recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Pixeleringer - indstråling ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Pixeleringer - indstråling ?

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
perrchrist Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 15-Maj-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 79
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér perrchrist Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Pixeleringer - indstråling ?
    Sendt: 28-Maj-2013 kl. 14:12

Jeg har grundpakken fra Stofa,  og der har i længere tid været kraftige pixeleringer på DR2, DR3, DRK, DRultra og Ramasjang.  En tekniker kiggede på det for en lille uge siden. Han rettede et par småting, og justerede lidt på forstærkeren, men fandt ellers ikke noget.  I perioder er der ingen problemer, og desværre heller ikke da han var her. Pixeleringerne kom igen kort efter han var gået. Til tider går det ud over svenske og norske programmer, men aldrig samtidig med de danske DR-programmer.    

Teknikeren mener, at der er tale om indstråling et eller andet sted i min installation. Den er totalrenoveret for 2 år siden med nyt grej overalt.  Jeg har 3 antennestik i stuen og to på første sal og en Triax IFA 213 forstærker forrest.   

Pixeleringen på DR-programmerne var særlig slem her til morgen. Til sidst forsvandt programmerne helt - "svagt eller intet signal".  Jeg hev så indgangskablet ud af forstærkeren (det sorte kabel, som kommer ind i huset udefra), satte et stik og et antennekabel direkte på det, og videre ind i fjernsynet.  Der er intet signal på DR-kanalerne overhovedet (signalstyrke 0, og bitfejlniveau 10), mens samtlige andre kanaler står knivskarpt, som de plejer. Mine naboer har fuldt signal på DR-kanalerne, som altså mangler hos mig.   

Hvad kan næste skridt i fejlsøgningen være ? Jeg mener, jeg har reduceret muligheden for indstråling  kraftigt ved at gå helt uden om selve installationen med dette prøve set-up.  Forslag er meget velkomne.   

Redigeret af perrchrist - 28-Maj-2013 kl. 14:16
Venlig hilsen Per Christensen
Til top
Mads Sørensen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 09-August-2011
Sted: Denmark
Point: 460
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mads Sørensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2013 kl. 14:55
Er det på alle dine tv du har dette problem?
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér perrchrist Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2013 kl. 14:57
Ja, det er på alle mine TV.  
Til top
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-September-2008
Sted: Silkeborg
Point: 1840
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pony65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2013 kl. 15:55
Den Triax du har, har kun en indgang og så en forstærket udgang. Efter den må du have en Fordeler af en slags, hvilken ?

Men prøv evt. at tage indgangs kabel fra stofa og via et samleled
 som dette.

direkte til et TV ( udenom alle fordelere etc.

Har du mulighed for at tage billeder af din installation og poste dem her ?

Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér perrchrist Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2013 kl. 16:21
Oprindeligt skrevet af Pony65 Pony65 skrev:

Den Triax du har, har kun en indgang og så en forstærket udgang. Efter den må du have en Fordeler af en slags, hvilken ?

som dette.

Der sidder to Triax fordelere efter forstærkeren.  Det setup du anbefaler uden om forstærker og fordelere, er netop det jeg har lavet. Her er der intet signal på DR-programmer (kun på DR1), mens alt andet står perfekt.

Redigeret af perrchrist - 28-Maj-2013 kl. 16:30
Til top
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pony65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2013 kl. 16:23
Der er ikke rigtigt noget svar med i dit citat ?
Til top
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pony65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2013 kl. 17:03
Oprindeligt skrevet af perrchrist perrchrist skrev:

Der sidder to Triax fordelere efter forstærkeren.  Det setup du anbefaler uden om forstærker og fordelere, er netop det jeg har lavet. Her er der intet signal på DR-programmer (kun på DR1), mens alt andet står perfekt.

Prøv lige at skille den vægdåse ad som kablet fører til, måske er der en samle fejl !

( tjek evt. alle dåser i installationen )

NB. hvis du laver samme prøve udenom forstærker og fordelere, men til en anden vægdåse og TV er det så også samme fejl ?

Hvis fejlen også er der på alle de andre TV når du "kører udenom" forstærker/fordeler, så er der sikkert en fejl i kablet ind i huset eller i Stofas boks ude ved vejen
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Point: 4907
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2013 kl. 17:19
Oprindeligt skrevet af perrchrist perrchrist skrev:

som dette.

Så må fejlen sandsynligvis ligge inden kablet der kommer ind i huset.

Er kablet hen til TV 4g godkendt og helt RF tæt?

Det kan også være dit TV der er dårligt skærmet.

Tjek kablet endnu en gang og prøv med et andet TV.

Ellers må du ringe til Stofa igen.

Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér perrchrist Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2013 kl. 17:25

Jeg har ladet TVet med antennekablet direkte fra Stofa-indgangen stå tændt på DR2 siden i formidags - uden signal på. For ca. 10 min. siden vendte DR-signalerne pludselig tilbage for fuld styrke uden pixeleinger.  Jeg har sat Stofa-indgangen tilbage i forstærkeren, og der er nu fuldt signal på alle DR-programmer på alle mine TV.  

Jeg fatter ikke, hvad der foregår.    

Til top
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pony65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2013 kl. 17:30
Har du ikke nogen vægdåer/slutdåser i din installation ?
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér perrchrist Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2013 kl. 18:35

Har du ikke nogen vægdåer/slutdåser i din installation ?

Jo da, jeg har en komplet installation som er lavet af fagfolk, men noget halter et eller andet sted. Nu er der igen pixeleringer på DR-programmerne.  Jeg må ha' teknikeren ud igen og se nærmere på tingene.   
Til top
Beanie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: DK
Point: 1597
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Beanie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2013 kl. 18:59
Jeg ville lade det stå til i en måned. Havde som nævnt i tidligere tråd, samme problemer sidste år. Disse forsvandt af sig selv, for dog at dukke op hist og her omkring samme tidspunkter i år.

Det lader til at være stilnet lidt af, her de sidste dage. Med det forbehold, at vi rent faktisk ser mere Netflix end kabeltv.
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu