recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Onkyo TX-NR609 problemer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Onkyo TX-NR609 problemer

Besvar Besvar Side  123 5>
Forfatter
Besked
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Onkyo TX-NR609 problemer
    Sendt: 12-December-2013 kl. 14:58
Jeg har fået lidt underlige problemer med min Onkyo receiver. Den er nærmest begyndt at leve sit eget liv i forbindelse med lyd/billede via HDMI.

Jeg har læst stolpe og og side ned og adskillige problemer med netop Onkyo og HDMI portene. Men mit problem synes jeg er noget anderledes, for det (lyd og/eller billede) forsvinder helt umoltiveret i perioder, selv under kanalskifte fra Yousee boks. 
Nogle gange kan jeg få det tilbage igen ved at slukke receiveren og tænde på ny, men i går måtte jeg lave en total reset af receiveren, før der kom højtalerindikation og dermed lyd ud igennem den. Der var billedet der fint nok.
Det var vildt underligt fejl jeg sad med i går. Inden reset kunne jeg ikke komme ind i flere af menuerne, (hardware og netværk var grå og ikke tilgængelige).

Er der nogen der ved, hvad det er der sker for denne receiver? Er den "på vej" til at stå af, ligesom alle de der andre har beskrevet, (hvor HDMI boardet decideret er brændt af). Eller er det noget andet?
Er der andre der har oplevet samme problemer? Jeg orker næsten ikke at starte ud med at snakke med Onkyo. De er vist ikke for gode til at "hjælpe" i sådanne tilfælde.
Til top
larsen_mgeic Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-Juli-2009
Sted: Esbjerg
Point: 1315
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér larsen_mgeic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2013 kl. 15:21
Jeg oplever selv relativt store problemer med min gamle 706. Jeg tror godt at du kan regne med at boardet er ved at stå af, men måske du kan "nøjes" med en opdatering af den i første omgang, hvis du har lidt software problemer?
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19681
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2013 kl. 16:46
Hvor gammel er den?

http://www.uk.onkyo.com/en/product-recall-80305.html

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2013 kl. 22:13
Oprindeligt skrevet af larsen_mgeic larsen_mgeic skrev:

Jeg oplever selv relativt store problemer med min gamle 706. Jeg tror godt at du kan regne med at boardet er ved at stå af, men måske du kan "nøjes" med en opdatering af den i første omgang, hvis du har lidt software problemer?

Det er ikke nemt at komme ind og opdatere firmwaren, når network og firmware update er "grå" og derfor ikke tilgængelig.

Det er meget mystisk problem. Og nu er den gal igen..
Ingen højtalere overhovedet, ingen lyd. Og jeg kan ikke komme ind i Netværk og Firmware update.

Har lige haft den reset igen, (slukket med strømmen taget fra) og tændt igen.. Men problemet lader til at være rimelig stabil nu.

Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2013 kl. 22:13
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Hvor gammel er den?

http://www.uk.onkyo.com/en/product-recall-80305.html

Klaus

I følge Onkyo er min ikke berørt.

Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19681
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2013 kl. 22:21
Kontakt sælger/producent alligevel.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2013 kl. 22:24
Der kommer ikke engang lyd, når jeg laver level kalibrering..
Tror altså ikke det har noget med HDMI at gøre, for så burde ovenstående virke. Det har jo intet med ind/udgange at gøre..
Vildt mystisk!
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2013 kl. 22:25
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Kontakt sælger/producent alligevel.

Klaus

Ja jeg skal bare lige finde ud af, hvor gammel den egentlig er.. Tror ikke den er 2 år endnu.. Men for fanden hvor jeg dog ikke gider de her åndsvage fejl. Man bruger oceaner af tid på det.
Til top
Precious Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Februar-2012
Sted: Ikast, Danmark
Point: 641
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Precious Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2013 kl. 08:22
Min far har en Onkyo NR609 og han havde samme problemer som dig. Han havde problemer med lyd som blot forsvandt i perioder, og nogle gange billedet. Han kunne dog altid nå network settings og firmware update. Han løste problemet ved skift af HDMI kablet (han brugte et billigt fra Harald Nyborg). Den seneste måned har den kørt upåklageligt.

Kan problemet være relateret til noget så simpelt for dig også, eller har du undersøgt den mulighed?
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2013 kl. 09:39
Har brugt Supra HDMI fra dag 1, og har aldrig haft problemer. Et 2 m til 300kr og et 1 m til 200kr.
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2013 kl. 13:05
Som nævnt i går, så tror jeg ikke det har noget som helst med HDMI at gøre. Jeg får jo absolut ingen lyd ud af den mere, selv når jeg kalibrere level, som jo intet har med ind og udgange at gøre.

Nu har strømmen været pillet fra siden i går, da jeg ikke orkede rode med den. Så vil jeg prøve senere i dag, om jeg kan få liv i noget igen, med alle HDMI kabler ude. USB/Tuner/Net bør jo virke helt uafhængig af HDMI. Ja, selv kalibreringen.
Til top
Allan m Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 29-Oktober-2011
Point: 86
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Allan m Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2013 kl. 20:54
Du kan hente firmware update via deres hjemmeside..
link... http://www.intl.onkyo.com/support/firmware/tx-nr609.html

INFO..
Onkyo has discovered there is a possibility of failure when updating receivers to this new firmware package via ethernet in certain network environments. For this reason, we are now only releasing a firmware file for installation via USB port / flash memory device.

Should you encounter any difficulties when performing this update, please contact us.

We appreciate your understanding and apologize for any inconvenience this issue may cause.

prøve det
Til top

Besvar Besvar Side  123 5>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu