du fører de 2 medfølgende kabler fra splitteren og til de 2 indgange bag på boksen.
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu