|
Dali lektor sub 10 |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
friedel ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Oktober-2007 Status: Offline Point: 1462 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 25-September-2013 kl. 16:27 |
Hej folkens
Nogen der har nogle erfaringer med Dali Lektor Sub 10? Tror rummet er en 30-35kvm, de skal spille sammen med b&w dm683, htm61 og enten 685/6 eller b&w m1 Kan få den med kabel for 2500kr er det her jeg skal slå til? :)
|
|
![]() |
|
armani-thomas ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-September-2013 Status: Offline Point: 1724 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det var det jeg gav for en af mine Dali Ikon's. Og det er en noget bedre sub i mine ører.
|
|
![]() |
|
Jesper Flamand ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 07-Oktober-2008 Status: Offline Point: 345 |
Jeg kender hverken til den ene eller anden sub, men hvis du kan få en ikon til den pris må den lektor sub ned i pris.
|
|
![]() |
|
friedel ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Oktober-2007 Status: Offline Point: 1462 |
Det lyder billigt for en ikon? Har fundet en MkII Men han vil ikke under 3500kr hvilket jeg ikke har råd til. Og så er kæresten ikke fan er de store subs så 10" er ganske fint, vil dog hellere have B&W 610 men dem er der jo ikke mange af :(
|
|
![]() |
|
Ingen andre der har nogle erfaringer?
|
|
![]() |
|
micker ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 26-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 356 |
Dali lektor sub er en RIGTIG god sub. Det er en skam den ikke stadig bliver produceret, den er meget stram og præcis. Hvis den også skal bruges til musik er den mere fast i bassen end en ikon. Jeg ved ikke om du skal bruge den til musik eller film, til film findes andre subs der måske er sjovere og går dybere (f.eks ikon) men til musik lyder den fantastisk, der skal man normalt op i dyre subwoofer for at få samme faste bas der harmonere ligeså godt med gode højttalere som f.eks DM serien eller ikon.
|
|
Panasonic TH42PX70
Denon / B&W 800 bio PS3 |
|
![]() |
|
armani-thomas ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-September-2013 Status: Offline Point: 1724 |
Ikon overgår den på alle områder. Hvis ikke man syntes en Ikon er "stram og præcis" er den ikke blevet integreret/kalibreret ordentligt i forhold til fronter. Har man ikke noget ordentlig rumkorrektion er dette selvfølgelig heller ikke nemt.
|
|
![]() |
|
Vubti:
http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=254639 Meget bedre end Lektor. Og god WAF. |
|
![]() |
|
Hmm okay, den skal mest bruges til film, så skal måske lede videre? :)
Den audiovector er rigtig lækker, men den skulle have været sort :(
|
|
![]() |
|
Har du overvejet sådan et svin her:
http://www.xtzsound.eu/en/products/subwoofers/99w10-16-matt http://danstv.dk/shop/xtz-99-w10-3795p.html Noget kraftigere, og mere solid bygget. Samt mange flere justerings muligheder. |
|
![]() |
|
Har kigget på den :) Men kæresten er ikke fan :(
Har budt på en b&w asw650 :) Nu må vi se. Men som jeg forstår det vil i ikke anbefale Lektoren til mit setup?
|
|
![]() |
|
technology ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 02-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 364 |
Hej
Jeg bruger hele lektor serien inclusiv sub Jeg synes den fungerer fint. Jeg synes den er dejlig kontrolleret under film. Men ja det er nok lidt smag og behag |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |