|
Pixelering ved brug af fordeler |
Besvar | Side 123> |
Forfatter | ||
Rosenhøj
Junior bruger Oprettet: 21-Juli-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 40 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 11-Februar-2014 kl. 20:36 |
|
Jeg søger lidt hjælp, her i Danmarks stærkeste AV forum.
Mit Samsung TV er pludselig begyndt at pixelere voldsomt, formentlig som følge af lav signalstyrke (70/100). Jeg undres lidt over dette, kabelinstallationen er lavet for 2 år siden, og har fungeret siden uden problemer, med høj signalstyrke 95+ og et bitfejlniveau på 0. Er der nogen der har et bud på, hvorfor der pludselig opstår de nævnte problemer? På forhånd tak for hjælpen. |
||
Torben Rasmussen
Guld medlem Flatpanels.dk Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: København Status: Offline Point: 4378 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Der er kommet nye mobilsignaler, som forstyrrer antennesignaler. Det kunne være én kilde. Har du forstærker på din splitter? Har du brugt ordentlig afskærmede kabler og stik?
|
||
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
||
Rosenhøj
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hele installationen er udført med skærmede kabler og HF-tætte dåser. Der sidder ingen forstærker i mit anlæg, men overvejer om dette kunne være en løsning.
Min undren er nok egentlig at problemet er opstået ud af det blå, og bypasser jeg fordeleren, har jeg ingen signalproblemer. |
||
Torben Rasmussen
Guld medlem Flatpanels.dk Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: København Status: Offline Point: 4378 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Så skal der blot en forstærker til. "Ud af det blå" passer jo også med, at der netop NU opføres 4G Master og udrulles bedre dækning af dette net i Danmark.
|
||
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
||
JørgenT
Guld medlem Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5273 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Nu skriver du intet om udbyder, men generelt ombygges og opgraderes kabeltv anlæg meget i disse år. Så en lille ændring af udbyders signal niveau kan sagtens forekomme. Og med digitale signaler er der hårfin grænse mellem OK eller intet signal/pixlering. Mvh. JørgenT
|
||
Lytro
Super bruger Oprettet: 03-Maj-2010 Sted: Nejede,Hillerød Status: Offline Point: 363 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
70/100 går ud fra at det er signalstyrke på 70 og kvalitet på 100.
Det ser da meget godt ud. Er det alle programmer ?? der er problem med ?? Er det kun nogle få programmer, så er det sikkert, at du skal starte med at skifte dine stik, til metalstik HF-tætte) som andre også er inde på. Er antennen lavet for 2 år siden, må man gå ud fra, at vægdåserne er HF tætte. Lynge
|
||
Hvorfor skriver du ikke i din PROFIL, hvilken landsdel du bor. Det ville hjælpe på nogle svar. :-)
|
||
Rosenhøj
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg må hellere lige smutte forbi AV-Connection på vej hjem i dag og se om ikke de skulle ligge inde med en antenneforstærker.
Som svar på hvilken udbyder, er det Yousee, dog igennem en lokal antenneforening Nal-Medienet. Hvad angår installation, inkl. stik, er alt udført HF-tæt. Tak for hjælpen. |
||
Pony65
Guld medlem Oprettet: 20-September-2008 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 1840 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg har fundet fejlen. Før du render ud og køber en masse ting, prøv lige at tage et billede af vægdåse og det fordeler der er lavet for 2 år siden og post billederne her. |
||
Rosenhøj
Funktioner
Tak(0)
|
|
Pony65
Guld medlem Oprettet: 20-September-2008 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 1840 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg går ud fra at de amatører som har lavet det for 2 år siden har sat fordeler EFTER vægdåsen ! Hvis du skal lave det ordenligt må der ikke fordeles efter vægdåsen. Svar lige på disse: 1. Har du flere vægdåser i husstanden ? 2. Har du internet fra YouSee ( eller planer om at få ) ? 3. Bor du hus/lejlighed ? 4. lav evt. en lille plantegning over hus og installation og post
|
||
Rosenhøj
Funktioner
Tak(0)
|
|
Installationen er for 2 år siden lavet af undertegnede. Fordeler sidder først i installationen, før nogen som helst former for dåser. Installationen er lavet som en stjerneinstallation, med skærmede antennekabler til alle vægdåser. Der er i alt 6 vægdåser. Jeg har internet via antenneforbindelse - Ikke YouSee. |
||
Pony65
Funktioner
Tak(0)
|
|
Okay - undskylder så lige min udtagelse om amatør.
Før vi endeligt kan sige hvad du skal gøre, så er der lige et par spørgsmål mere. 1. bruger du RJ45 Lan i de Fuge dåser til internet 2. hvis ja, hvordan er det så fordelt ud Det vil stadig være rart med en plantegning over installationen.
|
||
Besvar | Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |