recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nybegynder
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nybegynder

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
hmadsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 100
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hmadsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Nybegynder
    Sendt: 03-Marts-2014 kl. 17:04
Hej.

Ja så købte jeg en Intel NUC computer (D54250WYK) og en Onkyo TX-NR626 til stuen.

Må dog nok lige indrømme at efter at have læst manualen til den TX-NR626 så er jeg bare endnu mere forvirret.

Der var en der sagde til mig at det var smart at købe en sorround receiver med HDMI fordi så ville receiveren selv indstille sig alt efter hvad lydkilde den fik ind.

Nuvel, jeg har sat det hele op, koblet det sammen og forsøger nu at afspille en MKV i Mediaplayer Classic.

Lyden i filen er angivet som AC3 - HD MA5.1.

Når jeg så starter filen så starter det også op og der er lyd på men jeg får ingen indikation i displayet om at det receiveren modtager rent faktisk ER AC3 - HD MasterAudio 5.1

Derfor bliver jeg i tvivl om, om det rent faktisk er tilfældet eller om mediaplayer Classic eller Windows 8.1 som kører på maskinen på en eller anden måde æder dette og kun sender stereo via HDMI.

Det eneste der står på displayet er "PC", lydstyrke og så et lille "PCM".

Nogen der har indsigt som kan fortælle mig what the dælen jeg skal gøre eller om alt bare er som det skal være ?
Til top
technology Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 02-September-2009
Point: 364
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér technology Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2014 kl. 17:13
Lyder som at du sender som pcm til forstærkeren.  Hvis du ønsker at der skal stå lyd formatet skal du ændre det til bitstream.

Redigeret af technology - 03-Marts-2014 kl. 17:13
Til top
hmadsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hmadsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2014 kl. 17:21
Hej Technology

Så det du siger er at det nok er computeren som sender noget "forkert". ?

Har du en ide om hvordan man ændrer det på en PC.

Bruger Mediaplayer Classic men er villig til at skifte til noget andet hvis det er bedre ?
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér technology Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2014 kl. 17:24
Nej desværre ikke. Prøv og spørg i mediacenter forummet
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40547
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2014 kl. 17:28

Det kommer jo an på Lydkortet i PCen om det er multikanal, det kan ses ved at åbne indstillinger for det og se hvilke nuligheder der er. Mener ikke at M Player Classic kan Multikanal.?
Tangent Ampster BT II - Technics SL 1210 MK2 - Technics SL PG 390 - Panasonic DMP-BD84EG-K - Google TV Streamer - Panasonic 55z80a - JBL Authentics 500.
Til top
hmadsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hmadsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2014 kl. 17:57
Prøvede lige at installere arcsoft totalmedia 6.

Det lader til at det var/er et spørgsmål om programmets formåen, eller mangel på samme.

Med det andet program viser receiveren nu et Dolby tegn og så et D.

Når jeg kigger på info fra receiveren onscreen så skriver den "Dolby D 5.1".

Betyder det så at jeg har bedst mulige lyd udfra den kilde jeg har ?
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér technology Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2014 kl. 18:01
Dolby digital er ikke et hd lydspor som du tidligere skriver. Det svarer til dvd lyd.
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2014 kl. 18:01

Hvis det er DD 5.1 der på det, så ja.
Tangent Ampster BT II - Technics SL 1210 MK2 - Technics SL PG 390 - Panasonic DMP-BD84EG-K - Google TV Streamer - Panasonic 55z80a - JBL Authentics 500.
Til top
hmadsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hmadsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2014 kl. 18:05
Der står helt præcist.

Input : Dolby D 48 KHz 5.1 ch

Output : Dolby Digital 5.1 ch

Det er det receiverne skriver på skærmen når jeg trykker på info knappen.
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2014 kl. 18:09

Det er så som skrevet det format der er på materialet.
Til top
hmadsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hmadsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2014 kl. 20:09
Hej Alle.

Mange tak for hjælpen, nu er jeg blevet meget klogere.

Der er dog nok meget at lære endnu. :)

Men igen...MANGE TAK for hjælpen.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu