recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Film og udsendelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lineær lyd
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Lineær lyd

 Besvar Besvar Side  123 14>
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 30 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 17-Juli-2013
Status: Offline
Point: 1328
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 30 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Lineær lyd
    Sendt: 23-Juli-2013 kl. 15:27
Jeg har på det seneste købt enkelte Blu-ray, hvor lyden ikke tilbydes som 5.1 men som lineær - som f.eks. de to film om Carl Hamilton.
Andre med samme observation?

Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2013 kl. 15:44
Mener du som PCM? Betyder bare at lydsporet er ukomprimeret 5.1
Til top
Bruger udmeldt 30 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 17-Juli-2013
Status: Offline
Point: 1328
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 30 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2013 kl. 17:17
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Mener du som PCM? Betyder bare at lydsporet er ukomprimeret 5.1

PCM, ja det er nok det Smile

Men 5.1 lyd er det ikke på de to Carl Hamilton BD'er, jeg har. De har kraftig surround lyd, men dialogen, den er næsten ikke til at høre! Ej heller gennem receiver. Der skal skrues kraftigt op, så går det.

Det er Disney, som står bag de to BD udgivelser. Men Disney har jeg ikke hørt fra endnu via mail. 

Jeg har også enkelte andre udgivelser med den "nye" lyd, men der kan ikke lige huske navnet på selskabet.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2013 kl. 18:56
Kan være dårlig mixning af de to film. Har dem desværre ikke selv, ellers kunne jeg prøve at lytte.

PCM er som regel svagere end DTS HD MA og TrueHD.

Redigeret af Kampus - 23-Juli-2013 kl. 18:57
Til top
Bruger udmeldt 30 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 17-Juli-2013
Status: Offline
Point: 1328
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 30 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2013 kl. 19:39
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Kan være dårlig mixning af de to film. Har dem desværre ikke selv, ellers kunne jeg prøve at lytte.

PCM er som regel svagere end DTS HD MA og TrueHD.

Mærkeligt at der så er selskaber, som nu fravælger DTS og TrueHD, og så i stedet for vælger PCM. Dialogen er altså også vigtig, fremfor lydmæssige special effect!


Redigeret af tonice25 - 23-Juli-2013 kl. 19:40
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2013 kl. 19:49
Det er vel VHS vs Beta roderiet om igen. Selskaberne blir aldrig enige om een standard
Til top
Bruger udmeldt 30 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 17-Juli-2013
Status: Offline
Point: 1328
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 30 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2013 kl. 20:10
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Det er vel VHS vs Beta roderiet om igen. Selskaberne blir aldrig enige om een standard

Det er noget roderi. Men så længe der er flere som vælger streamingtjenesterne, og færre der vælger film på disc, så er chancen for enighed om billed- og lydmæssig standard nok lille - desværre.
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6640
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2013 kl. 20:50
Er det denne film:
http://www.blu-ray.com/movies/Agent-Hamilton-In-the-Interest-of-the-Nation-Blu-ray/48636/

Lyden er opgivet til DTS HD master audio.

Hvad afspiller du på?

Venlig hilsen
KB
Til top
Bruger udmeldt 30 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 17-Juli-2013
Status: Offline
Point: 1328
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 30 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2013 kl. 21:24
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Er det denne film:
http://www.blu-ray.com/movies/Agent-Hamilton-In-the-Interest-of-the-Nation-Blu-ray/48636/

Lyden er opgivet til DTS HD master audio.

Hvad afspiller du på?


Igen - det er altså ingen DTS HD master audio der er på hverken af de to Hamilton film på BD.

Jeg afspiller på Sony BCP-S4100 eller Panasonic DMR-BCT820


Redigeret af tonice25 - 23-Juli-2013 kl. 21:24
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12242
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2013 kl. 23:04
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:


PCM er som regel svagere end DTS HD MA og TrueHD.


TrueHD og DTS-HD MA er PCM i et pakket og tabsfrit format. Hvis der er noget der er svagere end noget andet, så er det TrueHD, med dets Dynamic Range Control.

Personligt oplever jeg, at det er LPCM-lydsporene der er mest knald på.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12242
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2013 kl. 23:07
Oprindeligt skrevet af tonice25 tonice25 skrev:



Igen - det er altså ingen DTS HD master audio der er på hverken af de to Hamilton film på BD.


Det er helt sikkert DTS-HD Master Audio der er at finde på de to skiver. Du må tage et kig på indstillingerne på dine BD-afspillere igen.
Til top
Bruger udmeldt 30 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 17-Juli-2013
Status: Offline
Point: 1328
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 30 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2013 kl. 23:10
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:


PCM er som regel svagere end DTS HD MA og TrueHD.


TrueHD og DTS-HD MA er PCM i et pakket og tabsfrit format. Hvis der er noget der er svagere end noget andet, så er det TrueHD, med dets Dynamic Range Control.

Personligt oplever jeg, at det er LPCM-lydsporene der er mest knald på.

Der kommer så min problematik ind vedr. lineær lyd Smile

Ja, der er knald på lyden - men på bekostning af dialogen, som drukner i hørelsen via nævnte observation.  
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 14>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu