|
Multirum / dedikeret bio - byggetråd |
Besvar ![]() |
Side 123 4> |
Forfatter | |
bitman ![]() Bruger ![]() Oprettet: 12-Januar-2007 Status: Offline Point: 60 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 26-Januar-2014 kl. 20:19 |
30-07-2014 tråd opdateret med nyeste billeder
I morgen går entreprenøren i gang med at grave ud, så der kan støbes gulv i vores tidligere carport. Carporten er 35 m2 med ca. 10m2 skur - så totalt bliver der 45m2 - som indrettes til multirum / hjemmebio. Indtil videre har jeg købt en BenQ W1080ST projektor - shortthrow, så det bliver muligt at spille Kinect på Xbox One uden at skygge for projektoren. Højttalere: Her har jeg købt Canton's indbygningshøjttalere (880 samt 854 LCR) - billeder følger. Væggen der er tegnet på bliver monteret med fastramme lærrede på mellem 120" og 130". Udstyr: Elite R120WH1 fastramme lærrede Sony str-dn1040 receiver BenQ W1080ST projektor Højttalerer: 4x Canton 880 Inwall, 1x854 LCR inwall samt 2 Canton asf 75 sc subwoofere Samsung Blu Ray - BD-C5900 (genbrug fra stuen) Redigeret af bitman - 30-Juli-2014 kl. 12:43 |
|
![]() |
|
Treated ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-Januar-2010 Sted: Horsens Status: Offline Point: 1639 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
det bliver da alt for fedt et rum det der. Er dybt misundelig og glæder mig til at se billeder løbende
|
|
![]() |
|
Christian H ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 04-Juni-2006 Sted: Sydjylland Status: Offline Point: 693 |
Superspændende projekt!
Bliver fedt at følge med i
![]() |
|
![]() |
|
Gravearbejdet udsat til tirsdag pga frost. Så lige et hurtigt billede af noget af det indkøbte udstyr:
Forrest: Benq W1080ST - har læst at den har det bedst med et lærrede med gain mellem 1.3 og 1.5 - så det kigger jeg på. Overvejer Elite. Miderst: Canton Inwall 845 LCR - center højttaler Bagerst: Canton Inwall 880 (4 stk.) Ikke synlig: Canton ASF 75 sc (sub). 1 stk. hvis det ikke er nok, må det en mere til. Har ingen erfaring med Canton's Inwall - så det er et eksperiment. er det ikke godt har jeg 5 huller i væggen til indbygningsakvarie. |
|
![]() |
|
Stereolab ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 27-Januar-2012 Status: Offline Point: 797 |
|
|
![]() |
|
Argumentet skulle være "vinklen":
http://www.projectorcentral.com/benq_w1080st_home_video_projector_review.htm |
|
![]() |
|
Stereolab ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 27-Januar-2012 Status: Offline Point: 797 |
Derudover, vil jeg ikke vælge et lærred med positivt gain, medmindre du har råd til et af de bedre af slagsen (fra f.eks. Stewart Filmscreen). |
|
![]() |
|
staalorm ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 25-November-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 120 |
Super fedt. godt projekt. glæder mig til at følge tråden.
|
|
![]() |
|
Ikke så meget at rapportere - det fryser, så der kan ikke graves. Forhåbentligt kan der graves i næste uge.
|
|
![]() |
|
Denraretiger ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 12-Januar-2013 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 551 |
ha ha ha ja de håndværkere har sgu humor og undskyldningerne iorden
![]() men skal der nu skrabes is hver vinter på bekostning af hjemmebio
![]() |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Dårlig undskyldning! Det fryser ikke mere end de kan grave en ny vandledning ned istedet for det gamle jernrør vi har i jorden. Alt andet ville også være en katastrofe, da der er et brud, så der fosser over 3 kubikmeter ud i døgnet.
|
|
![]() |
|
Håndværkerene sige de ikke kan afrette sand i frost - det er sikkert korrekt.
I mellemtiden har jeg fået testet skærm størrelse. Billedet der er på projektoren nedenfor er ca. 120" - ville egentligt have det størrer - men der skal være plads til centerhøjttaler samt Xbox One Kinect under lærredet - så det går nok ikke med et størrer (130" eller 135"). Der er 5,7m fra bagvæg til skærmvæg, men sofa'en kommer ikke helt op af bagvæggen - så vi kommer vel til at sidde mellem 4,00 og 4,7m fra skærmen - her er 120" vel passende? Jeg har "test-skåret" et par hullet til baghøjttalere i muren (det er ikke de endelige huller - de skal være størrer). Jeg skar først med vinkelsliber - men det er for upræcist, så jeg skiftede over til bajonetsav med murstensklinge. Det er væsentlige mere præcist. Til at fiske højttaler kabel op langs isoleringen brugte jeg et metal-måle bånd som jeg stak ned oppe fra loftet - ret effektivt. Så slipper vi for synlige fræsemærker i vandskuringen. ![]() ![]() |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123 4> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |