recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Smart TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Samsung Smart tv + Onkyo lyd hak
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Samsung Smart tv + Onkyo lyd hak

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
RX400 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 13-December-2013
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér RX400 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Samsung Smart tv + Onkyo lyd hak
    Sendt: 13-December-2013 kl. 09:53
Hej,

Jeg har et Samsung smart tv og en Onkyo receiver. (OnkyoTX SR608) med hak i lyden ved Surround Sound.

Problemet er når jeg fx se en film i Netflix med Surround Sound. Der kan komme et hak med få sekunders mellemrum eller min.

Jeg kan replikere problemet ved at sætte Walking Dead på i Netflix og næsten de samme steder i introen hakker lyden.

Problemet er der ikke hvis jeg ændre lydoutput i Samsung tv’et til PCM i stedet for Dolby Digital.

Jeg har oplevet problemet få gange med ved TV delen fx når den står på Discovery HD, men der er det mere intens hakkeri lyden når fjernsynet tændes- Efter en sluk og tænd er lyden dog fin. Jeg ser sjælendt tv delen så ser ikke det som et problem.

Tv’et er tilsluttet med HDMI kabel via Arc og Anynet+ til forstærken. Har tjekket receiverens indstillinger og har slået alle ekstra features fra og der ikke sat nogen delay til.

Jeg har endda prøvet med et S/PDIF kabel og igen samme lag med Walking Dead.

Fjernsynet er ca 1 år gammelt og receiveren ½ år.

Enhver hjælp modtages med åbne arme.
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Status: Offline
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2013 kl. 10:44
Prøv skifte hdmi kabel. Opdater tv og onkyo til nyeste firmware.

65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
RX400 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 13-December-2013
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér RX400 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2013 kl. 12:21
Hej JordanDK,

Fjernsynet har den nyeste firmware - Kan dog ikke finde firmware til Onkyo HT-R390. Tror ikke at skifte kabel gør nogen forskel, da det samme problem med S/PDIF.
Til top
ekelund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-August-2006
Sted: Aalborg Denmark
Status: Offline
Point: 1420
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ekelund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2014 kl. 20:52
Fandt du en løsning jeg har sammen problem nu her når jeg ser netflix
Kef R500,R200C, Q100, SVS SB-2000, Onkyo TX-NR818,Hegel Röst , Sony 65XE90, Xbox One X. ,Apple TV4K
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2014 kl. 12:39
Hvilket samsung tv har du?
Jeg har samme problem med mit 6805 med smart tv 1.0 som samsung åbenbart ikke synes skal have den opdateret og nyeste version af netflix på. Der mistes lyden også i bestemte intervaller.
Jeg bruger en sony receiver, men det var samme problem med Onkyo receiveren.
Til top
ekelund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-August-2006
Sted: Aalborg Denmark
Status: Offline
Point: 1420
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ekelund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2014 kl. 12:41
Står i min signatur ;)

Men har et samsung F8005 med nyeste smart hub , men efter hvad jeg kan læse mig til er det et generelt problem når man sætter netflix til at spille 5.1 lyd
Kef R500,R200C, Q100, SVS SB-2000, Onkyo TX-NR818,Hegel Röst , Sony 65XE90, Xbox One X. ,Apple TV4K
Til top
joeblach Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-Maj-2006
Sted: Denmark, Greve
Status: Offline
Point: 454
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér joeblach Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2014 kl. 13:08
Jeg har samme problem ved lyd når jeg ser home trio, har ik prøvet med netflix....? Jeg havde en tråd kørende uden det hjalp...
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=127558&KW=&PID=1291695&title=arc-og-lydudfald#1291695
Samsung 46 D7005,Samsung, Samsung 40 LE 40M, Samsung LE32m61, Logitech Harmony ONE remote, Onkyo TX-SR608B, KEF Q series, WD TV LIVE, SONOS
Til top
joeblach Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-Maj-2006
Sted: Denmark, Greve
Status: Offline
Point: 454
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér joeblach Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2014 kl. 13:10
Oprindeligt skrevet af JordanDK JordanDK skrev:

Prøv skifte hdmi kabel. Opdater tv og onkyo til nyeste firmware.

hvordan opdaterer man onkyo og hvordan ser man hvilke vers. den har..?
Samsung 46 D7005,Samsung, Samsung 40 LE 40M, Samsung LE32m61, Logitech Harmony ONE remote, Onkyo TX-SR608B, KEF Q series, WD TV LIVE, SONOS
Til top
ekelund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-August-2006
Sted: Aalborg Denmark
Status: Offline
Point: 1420
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ekelund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2014 kl. 13:30
Kan kun tale for min egen onkyo , der henter man den nyeste opdatering på onkyo´s hjemmeside og ligger den ind med en usbnøgle 
Kef R500,R200C, Q100, SVS SB-2000, Onkyo TX-NR818,Hegel Röst , Sony 65XE90, Xbox One X. ,Apple TV4K
Til top
RX400 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 13-December-2013
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér RX400 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2014 kl. 09:28
Nej, har ikke fundet en løsning.

Men, som nævnt ovenfor og hvad jeg har læst mig frem til ser det ud som et genrealt problem når man vælger 5.1 output på fjernsynet. (Hvis man vælger PCM er problemet væk, men ingen Surround Sound).

Tror presset skal lægges på Samsung for at få det ordnet.

Jeg har ikke mulighed for at opdatere firmwaren på receiveren via deres site, så den skal til reparation hvis det er. (TV er up2date)

http://forums.onkyousa.com/viewtopic.php?t=3510&p=12657


http://forums.cnet.com/7723-13973_102-601070/samsung-soundbar-skips-audio-when-streaming-netflix/
Til top
Lave Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 02-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 32
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lave Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2014 kl. 20:23
Jeg har næsten samme setup som dig.

Vil i løbet af weekenden prøve om der er samme problem her på Netflix.

Viaplay kører uden problemer her.
Til top
ekelund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-August-2006
Sted: Aalborg Denmark
Status: Offline
Point: 1420
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ekelund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2014 kl. 20:36
Grunden til du ikke få fejlen med viaplay er fordi de kun køre i stereo  , du oplever kun fejlen på 5.1 lyd
Kef R500,R200C, Q100, SVS SB-2000, Onkyo TX-NR818,Hegel Röst , Sony 65XE90, Xbox One X. ,Apple TV4K
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu