recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Projector sammenligning.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Projector sammenligning.

Besvar Besvar Side  123 9>
Forfatter
Besked
stridsvognen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-December-2011
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1064
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stridsvognen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Projector sammenligning.
    Sendt: 20-December-2013 kl. 18:02
Jeg syntes det kunne være spændene om forskellige brugere herinde med forskellige typer projektoere vill poste et screen shot af SMPTE pattern fre HD Basic blu ray discen.

Her er et eksempel.  720P på en gl. 1 chip DLP.
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12328
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2013 kl. 20:21
Oprindeligt skrevet af stridsvognen stridsvognen skrev:

Jeg syntes det kunne være spændene om forskellige brugere herinde med forskellige typer projektoere vill poste et screen shot af SMPTE pattern fre HD Basic blu ray discen.

Bruger alle samme kamera og computerskærm?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stridsvognen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2013 kl. 20:28
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Bruger alle samme kamera og computerskærm?

Det er lidt ligegyldigt til det jeg gerne vil se. Iphone kamera eller lignende.. Fint nok.
Gerne et billede hvor der er god afstand til lærredet. Det er ikke for at vurdere kalibrering og farver.

Prøv at skyd et billede af din projector, så skal jeg prøve at forklare hvad jeg ser.
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300
Til top
dpny Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juli-2013
Point: 570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dpny Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2013 kl. 20:47
Du kunne vel skrive hvad det er du gerne vil se? Konvergens, skarphed,... ?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stridsvognen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2013 kl. 22:16
Oprindeligt skrevet af dpny dpny skrev:

Du kunne vel skrive hvad det er du gerne vil se? Konvergens, skarphed,... ?

Forskellige typer projectoeres evne til at opløse blu ray formatet.

Håber vi kan få et par billeder af feks JVC Epson Benq SONY osv.

Håber der er nogle der kan overkomme at bare fordi det er digitalt er det ikke nødvendigvis perfekt.

Der er forskellige positive og negative til forskellige display teknikker, dette er bare en.

Nogen gør det perfekt, andre langt fra.

SMPTE testpattern er en af mine farvoritter da det fortæller rigtig mange parametre, men vi må holde os til parametre der kan vises med lav opløsning billeder og fjernvurderes på en monitor.

Bare vurder om billedet ilustrere nogenlunde det du ser på lærredet, skidt med at farvebalance skarphed lidt uldent på billedet.

Redigeret af stridsvognen - 20-December-2013 kl. 22:21
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stridsvognen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2013 kl. 22:27
Her er et billede af samme maskine som tidligere, på afstand, og voldsom nedskaleret billede.

Taget med en Ipad.

Til top
dpny Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juli-2013
Point: 570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dpny Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2013 kl. 22:30
Jeg har ikke lige mulighed for at tage et billede nu her, men jeg kan fortælle dig at min epson ikke er i nærheden af at kunne opløse 1920 x 1080. Alternerende sorte og hvide 1 pixel-bredde linjer bliver helt misfarvede fordi de tre farvepaneler ikke ligger lige oven i hinanden. Det samme sker med sort/hvid 1 pixel "skakbræt" Hvis jeg sætter et testbillede på der minder om det du viser så bliver de områder med 1 pixel opløsning misfarvet. Typisk pink på min projektor.

Alle 3 chip projektorere jeg har set, har haft det problem i større eller mindre grad. Både Sony, Epson og JVC og selv de billigste 1 chip DLPer plejer at være bedre på det punkt.

Redigeret af dpny - 20-December-2013 kl. 22:32
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stridsvognen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2013 kl. 22:36

Jeg har ikke lige mulighed for at teg et billede nu her, men jeg kan fortælle dig at min epson ikke er i nærheden af at kunne opløse 1920 x 1080. Alternerende sorte og hvide 1 pixel-bredde linjer bliver helt misfarvede fordi de tre farvepaneler ikke ligger lige oven i hinanden. Det samme sker med sort/hvid 1 pixel "skakbræt"

Alle 3 chip projektorere jeg har set, har haft det problem i større eller mindre grad. Både Sony, Epson og JVC og selv de billigste 1 chip DLPer plejer at være bedre på det punkt.

Hvis du tager billedet på afstand som det sidste billede jeg viste, vil du ikke vurdere convergence og skarphed, men mere vurdere lyset i de 6 felter, og det er langt fra kun convergence der er årsag til farveskift.

De færeste 3 chip maskiner har perfekt convergence, så derfor er det bedst at man ikke får det med på billedet.
Jeg har selv en gl. BENQ 720 DLP, en JVC X7 og et par CRT projektoere, og der er stor forskel på hvordan de håndtere den opgave.

Redigeret af stridsvognen - 20-December-2013 kl. 22:36
Til top
Stereolab Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-Januar-2012
Point: 797
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stereolab Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2013 kl. 22:49

Jeg har ikke lige mulighed for at tage et billede nu her, men jeg kan fortælle dig at min epson ikke er i nærheden af at kunne opløse 1920 x 1080. Alternerende sorte og hvide 1 pixel-bredde linjer bliver helt misfarvede fordi de tre farvepaneler ikke ligger lige oven i hinanden. Det samme sker med sort/hvid 1 pixel "skakbræt" Hvis jeg sætter et testbillede på der minder om det du viser så bliver de områder med 1 pixel opløsning misfarvet. Typisk pink på min projektor.

Jeg ved ikke hvordan det fungerer på Epson og JVC, men på min Sony (VPL-HW55ES) kan man justere farvepanelerne, både generelt, men også i zoner. På den måde kan man opnå "perfekt" alignment. Efter kalibrering er der ingen konvergensproblemer overhovedet. Min tidligere Panasonic PT-AT5000 var god på det punkt, men ikke perferkt. Der var desværre ingen mulighed for at justere panelerne. Det problem ser man ikke på single chip DLP, som du nævner. De har så tit andre problemer, specielt i de billigere katagorier (RBE, sortniveau, støj).
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stridsvognen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2013 kl. 22:51
Oprindeligt skrevet af Stereolab Stereolab skrev:

Jeg ved ikke hvordan det fungerer på Epson og JVC, men på min Sony (VPL-HW55ES) kan man justere farvepanelerne, både generelt, men også i zoner. På den måde kan man opnå "perfekt" alignment. Efter kalibrering er der ingen konvergensproblemer overhovedet. Min tidligere Panasonic PT-AT5000 var god på det punkt, men ikke perferkt. Der var desværre ingen mulighed for at justere panelerne. Det problem ser man ikke på single chip DLP, som du nævner. De har så tit andre problemer, specielt i de billigere katagorier (RBE, sortniveau, støj).

Kan du ikke poste et billede af SMPTE pattern fra din SONY, i stil med det sidste billede jeg postede.?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stereolab Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2013 kl. 22:53
stridsvognen, jeg tror jeg skal have det skåret ud i pap, men hvad kigger du efter i de billeder?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stereolab Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2013 kl. 22:54

Kan du ikke poste et billede af SMPTE pattern fra din SONY, i stil med det sidste billede jeg postede.?
Det kan jeg godt, men jeg er taget på juleferie, så det kan først blive efter jul.Smile
Til top

Besvar Besvar Side  123 9>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu