|
PS 3 eller 4 |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | ||
Mikmak1969 ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 23-September-2013 Sted: Aarhus, Danmark Status: Offline Point: 62 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 05-Marts-2014 kl. 14:59 |
|
Jeg overvejer at investere i min første spille konsol og er lidt på "herrens mark" hvad det angår?
Først og fremmest, hvilken konsol synes I man skal købe og hvorfor ? Jeg har overvejet enten en brugt PS3 eller tage skridtet til PS 4, men hvad taler for at vælge en PS 4 i stedet for at sparer lidt penge og finde en brugt ? |
||
![]() |
||
slumbert ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 05-November-2009 Status: Offline Point: 1977 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
køb dog en ps3. der er mange flerte spil til og hvis du køber spillene brugt koster de næsten ingenting i forhold til ps4-spil
|
||
endnu en hifi-flygtning
Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål |
||
![]() |
||
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12336 |
|
PS4 er jo "fremtiden" og vil være mest relevant i de kommende år, men PS3'en har spiludvalget. Der findes vel 5-10 interessante spil til PS4, og det vil i år være noget sløvt med nye udgivelser, ligesom det plejer at være til nye konsoller. Spillene koster også de der ~500 kroner stykket, hvorimod du jo kan få smidt PS3-spil i nakken for peanuts.
|
||
![]() |
||
Kasper_J ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-Marts-2007 Status: Offline Point: 2813 |
|
Ville helt klart vælge en PS4, hvis din interesse er i nyudgivelser - hvis du er interesseret i at spille de "gamle" ps3 spil, ja så er den jo oplagt.
|
||
![]() |
||
kenneth85 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 03-Juni-2013 Sted: Løsning Status: Offline Point: 970 |
|
Jeg har næsten lige investeret i en PS3 også brugt.
Valget faldt på PS3 fordi der kom nogle utrolig gode udgivelser sidste år til PS3. Last of US Beyond two souls Grand theft auto 5 Grand Turismo 6 Lig dertil at en PS4 stort set ikke kan andet end at spille spil pt. alle andre funktioner kommer hen af vejen. De spil som er kommet til PS4 fås også til PS3 (de fleste) og det kommer de også til at kunne det næste års tid hvis ikke længere. Det er selvfølgelig ikke samme høje grafik, men gameplayet vil være det samme. |
||
Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.
|
||
![]() |
||
Byteman2 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 23-Oktober-2013 Status: Offline Point: 149 |
|
Går med samme overvejelser, men tror det bliver PS3. Vil gerne have et billigt udvalg af spil når den 10 årige søn skriger på nye spil. Skal nok købe om 2 måneder, havde det været om 1/2 år så kunne det måske have været en PS4.
|
||
![]() |
||
SteffenD89 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-Juli-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4337 |
|
Tjah en PS3 kan vel efterhånden købes ret billigt, specielt hvis den er brugt. Der findes sindsygt mange fede spil til og hvis du ikke har en gamer PC jamen så er der jo ret meget at gå gang i.
Altså, det er jo bare at begynde fra bunden: Assassin's Creed 2. Dead Space 1. Uncharted 1. InFamous 1. God of war 1/2 HD udgivelse + 3'eren. Batman Arkham Asylum. Metal Gear Solid HD udgivelse m/ Peace Walker + MGS4 (kan sten sikkert fås billigt og er nogle af de bedste spil penge kan købe). Ratchet and Clank. ICO HD genudgivelse. Killzone 2/3. Little Big Planet. Heavy Rain. Heavenly Sword. Motorstorm. Resistance. Og mange flere. Det gode ved din situation, er jo at det hele er nyt, og hvis du heller ikke har spillet de nyeste PC spil så har du heller ikke nogen preference inden for grafikken. Køb en PS3 og gå amok med spillene. Mange af dem koster sikkert kun 50kr og hvis det så ikke lige er et hit, who cares? Jeg gætter på at du ville kunne finde PS3 + de fleste nævnte spil til under 2000kr. En PS4 koster 3600kr også kommer spil oven i. |
||
![]() |
||
Kennethxyz ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 07-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 269 |
|
Jeg vil så gå mod strømmen og sige at jeg har både PS3 og PS4 og ville klart vælge PS4.
Min PS3 har ikke været tændt siden jeg fik min PS4 på release. Det er rigtigt at spiludvalget er større (lige nu) men, der kommer altså nogle ret interessante spil i år. Thief AC4 Tomb Raider Ovenstående spil vil formentlig være nok til mig resten af året, men jeg er i den grad også en casual gamer.
Redigeret af Kennethxyz - 06-Marts-2014 kl. 11:57 |
||
Sony KDL-55AF8
Sony Playstation 5 Mac Mini |
||
![]() |
||
kenneth85 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 03-Juni-2013 Sted: Løsning Status: Offline Point: 970 |
|
Men disse spil kommer jo også til PS3 så hvis man kan leve med lavere grafik ville PS3 stadigvæk være et bedre valg. Tomb Raider kan du da for øvrigt allerede købe :)
|
||
|
||
![]() |
||
Kennethxyz ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 07-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 269 |
|
Bedre: nej Billigere: ja Lad os være realistiske, om 1 år eller noget i den stil vil du formentlig igen stå med overvejelsen om du skal købe en PS4
Redigeret af Kennethxyz - 06-Marts-2014 kl. 12:39 |
||
Sony KDL-55AF8
Sony Playstation 5 Mac Mini |
||
![]() |
||
|
Hvorfor ikke bedre? det eneste PS4 bidrager med et bedre grafik og en bedre controler.
PS3 kan afspille Bluray i 3D, samt understøtter et hav af formater og netværksfunktioner som pt er ned prioteret på PS4 for at få den ud så hurtigt som overhovedet muligt. plus PS3 har et hav af spil inkl store titler som ikke er at finde til PS4. og de titler der er til PS4 findes som sagt også til PS3. Men om et-to år vil jeg da helt sikkert stå med valget igen. Men til den tid vil spil udvalget også være større. plus diverse børnesygdomme er fjernet fra PS4 og den har fået nogle af funktionerne tilbage som pt mangler. Og nu taler jeg bare for mig selv. Jeg ville spilde mine penge ved at købe en PS4 nu. Hvis jeg stod i en situration hvis jeg fandt grafikken og ergonomien i PS3 for dårlig. så ville jeg stadigvæk vente minimum et halvt år med at købe PS4 da jeg simpelthen ikke mener at den pt er prisen værd. |
||
|
||
![]() |
||
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12336 |
|
Muligvis. Nu koster en PS3 jo ikke alverden, hvor PS4 koster fire stærke, hvis man kan få fat i en. Med mindre man vil spille revl og krat, så ér udvalget til PS4 altså noget tyndt. Thief, Lego og genudgivelsen Tomb Raider siger ikke mig noget, så der går lige et stykke tid før der kommer noget nyt på dén front. |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |