recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Plasma TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - panasonic VT60 vs ZT60
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

panasonic VT60 vs ZT60

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
ThomasNorge Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 07-December-2013
Sted: Hitra, Norge
Status: Offline
Point: 143
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ThomasNorge Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: panasonic VT60 vs ZT60
    Sendt: 08-Februar-2014 kl. 16:19
Hej.

Jeg vakler lidt. Begge TV koster 24999kr. Det ene er 65". Det andet er 60"

Jeg vil helst ha så stort som muligt. Men skal man gå på kompromis med størrelse for et billed, der på papiret er det bedste?

Jeg har ikke haft mulighed for at samligne dem side om side.

Hvilket TV ville du vælge?
Mvh Thomas
Til top
vasif Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-November-2006
Sted: Denmark
Point: 1773
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér vasif Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2014 kl. 16:53
VT60E modellen koster kun 20300 Kr hos Cinemagic. Det er den europæiske model, som dog er præcis samme skærm, dog måske uden DVB-T2 tuner, som er relevant hvis du har Antenne, og har et boxer-abonnement med specifikke kanaler.

Her er en god side-by-side sammenligning. Ummidelbart hører man, at folk generelt ikke kan se den store forskel på billedkvaliteten. 
http://www.electronichouse.com/article/hands-on_panasonic_zt60_and_vt60_plasma_hdtvs/D2/

But what if you live like a normal person and not a salamander from Lost River Caverns? The ZT60 has an important additional filter, a feature which Panasonic calls the Studio Master Panel, which cuts out most of the ambient light glare. It works. I had the TV in my basement, which is a dark cave, but even with the sconces and overhead lights turned on, the ZT60 looks good, noticeably better than the VT60. Both are great TVs; the ZT is a little better in ambient light. It’s worth recognizing though, that LED LCDs still generally look better in bright rooms than any plasma.

The VT also includes a pop-up camera on top. The camera is used for Skype video calls, facial recognition (for switching to different home screens) and games. The VT60 also includes front-firing speakers, while the ZT60’s speakers fire back and down.  The VT60s speakers do sound much better than the speakers in the ZT60, so if you’re not using a separate sound system or soundbar, that might be something to take into consideration.

Bottom Line
The choice between the two TVs is pretty easy: dark room=VT60; bright room=ZT60. If you’re looking for the best picture, either one of these may be it.

Til top
vasif Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér vasif Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2014 kl. 16:56
http://www.lydogbillede.dk/test/panasonic-60zt60/

http://www.flatpanels.dk/test.php?subaction=showfull&id=1368523913
Til top
hopgreve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Point: 6282
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hopgreve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2014 kl. 16:58
Jeg ville gå efter 65VT , size does matter
MVH
PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ThomasNorge Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2014 kl. 17:28
Jeg skulle gerne benytte mig af Cinemagic tilbudet. Men jeg bor i Norge, så det er ikke rigtig muligt. Det vil overstige den norske pris at få det herop.

Jeg er helt sikkert mest tændt på 65VT60. Men det er næsten umuligt at opdrive et heroppe, uden jeg skal kører mange hundrede km efter det. Der er kun nogen stykker spredt ud over hele norge tilbage.
ZT60 er noget nemmere at få fat i. Derfor jeg begynder at overveje det, selvom jeg er lidt trist over at skal gå 5" ned.
Mvh Thomas
Til top
vasif Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér vasif Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2014 kl. 18:49
Man kan sige, at ZT60 er en mere eksklusiv skærm, som kun de færreste har. Det er der trods alt noget ganske fedt i synes jeg:)

Det lyder alt for besværligt at skulle køre flere hundrede kilometer efter en VT60. Det synes jeg slet ikke kan betale sig, når ZT60 indgår i overvejelserne, og begge skærme tilmed er til samme pris. 
60" bør trods alt være tilstrækkeligt:)

Til top
Mathias9000 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 04-Oktober-2013
Point: 80
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mathias9000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2014 kl. 18:59
Af hvilken grund er et samsung PS64F8505 ikke inde i billedet? Det er ca. på niveau med et VT60, og du kan få det til de 25.000 inklusiv fragt... Godt nok koster det kun 20.000 i Danmark, men det kan du jo ikke bruge til noget. :)
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ThomasNorge Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2014 kl. 19:13
Samsungen må blive et af alternativerne,hvis ikke vt60 eller zt60 blir muligt at få.

Desuden synes fruen er det grimt. Hun bestemmer jo også lidt. Specielt når jeg er enig med hende.
Mvh Thomas
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ThomasNorge Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2014 kl. 19:17
Vasif>> du har helt ret. Men 5" er 5".

Da jeg købte mit første Panasonic i 2007-08, var jeg lun på den 37" for det var mere end nok.
Så blev jeg tilbudt en 42" til samme pris. Og jeg var så glad for jeg havde fået de ekstra 5 "

Jeg vil nødigt ende med at fortryde at jeg ikke tog de ekstra 5" denne gang.
Selvom du har ret i ZT er mere eksklusivt. Det var ikke aktuelt dengang i 07 for da vi 37" den "billige" uden fullhd. 42" med fullhd.
Mvh Thomas
Til top
Mathias9000 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 04-Oktober-2013
Point: 80
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mathias9000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2014 kl. 21:02
Oprindeligt skrevet af ThomasNorge ThomasNorge skrev:

Samsungen må blive et af alternativerne,hvis ikke vt60 eller zt60 blir muligt at få.

Desuden synes fruen er det grimt. Hun bestemmer jo også lidt. Specielt når jeg er enig med hende.

Fair nok. Wink

Har du/i set det i virkeligheden? Det børstede magnesium / magnesium-look synes jeg nu giver et mere eksklusivt udseende end det panasonic vt60 leverer, men vi har gudskelov ret til at have forskellige holdninger.  Smile
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ThomasNorge Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2014 kl. 22:32
Ja det designet i bunden af rammen jeg ikke kan li.

Fruen ville helst ha et hvidt TV. Men et sort højglans kan hun acceptere. Metallet på samsunget kan hun ikke li. Den er fin nok for mig.

Men fint alternativ hvis man kun ser på billedkvalitet :)
Mvh Thomas
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ThomasNorge Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2014 kl. 21:16
Hej Vasif. Hvis nu jeg snupper det 65vt60E hos cinemagic og får det fragtet herop. Hvad vil det sige hvis den ikke har den tuner? Jeg skal helt sikkert ha Canal digital parabol. 
Mvh Thomas
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu