|
pioneer reciever fejler ved trueHD |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
furious jt ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3730 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 10-Februar-2014 kl. 20:13 |
Hey
Håber virkelig nogen kan hjælpe mig med et spøjst problem som min receiver er begyndt at give mig. Ved film med Dolby TrueHd forvinder lyden fuldstændig engang i imellem. Displayet på receiveren går fra at vise TrueHd til at vise Stereo og lyden forsvinder. Få sekunder senere står der igen TrueHd i displayet og lyden kommer igen, Sådan bliver det ved hele filmen igennem. Det er alle film med Dolby TrueHd lyd. Jeg har prøvet at skifte til stereo men ingen lyd, det samme gælder med og uden mcacc, thx Cinema og alle andre mulige formater.. Film med DTS lydspor samt lyd fra cd osv er er ingen problemer med. Er der nogen som har en anelse om hvad kan være galt for jeg er blank:) |
|
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55 Diy 116" fastramme lærrede. Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25 Oppo bdp-83 Regionsfri 5 stk. MK Sound 150mk2. 2 x Mksound X10 subs |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40545 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvilken enhed laver fejlen.? Er det Reciver eller BD afpiller. |
|
Tangent Ampster BT II - Technics SL 1210 MK2 - Technics SL PG 390 - Panasonic DMP-BD84EG-K - Google TV Streamer - Panasonic 55z80a - JBL Authentics 500.
|
|
![]() |
|
furious jt ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3730 |
godt spørgsmål.. har ikke tænkt på det kunne være afspilleren. Må prøve med en anden afspiller når jeg lige kan låne en.
Der er dog intet i afspillerens display der ændrer sig, kun i recieverens, derfor gik jeg ud fra det var den der er problemet. Havde nu håbet på at en af de mange pio ejere herinde kunne nikke genkendende til problemet. Redigeret af furious jt - 10-Februar-2014 kl. 21:18 |
|
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55 Diy 116" fastramme lærrede. Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25 Oppo bdp-83 Regionsfri 5 stk. MK Sound 150mk2. 2 x Mksound X10 subs |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40545 |
Kan se du har en PS3, så den kan der prøves med, hvis da den kan afspille HD lyd. |
|
Tangent Ampster BT II - Technics SL 1210 MK2 - Technics SL PG 390 - Panasonic DMP-BD84EG-K - Google TV Streamer - Panasonic 55z80a - JBL Authentics 500.
|
|
![]() |
|
technology ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 02-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 364 |
PS3 kan sagtens afspille trueHD bare ikke ved 3d film.
Husk at ændre den til bitstream hvis den skal skrive korrekt på forstærker displayet. Mener den står til PCM som standart |
|
![]() |
|
Blix ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 20-August-2013 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 24 |
Technology, takker for input ifht at sætte den til bitstream. Ofte tænkt over hvorfor min marantz altid viste multi channel fremfor lydsporet skrevet på kassetten :-)
Beklager hvis det er forkert at skrive i e n andens tråd. Tænkte jeg bare lige ville takke :-) |
|
![]() |
|
lånte en anden afspiller igår og der var ingen problemer med lyden. Så nu er det næsten sikkert det er oppoen den er galt med.
Nogen der har en anelse om hvad der kan være galt med den?
|
|
7.2.4 atmosbio
|
![]() |
|
Otto J ![]() Platin medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
Det er ikke et fejl jeg har hørt om før, men et skud i tågen: Prøv at slå Dynamic Range Control fra, hvis du ikke har gjort det. Den findes i det menupunkt der hedder noget i retning af Audio Processing.
|
|
![]() |
|
jan203 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-Oktober-2010 Sted: dk Status: Offline Point: 761 |
Hvis det er en oppo så jeg været ude for noget af det samme der skulle jeg opgradere software og så virkede det.
|
|
Pioneer 5090H.samsung 3126..Oppo95.Musical FidelityM6i.front.soavo1.Center.sonusfaberdomus.Bag.amadeusmultiaktiv.Sub.klipschRsw12B.Sonos Cullen.Music Hall 25.2 moded dac.
|
|
![]() |
|
tak for input otto og jan, det vil jeg prøve når jeg kommer hjem, så melder jeg lige om det ændrer noget:)
|
|
7.2.4 atmosbio
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |