|
R.I.P Paul Walker. |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | |
Flemming Larsen ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: 2630 Taastrup Status: Offline Point: 24801 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 01-December-2013 kl. 10:13 |
Paul Walker, som er mest kendt, fra Fast and Furious serien er død, 40 år. Der er altså lidt for mange som dør tidligt.
http://politiken.dk/kultur/nyheder/ECE2147939/fast--furious-stjerne-omkommer-i-porsche-ulykke/ ![]() |
|
Mvh
Flemming Larsen |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ja det var et for hurtig exit fra dette liv. Han døde i en bilulykke!!!
|
|
![]() |
|
Flemming Larsen ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: 2630 Taastrup Status: Offline Point: 24801 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ja, det er lidt underligt, at han lige dør i en bilulykke, når man tænker på de film, han har været med i.
|
|
Mvh
Flemming Larsen |
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
RIP. Håber de var færdige med 7'eren.
Når man ser crashsitet med bilen på cnn.com så er der 2 ting der springer i øjnene. FAST AND FURIOUS. - Hold da op. Et lige stykke vej med en bil der i bogstaveligste forstand er klippet i 2 stykker af et træ i midterrabatten. De må have kørt omkring de 200 for at få det til at se ud som den bunke metal der ligger rundt om træet. Men tror også vi kan være helt sikker på at der ikke har været nogen mulighed for lidelser. Den er vist indtrådt øjeblikkeligt. Men han var jo desværre ikke selv chauffør, og så er det endnu mere tragisk. Totalt sørgeligt. |
|
![]() |
|
hopgreve ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Juni-2007 Sted: Greve Status: Offline Point: 6286 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
RIP...og så lige en bil ulykke...
|
|
TCL 65C855 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
|
|
![]() |
|
Sploink ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-April-2007 Sted: Vestegnen Status: Offline Point: 3215 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ja lidt tragikomisk det skulle ende i en bilulykke. Godt der ikke var andre som døde, når de skulle lege med farten på den måde.
Sørgeligt for deres familier.
|
|
![]() |
|
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7187 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ja tragikomisk at skulle dø på den måde når man kører uden respekt for livet i de film har var med i.
R.I.P |
|
![]() |
|
Muffeh ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-December-2009 Sted: Gilleleje Status: Offline Point: 1040 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Langt fra... læste lige at de først startede med at optage tilbage i september, så det kommer uden tvivl til at få konsekvenser for filmen! En ærgerlig ting for alle fans, men sådan er livet nu engang! ![]() |
|
LG 55LB561V (TV) | Onkyo TX-NR626 | DALI Blue 8008, C1000LE, DALI Zensor 1 & DALI Concept SUB | Sonos ZP90 | Synology DS211J & DS411J | WDTV Live 3.Gen. | PlayStation 4
|
|
![]() |
|
MadsChristensen ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 23-September-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 64 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Synes man ser det ske lidt for ofte at highend biler og kendte personer omkommer i bil ulykker.
Jeg tror at Problemet med super biler der ikke bliver produceret i et vidst antal, ikke skal crash testes på samme vilkår som alm serie produktion. Farten er har måske ikke været det afgørende. Carbon, magnesium + nogle typer alu og andre letvægts materialer er stærke, men bilen er ikke bygget til at optage kollisions/stød som en alm person bil. + Feks. så har rigtig mange ikke engang brandvæg imellem motor og kabine, dvs. kun carbon eller selve ramme/chasis er det eneste der er imellem føre og motor fra evt. brand. Går der brand i bilen går det hurtig, og det ser man jævnligt fordi døre- hjelm- tag er tit lavet i carbon eller composite compound for vægtens skyld. Det brænder bare rigtig hurtig, var det en alm person bil i metal var der gået lidt tid før det begynder for alvor at brænde. Men trist, synes han var meget genial til den type film han var med i. Redigeret af MadsChristensen - 01-December-2013 kl. 17:18 |
|
Pioneer krp500a
Pioneer sc-lx90 susano Pioneer lx-bdp91 B&W 802D B&W 802N |
|
![]() |
|
Muffeh ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-December-2009 Sted: Gilleleje Status: Offline Point: 1040 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Mads, ved ikke om DU ved det, men det er faktisk sådan, at man kan få Carbon eller Kulfiber som det jo hedder på dansk, der faktisk er stærkere end metal!
![]() Så hvis du prøver at bruge som argument for bilens holdbarhed at den var lavet i carbon, så holder det ik helt. ![]() |
|
LG 55LB561V (TV) | Onkyo TX-NR626 | DALI Blue 8008, C1000LE, DALI Zensor 1 & DALI Concept SUB | Sonos ZP90 | Synology DS211J & DS411J | WDTV Live 3.Gen. | PlayStation 4
|
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
@madschristensen - regler gælder for ALLE biler. Om det er 1 eller 1mio eksemplarer. og du er helt og aldeles galt på den hvad angår supersportsvognes konstruktion - tværtimod er de langt bedre bygget sikkerhedsmæssigt end din standard panda.(men du har ret. de har ikke små hvide airbags over det hele) der er rigtigt mange superbiler der bliver bygget over et monocoque cockpit og det er netop årsagen til at du kan stige ud af en F1 bil selvom du har kørt den i hegneet med 290 i timen. - tro mig - det kan du ikke i din panda uanset hvor mange airbags du kaster i den. (og der er så heller ikke plads til en motor der kan få den op på 290, men det er en anden side af sagen.)
|
|
![]() |
|
MadsChristensen ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 23-September-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 64 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Carbon kan være stærkere end metal..
Ja netop stærkere end metal kan carbon være, netop derfor tager det ikke kollisions/stød som en alm person bil. En alm bil har er opbygget således at metalet optager stødet og bøjer. Frontal kollision stødet er derfor reduceret og udviklet år efter år f.eks. Når du så kører galt i en bil med stærkere ramme/chasis går alt energien i de løse dele (personer i bilen) Derfor har mange f.eks. monocoque cockpit som der bliver nævnt... Rammen er super stærk, men giver sig ikke på samme måde som alm metal. Om de så er langt bedre sikkerhedsmæssigt?, det afhænger vel af hvilke forhold ulykken sker under. Det er klart de har topfart der er markant højere end alm person biler, men at sige at de er bedre sikerhedsmæssig end f.eks. de bedste Ncap testede personbiler?? På Fdm side kan man læse at: Det er et lovkrav, at alle nye bilmodeller skal igennem en række sikkerhedstests, før de kommer i handlen. loven opstiller kun minimumskrav til bilernes sikkerhed, og derfor er det Euro NCAPs mål at tilskynde bilproducenterne til at overgå disse minimuskrav. Netop minimums krav er det vigtige, der er ikke 12 airbags og side kollision i de fleste supersportsvogne. Men kun hvad der skal være minimum af på tidspunktet bilen kommer på markedet. At meget af udviklingen kommer fra motorsports verden er kun en del af det jo. Derfor kan man ikke sige at bare forde det er en superbil så den er opbygget sikkerhedsmæssig bedre med f.eks. monocoque cockpit.. kontra de bedste sikkerhedsmæssig person biler. Det er først i de senere år at superbiler har fået stillet større krav, og i motorsports verden stiller de jo også langt større krav. Jeg kører selv trackday og har selv set mange af de typer biler på godt og ondt. Redigeret af MadsChristensen - 01-December-2013 kl. 19:30 |
|
Pioneer krp500a
Pioneer sc-lx90 susano Pioneer lx-bdp91 B&W 802D B&W 802N |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |