recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Vedr. overførelse af filer fra harddisk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Vedr. overførelse af filer fra harddisk

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Among Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-September-2010
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 501
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Among Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Vedr. overførelse af filer fra harddisk
    Sendt: 26-Februar-2014 kl. 12:25
Min computer er blevet erklæret død. På min computer ligger der på harddisken en masse data, som jeg i første omgang gerne vil have overført til en ekstern HDD.

Hvordan gør jeg det mest hensigtsmæssigt?

Kan man uden videre indsætte harddisken i en hvilken som helst anden computer og derved få adgang til de data, der ligger derpå?

Redigeret af Among - 26-Februar-2014 kl. 12:26
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2014 kl. 12:48

Afmonter den, få fat i et HDD kabinet til den, så kan den bruges som en hver anden extern disk.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2014 kl. 15:04
eller brug en USB-dock som sidder i en anden computer. - Men rent konceptuelt nøjagtig det samme som radiomanden siger.
Til top
lks Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-December-2009
Point: 133
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lks Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2014 kl. 15:15
Kan man uden videre indsætte harddisken i en hvilken som helst anden computer og derved få adgang til de data, der ligger derpå?

Ja, ihvertfald hvis vi snakker PC.
Computeren skal selvfølgelig starte på sin egen harddisk, din harddisk er så nummer 2 i computeren.
Til top
Among Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-September-2010
Sted: Aalborg
Point: 501
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Among Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2014 kl. 23:23
Ok. Var faktisk ikke klar over, at man bare kunne købe et kabinet for at få den til at fungere som ekstern. Det var selvfølgelig det, der blev løsningen.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu