|
Samsung Smart tv + Onkyo lyd hak |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
RX400 ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 13-December-2013 Status: Offline Point: 3 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 13-December-2013 kl. 09:53 |
Hej,
Jeg har et Samsung smart tv og en Onkyo receiver. (OnkyoTX SR608) med hak i lyden ved Surround Sound. Problemet er når jeg fx se en film i Netflix med Surround Sound. Der kan komme et hak med få sekunders mellemrum eller min. Jeg kan replikere problemet ved at sætte Walking Dead på i Netflix og næsten de samme steder i introen hakker lyden. Problemet er der ikke hvis jeg ændre lydoutput i Samsung tv’et til PCM i stedet for Dolby Digital. Jeg har oplevet problemet få gange med ved TV delen fx når den står på Discovery HD, men der er det mere intens hakkeri lyden når fjernsynet tændes- Efter en sluk og tænd er lyden dog fin. Jeg ser sjælendt tv delen så ser ikke det som et problem. Tv’et er tilsluttet med HDMI kabel via Arc og Anynet+ til forstærken. Har tjekket receiverens indstillinger og har slået alle ekstra features fra og der ikke sat nogen delay til. Jeg har endda prøvet med et S/PDIF kabel og igen samme lag med Walking Dead. Fjernsynet er ca 1 år gammelt og receiveren ½ år. Enhver hjælp modtages med åbne arme. |
|
![]() |
|
JordanDK ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 03-December-2009 Sted: Randers C Status: Offline Point: 2327 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Prøv skifte hdmi kabel. Opdater tv og onkyo til nyeste firmware.
|
|
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub
Mess with the best, die like the rest. |
|
![]() |
|
RX400 ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 13-December-2013 Status: Offline Point: 3 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hej JordanDK,
Fjernsynet har den nyeste firmware - Kan dog ikke finde firmware til Onkyo HT-R390. Tror ikke at skifte kabel gør nogen forskel, da det samme problem med S/PDIF. |
|
![]() |
|
ekelund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-August-2006 Sted: Aalborg Denmark Status: Offline Point: 1420 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Fandt du en løsning jeg har sammen problem nu her når jeg ser netflix
|
|
Kef R500,R200C, Q100, SVS SB-2000, Onkyo TX-NR818,Hegel Röst , Sony 65XE90, Xbox One X. ,Apple TV4K
|
|
![]() |
|
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvilket samsung tv har du?
Jeg har samme problem med mit 6805 med smart tv 1.0 som samsung åbenbart ikke synes skal have den opdateret og nyeste version af netflix på. Der mistes lyden også i bestemte intervaller. Jeg bruger en sony receiver, men det var samme problem med Onkyo receiveren. |
|
![]() |
|
ekelund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-August-2006 Sted: Aalborg Denmark Status: Offline Point: 1420 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Står i min signatur ;)
Men har et samsung F8005 med nyeste smart hub , men efter hvad jeg kan læse mig til er det et generelt problem når man sætter netflix til at spille 5.1 lyd
|
|
Kef R500,R200C, Q100, SVS SB-2000, Onkyo TX-NR818,Hegel Röst , Sony 65XE90, Xbox One X. ,Apple TV4K
|
|
![]() |
|
joeblach ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Sted: Denmark, Greve Status: Offline Point: 454 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg har samme problem ved lyd når jeg ser home trio, har ik prøvet med netflix....? Jeg havde en tråd kørende uden det hjalp...
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=127558&KW=&PID=1291695&title=arc-og-lydudfald#1291695 |
|
Samsung 46 D7005,Samsung, Samsung 40 LE 40M, Samsung LE32m61, Logitech Harmony ONE remote, Onkyo TX-SR608B, KEF Q series, WD TV LIVE, SONOS
|
|
![]() |
|
joeblach ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Sted: Denmark, Greve Status: Offline Point: 454 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
Samsung 46 D7005,Samsung, Samsung 40 LE 40M, Samsung LE32m61, Logitech Harmony ONE remote, Onkyo TX-SR608B, KEF Q series, WD TV LIVE, SONOS
|
|
![]() |
|
ekelund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-August-2006 Sted: Aalborg Denmark Status: Offline Point: 1420 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Kan kun tale for min egen onkyo , der henter man den nyeste opdatering på onkyo´s hjemmeside og ligger den ind med en usbnøgle
|
|
Kef R500,R200C, Q100, SVS SB-2000, Onkyo TX-NR818,Hegel Röst , Sony 65XE90, Xbox One X. ,Apple TV4K
|
|
![]() |
|
RX400 ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 13-December-2013 Status: Offline Point: 3 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Nej, har ikke fundet en løsning.
Men, som nævnt ovenfor og hvad jeg har læst mig frem til ser det ud som et genrealt problem når man vælger 5.1 output på fjernsynet. (Hvis man vælger PCM er problemet væk, men ingen Surround Sound). Tror presset skal lægges på Samsung for at få det ordnet. Jeg har ikke mulighed for at opdatere firmwaren på receiveren via deres site, så den skal til reparation hvis det er. (TV er up2date) http://forums.onkyousa.com/viewtopic.php?t=3510&p=12657 http://forums.cnet.com/7723-13973_102-601070/samsung-soundbar-skips-audio-when-streaming-netflix/ |
|
![]() |
|
Lave ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 02-Maj-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 32 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg har næsten samme setup som dig.
Vil i løbet af weekenden prøve om der er samme problem her på Netflix. Viaplay kører uden problemer her.
|
|
![]() |
|
ekelund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-August-2006 Sted: Aalborg Denmark Status: Offline Point: 1420 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Grunden til du ikke få fejlen med viaplay er fordi de kun køre i stereo , du oplever kun fejlen på 5.1 lyd
|
|
Kef R500,R200C, Q100, SVS SB-2000, Onkyo TX-NR818,Hegel Röst , Sony 65XE90, Xbox One X. ,Apple TV4K
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |