|
Nybegynder til projektor |
Besvar |
Forfatter | |
Sonymand
Junior bruger Oprettet: 01-August-2012 Sted: Odense Status: Offline Point: 27 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 21-November-2013 kl. 21:12 |
Jeg har undersøgt markedet lidt og har lige et par spørgsmål. 1. jeg overvejer og købe en billig brugt projektor fra 2008-2009, på grund af lille budget. Er der sket en stor udvikling i DLP fra 2008 og til 2010/2011?? Vi jeg kunne se forskel? 2. Jeg har en stue B 330 og L 500, håber på og lave ca. 100-120 tommer billede. Der er 3 store vinduer på den en side, så her en del lys ind, men vi kun bruge projektor når det er mørkt. Jeg har brugt Projektor central.com men forstår ikke helt deres side.Hvorfor er Throw Distance og Image Diagonal farvet gul, grøn og rød?? Er det sådan at jeg skal forsøge og finde en projektor der er grøn i Throw Distance og Image Diagonal?? For at få det optimale ud af det?? 3. jeg vil gerne ha min projektor så tæt på loftet, da den skal side midt på loftet, skal jeg så gå efter lens Shift?? 4. Hvor stor er forskellen på en p720 og en 1080?? Er det vigtigt når det skal op i 100-120 tommer. Det skal selvfølgelig sættes i forhold til mit budget… 5. Er der noget specielt jeg skal gå efter ved en brugt projektor?? Med budget er max 4000 incl. Et brugt lærred. 6. Er et motorlærred mere holdbart end et lærred med manual oprulning?? 7. Er det en fordel at en projektor har to hdmi indgang?? Eller hvordan for man delt hdmi signalet fra min receiver?? Der skal jo en hdmi til Tv og en til Projektor. |
|
kaizer
Guld medlem Oprettet: 08-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2348 |
Funktioner
Tak(0)
|
1. Ja, der er sket en del. Du kan nok se forskel hvis du ser dem sammen, men hvis du ikke er vant til projektor, betyder det nok mindre.
2. Så vidt jeg husker er er farverne indikation om hvor meget lys man kan "tillade"sig at have at rummet uden at billedet bliver ødelagt. Som grundregel vil jeg dog sig, at der skal være så mørkt som muligt. 3. Lens shift er i min optik en god ting. Hvis der ikke er lensshift, tales der ofte om offset. Hvis en projektor har offset på 125 betyder det, at for hver meter der skal skydes, falder/stiger billedet med 25 cm. Forestil dig, at det er som en lommelygte hvor lyset kommer skævt ud at. Det kræver en ret præcis installation, da men ikke har mulighed for at flytte linsen med lens shift. Om du kan have den hængende tæt på loftet, afhænger af den enkelte projektor og hvor højt lærredet hænger. 4. Man vil nok kunne se forskel. Jeg har stadig en 720p og kan alligevel tydelig se forskel på dvd kontra BD. Om det er vigtigt kan du nok bedst selv vurdere. Der har lige været en 1080 billigt til salg herinde, men det er sjældent det sker. Ellers ville jeg gå efter en 720p, med dit budget i tankerne. 5. Læs en masse anmeldelser. Hold dig fra data projektorer og alt fra http://www.cinema-shop.dk/index.php. Lad dig ikke narre af oppustede specifikationer og snak om LED projektorer. Forsøg at finde så ny en projektor med så få timer som muligt. 6. Pas, men jeg tvivler. Jeg ville ikke bruge ekstra penge til motorlærred. Det ser sikkert fancy ud når lærredet kører ned, men mon ikke fascinationen hurtigt aftager?! Det er jo ikke fordi det er vanskeligt at trække det ned manuelt. 7. Du kan i så fald bruge en hdmi spiltter. Så sender du signal fra receiveren ind i splitteren. Herfra sendes det videre til tv og projektor. Redigeret af kaizer - 22-November-2013 kl. 08:50 |
|
Sonymand
Junior bruger Oprettet: 01-August-2012 Sted: Odense Status: Offline Point: 27 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hej Kaizer
Jeg sige mange tak for du tog dig tid til og besvare alle min spørgsmål.
Nu har jeg da lidt og arbejde ud fra....
|
|
Otto J
Platin medlem Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
Funktioner
Tak(0)
|
For både motorlærred og manuelt lærred gælder det at det KAN laves med meget lang levetid (30+ år). Men der findes mange billige lærreder hvor man ikke skal forvente lang levetid. Fjeder-systemet i de manuelle holder ikke evigt, men omvendt det gør en billig motor heller ikke. Så det handler med andre ord mere om kvaliteten af lærredet, end om det er med eller uden motor. |
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |