|
Forbinde mine højttalere ? |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | |||
Lynetk ![]() Bruger ![]() Oprettet: 06-Februar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 88 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 08-November-2013 kl. 10:10 |
||
Hej.
Jeg har følgende setup : * Denon X2000 * B&W 685 på stativer (B&W FS-700) Højttalerne har 4 tilslutningsstik, dvs 2 røde og 2 sorte. Jeg mener i sin tid da jeg købte dem i Hifi-klubben at sælger bad mig forbinde dem diagonalt og det har jeg gjort indtil nu. Spørgsmålet går på : 1. Er dette en korrekt måde at tilslutte dem på? 2. Er der noget at hente ved at køre et ekstra sæt ledninger fra min forstærkers Surround Back kanaler til mine højttalere? og i så fald skal de sættes på modsat diagonalt? Jeg bruger primært højttalerne til musik(FLAC filer fra NAS), men smider da også en gang imellem film-lyd ud igennem. På forhånd tak. Redigeret af Lynetk - 08-November-2013 kl. 10:11 |
|||
![]() |
|||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
NEJ! De røde for sig og de sorte for sig, forbindes med tilsvarende farve bag på reciever. Der er mulighed for bi-wiring eller bi-amping, hvor der så anvendes højttalerkabler med to gange to ledere
|
|||
![]() |
|||
Lynetk ![]() Bruger ![]() Oprettet: 06-Februar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 88 |
||
Jeg er helt med på at man skal bruge 1 rød og 1 sort, og undskyld hvis jeg har beskrevet det dårligt.
Det jeg mener er at jeg kører 1 rød -> 1 rød i top af højttaler og 1 sort -> 1 sort i bund af højttaler. Giver bi-wiring eller bi-amping ekstra saft/kraft ?
|
|||
![]() |
|||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
||
Det var ordet "diagonalt" der trickede. Hvis du sætter alle 4 ledninger til den samme forstærker, kan du formentlig ikke høre forskel, det kaldes bi-wiring. Bi-amping betyder at der skal en ekstra forstærker i spil.
|
|||
![]() |
|||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19673 |
||
Bedøvende lige meget, mellem øverste og nederste terminaler sidder der en metalbøjle. Jeg foretrækker at de sidder ved siden af hinanden - det finder jeg pænest.
Bi-wire kan gøre lidt, bi-amping ligeså. Hvis du kører b-amping på din nuværende forstærker og bruger surround back er der meget lidt at hente. Bruger du derimod en separat effektforstærker er der mere at hente. Lyt selv.... Klaus |
|||
![]() |
|||
||
HOV! Det er også forkert! Med to ledninger til højttaler, skal du benytte de medleverede metalbøjler til at forbinde sort med sort og rød med rød på højttalerne. Ledningen sættes så bare på de nederste - sort og rød Redigeret af Kampus - 08-November-2013 kl. 10:27 |
|||
![]() |
|||
||
Okay, vidste ikke helt hvordan jeg ellers skulle formulere det :)
Jeg synes jo egentlig også lyden er ok, men mangler lidt dybde så håbede jeg kunne smide lidt ekstra ledninger på og få noget mere smæk på bassen. Ville en bedre forstærker give højttalerne mere, eller skal jeg sænke forventningerne til højttalerne? |
|||
![]() |
|||
||
Jeg var ved at skrive mit indlæg da du postede.
Jeg bruger bøjlerne som det er nu, men jeg vil da prøve at sætte ledningerne på de nederste i aften. Mange tak for din hjælp
|
|||
![]() |
|||
||
Du får ikke mere bas fra en reol højttaler lige meget hvor mange ledninger og kraftigere forstærker. Du skal ha en subwoofer til bassen, eller skifte til gulvhøjttalere
Redigeret af Kampus - 08-November-2013 kl. 10:51 |
|||
![]() |
|||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19673 |
||
Hvad kabler bruger du nu? Har du lavet en autokalibrering?
Nu er det jo ikke ligefrem det store membranareal der præger dine højttalere..... Klaus |
|||
![]() |
|||
||
Jeg ved godt jeg ikke får en stor bas ud af en reol højttaler, men højttaleren har vel et optimalt niveau som kun nåes med den rigtige størrelse forstærker. Jeg er bare interesseret i at vide om jeg har nok i min X2000 til at få det maximale ud af højttalerne. |
|||
![]() |
|||
||
Jeg er på arbejde nu men har en scanning af faktura fra hifilkubben liggende i min dropbox som fortæller mig at kablet udfra varenavn er : QED SlLVERSC
Jeg har ikke lavet nogen form for kalibrering. Hvordan gøres dette ? |
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |