|
Hjælp: SSD Windows |
Besvar ![]() |
Side 123 4> |
Forfatter | |
Glenn-Haderslev ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 09-August-2013 Sted: Haderslev - DK Status: Offline Point: 275 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 02-Februar-2014 kl. 22:02 |
Hej
jeg har lige købt mig en ny bærbar men ønsker og udskifte HDD med SSD hvordan laver jeg et ren installation af windows 8 uden jeg mister win8? som er forudinstalleret på min HDD Mit Key til windows 8 kan jeg nok se med Belarc Advisor |
|
PS5
LG Oled C7 Tangent Prestige + Cambridge CXA80 |
|
![]() |
|
Infinity ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-September-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1078 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Har du mulighed for at klone harddisken ?
Dvs lave en nøjagtig kopi på SSD drevet og så blot montere det og køre videre som om intet er hent, bortset fra at hastigheden er mangedoblet. Kloning kræver at den SSD'en er samme størrelse eller større end HDD, det fixer du ved at gå i diskmanegeren og formindske HDD'en om nødvendigt. Kloningen findes der 1000 videoer af på YouTube, benyt fx CloneZillahttp://clonezilla.org/downloads/download.php?branch=stable |
|
mvh Infinity
|
|
![]() |
|
rasmusvn ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 10-Oktober-2008 Sted: Odense N Status: Offline Point: 826 |
http://windows.microsoft.com/en-us/windows-8/upgrade-product-key-only
Ignorer ordet upgrade...
Redigeret af rasmusvn - 02-Februar-2014 kl. 23:51 |
|
![]() |
|
Glenn-Haderslev ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 09-August-2013 Sted: Haderslev - DK Status: Offline Point: 275 |
Jeg har købt en Samsung SSD på 250gb men min HDD er på 750GB? og vil bruge samsungs kloning kit (data magician) |
|
PS5
|
![]() |
|
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10479 |
Hvis du har lavet recovery DVDer (som enhver producent anbefaler er det første man gør ved en PC som er leveret uden en Windows DVD) så vil det nemmeste være at installere derfra. Du kan dog stadig nå at lave dem, så du har dem til en anden gang. Flemming |
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
![]() |
|
hvor kan man finde sådan nogne recovery DVDer?
Har købt en ASUS Bærbar |
|
PS5
|
![]() |
|
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10479 |
Dem laver man selv udfra recovery partitionen som ligger på harddisken. Der skal typisk laves 2-3, måske 4 DVDer for at det kan være der. Der er sikkert en guide i PCens manual.
Flemming
|
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
![]() |
|
TAK! hvis jeg ikke kan finde noget om recovery så må jeg jo bare gemme min HDD :)
|
|
PS5
|
![]() |
|
Infinity ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-September-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1078 |
Jeg kender ikke Samsungs software, men under forudsætning af at du ikke har fyldt en masse data på harddisken er jeg sikker på at det kan klare opgaven, ellers brug diskmanegeren til at formindske harddisken med. Sæt SSD drevet i en USB box, kør kloning softwaren. Skru HDD ud, Sæt SSD'en ind og kør videre med højere hastighed.... At skulle lave en recovery og bruge 2-3 mås 4 DVD'er på opgaven forekommer mig fuldstændigt sygt. |
|
mvh Infinity
|
|
![]() |
|
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
Enig. Recovery bruger man til at starte forfra. Ikke til at fortsætte på anden disk. |
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
ALLE data der ligger på din 750GB som ikke er en bestanddel af OS og apps og deslige skal midlertidigt over på en eller anden form for USB-disk. Når det er gjort kloner du disken over på din samsung og eventuelt sætter din gamle disk i efter en omformatering. Når du har lavet samsung disken og den kører med OS kan du tage en backup af disken eventuelt via clonezilla og gemme den backup enten på en usb eller den anden HDD. OG så kan du begynde at føre de gamle data fra din usb over på den gamle HDD igen.
Hvis du ikke har en USB-disk er jeg 100% sikker på der nok skal være en eller anden i din omgangskreds der kan låne dig en til midlertidigt brug. - Alternativt kan man investere de 4-500 i en 1TB usb-disk som du jo så efterfølgende kan bruge til at have liggende som en hurtig backup. |
|
![]() |
|
Såfrem du kan formindske den oprindelige HDD til under 250 GB, så behøver du ikke gøre det vås som Claus_jac skriver, men ja har du fyldt HDD'en til bristepunktet, så kan det ikke være på SSD'en. Men da det er en ny Bærbar så er det nok begrænset hvor meget der er på HDD'en og så kan den formindskes med Diskmanegeren.
Hvor er det dog ærgerligt af folk er så bange for at klone, der sker jo ingen fysisk skade og brænder SSD'en af, kan man bare sætte HDD'en i igen. Se fx denne video: http://youtu.be/Ss5eI8FhvoQ |
|
mvh Infinity
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123 4> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |