recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Langt scartkabel, måske for langt?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketLangt scartkabel, måske for langt?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
vet1 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 112
Direkte link til dette indlæg Emne: Langt scartkabel, måske for langt?
    Sendt: 18-September-2006 kl. 14:04

Hej,

Jeg er den lykkelige ejer af et Philips 32PF9731D.

Efter den første tid med kabler liggende frit fremme osv. er det nu blevet tid til en varig og forhåbentlig pænere installation.

I den forbindelse har jeg købt et 10 m langt Clicktronic scart kabel (350 kr.). Da jeg egentlig var godt tilfreds med billedet med et 1,5 m scart fra samme producent. Nu synes jeg dog at billedet (med 10 m) er blevet langt mere ”uldent” og måske også mørkere når jeg afspiller fra min Sony 720 harddiskoptager. Kan det passe at man kan se et tab ved denne forlængelse af kablet. Jeg sender et RGB signal gennem scartkablet.

Skulle jeg ha’ købt et Komponent kabel i stedet. Kan det bedre klare denne afstand?

Jeg er lidt usikker overfor denne installation med komponentkabel. Så skal lyden vel også overføres på en eller anden måde?

Vh Jens.

Gagia Classic
Mini Mazzer Electronic B
Impod Intero. Stamper
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10482
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2006 kl. 14:16
Oprindeligt skrevet af vet1 vet1 skrev:

Jeg er lidt usikker overfor denne installation med komponentkabel. Så skal lyden vel også overføres på en eller anden måde?

Vh Jens.

Ja, et componetnkabel overfører kun billede. Lyden kan enten overføres analogt, med phonokabel, eller digitalt hvis din recorder har sådan en udgang. Her findes der flere muligheder (stiktyper), se eventuelt i recorderens manual. 

Flemming

Redigeret af fltk - 18-September-2006 kl. 14:17
Til top
vet1 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-April-2006
Sted: Denmark
Point: 112
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2006 kl. 18:38

Er der nogen der har en mening om hvorvidt et 10 m scart kabel er for langt?

Måske jeg skal forsøge at bytte til komponent?

Vh Jens

Gagia Classic
Mini Mazzer Electronic B
Impod Intero. Stamper
Til top
Fonzelius Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 20-Juli-2006
Point: 87
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2006 kl. 18:57
Scart RGB er meget dumt at trække så langt, mener kun man kan gøre det 3-5 meter inden signalet bliver væsentligt forringet..
Ville helt klart også vælge et godt component kabel, synes også det er bedre end scart bare ved korte afstande
Så skynd dig og byt kablet!

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu