recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ødelagt Pickup
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ødelagt Pickup

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
hunt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-April-2007
Status: Offline
Point: 520
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hunt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Ødelagt Pickup
    Sendt: 28-November-2013 kl. 17:10
Hej

For at gøre en lang historie forholdsvis kort, så har jeg fået en ny pickup til min pladespiller i fødselsdagsgave. Da jeg piller den gamle pickup af pladespilleren, går tonearmskablerne i stykker. Jeg søger hjælp hos forhandleren af pladespilleren, og denne er villig til at reparere mine tonearmskabler og montere min nye pickup.

Jeg sender pladespilleren ind til forhandleren og skriver på en seddel øverst i kassen, at han bør være opmærksom på, at nålebeskytterne er lidt "sølle" på denne pickup-model, og om han ikke vil beskytte pickuppen under tilbage-forsendelsen med lidt bobleplast eller pap. 

Da jeg får pladespilleren retur, ser jeg straks, til min fortvivlelse, at pickuppen er knækket! Den er sandsynligvis knækket, da en transport-pose er trukket over pladespilleren, denne har skubbet nålebeskytteren frem og trukket pickuppen tilbage. 

Jeg fik pladespilleren retur i lørdags (23. november) og skrev straks til forhandleren. Jeg har ikke hørt noget fra ham i denne uge og har derfor rykket for svar et par gange. Her i eftermiddag har jeg ringet til firmaet og talt med en kvinde. Hun fortæller, at det kunne reparatøren aldrig finde på og fralægger sig i øvrigt hele ansvaret. 

Hvad er mine muligheder herfra?

Mvh Peter
Til top
Rolf Lemmike Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Maj-2007
Point: 1054
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rolf Lemmike Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2013 kl. 17:13
Hvad står pick-up'en dig i i kroner og ører? Og hvor meget er regningen fr reparationen på?
Til top
hunt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hunt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2013 kl. 17:16
Jeg gav 1300 kr. for pickuppen, men en ny nål er en smule billigere, ca. 1100 kr. incl. fragt. Jeg har givet 480 for reparationen.

Redigeret af hunt - 28-November-2013 kl. 17:20
Til top
Rolf Lemmike Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Maj-2007
Point: 1054
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rolf Lemmike Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2013 kl. 17:42
Du skal blive ved med at rykke ham, og gem dine mails til ham.

Har du kopi af jeres tidligere korrespondance? Så du kan bevise, at han er gjort opmærksom på, at nålen er skrøbelig?

Har du allerede betalt for reparationen?

Jeg ville skrive, at han havde en uge til at svare, ellers er det forbrugerstyrelsen, trustpilot osv...
Til top
hunt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hunt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2013 kl. 18:30
Oprindeligt skrevet af Rolf Lemmike Rolf Lemmike skrev:

Har du kopi af jeres tidligere korrespondance? Så du kan bevise, at han er gjort opmærksom på, at nålen er skrøbelig?

Har du allerede betalt for reparationen?

Lige den del af korrespondancen har jeg desværre ikke. Den var skrevet på et A4 ark, som jeg lagde øverst i pakken. :-( Lige dér troede jeg på det bedste i mennesket...

Ja, jeg skulle indbetale pengene inden afsendelse.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2013 kl. 20:00
Er det nålen der er knækket, ikke pickup'en? Mener også han bør erstatte den pga mgl omhu ved indpakning til forsendelse.
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Point: 3801
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2013 kl. 20:13
Problemet består i hvornår skaden er opstået, og den bevisbyrde er svær at løfte.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
hunt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hunt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2013 kl. 20:30
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Er det nålen der er knækket, ikke pickup'en? Mener også han bør erstatte den pga mgl omhu ved indpakning til forsendelse.
Ja, det er selve nålen, som er knækket. Den er ikke helt brækket af men peger lodret ned. Nedenstående er billede af nålen lige efter udpakning. Jeg har trukket posen af i nålens naturlige retning, og ikke imod. 

Sagen er ikke helt afsluttet endnu, men damen jeg snakkede med gav mig ikke meget håb. Hun sagde, at man arbejdede med sagen, men ikke kunne love svar hverken i dag eller i morgen. For mig virker sagen dog forholdsvis enkel - det hele, som Jetex implicit påpeger, handler om forhandlerens velvilje eller med andre ord - vilje til at indrømme, at vi alle sammen begår fejl en gang i mellem, og at det denne her gang var forhandleren, som begik fejlen.

En "indrømmelse" man kunne have foretaget allerede i mandags.

Jeg tror også, at en del af problematikken ligger i, at forhandleren ikke forhandler pickup-mærket, og derfor sandsynligvis skal ud og betale detail-pris på pickuppen. Hvis jeg skulle købe en tilsvarende nål (mm fine-line) hos forhandleren, er prisen henved det dobbelte. 

Redigeret af hunt - 28-November-2013 kl. 20:32
Til top
dpny Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juli-2013
Point: 570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dpny Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2013 kl. 21:52
Som vanligt må det være dem du har købt den service af, der har ansvaret for det der er lavet. Forhandleren må erstatte pickuppen og sørge for at den bliver monteret rigtigt som du har betalt for. Hvis ikke de vil dét kunne jeg rigtig godt tænke mig at vide hvem det er, så jeg kan undgå at bruge dem.
Til top
Mr. Claude Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Marts-2010
Sted: DK
Point: 1129
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Claude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2013 kl. 23:04
ser da nærmest ud som om beskytteren sidder så tæt at den kan skubbe nålen bagud... men ja, reparatøren skal betale.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2013 kl. 23:27
Ja beskytteren vender forkert. Har du selv skiftet nål og haft beskytteren taget af? Så har du nemlig fået vendt den forkert, og har derved selv forårsaget at nålen er bøjet bagud.
Til top
hunt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hunt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2013 kl. 07:39
Nej, beskytteren har aldrig været af i min varetægt, og jeg synes nu det ser ud til at den vender rigtigt.

Uden dog på nogen måde at være sikker, tror jeg dog at billedet snyder lidt, der skal altså ikke være meget frigang før nålen kan være der 1-1 1/2mm.

Redigeret af hunt - 29-November-2013 kl. 07:43
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu