|
3D alternativ til Onkyo 606 |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Marqzen ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 27-Marts-2007 Status: Offline Point: 438 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 02-April-2014 kl. 09:56 |
Hejsa.
Jeg har en Onkyo 606 (tror jeg den hedder) som jeg gerne vil erstatte med en model der kan decode 3D film. Findes der alternativ til omkring 2000 som kan det samme + 3D Jeg er tilfreds med min Onkyo og spiller sjælendt højt. Så til en vis grad, var der nok tale om overkill - selvom jeg godt kan lide designet. Jeg bruger PT 3-4 HDMI indgange og kan ikke nøjes med mindre tror jeg. Nogle bud?
|
|
- Panasonic 42 G10E
- Onkyo 606 |
|
![]() |
|
HeartWare ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-Oktober-2003 Sted: Bagsværd, DK Status: Offline Point: 4808 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Bare til oplysning: Det er ikke din receiver der "dekoder" 3D-film. Din receiver skal blot kunne videregive informationen om, at det er et 3D-signal den modtager, til dit TV. Det er så dit TV, der "dekoder" 3D-signalet...
Det kan Onkyo 606 ikke. Jeg kender desværre ikke en 3D-kompatibel (HDMI 1.4-kompatibel) receiver i den prisklasse (ikke fordi jeg ved, at de er sjældne, men fordi jeg ikke kender markedet). |
|
Keld R. Hansen
Pioneer DVL-909, DV-545 Sony KDL40EX723 3D TV DreamBox 8000, YouSee Cable PopCorn Hour A-500 Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940 Yamaha RX-V771 Receiver |
|
![]() |
|
technology ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 02-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 364 |
Hvad med denne Yamaha http://www.av-connection.dk/?PGr=3846&ML=1386 Personlig har jeg positiv erfaring med Yamaha |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 31 ![]() -- ![]() Oprettet: 20-April-2006 Status: Offline Point: 2601 |
Til 2000,- vil jeg sige, glem det.
Hvis du kan smide 1000,- mere, begynder du at kunne få noget brugbart i en nogenlunde kvalitet. |
|
![]() |
|
Marqzen ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 27-Marts-2007 Status: Offline Point: 438 |
Hmmm... Ok. Tak for svarene. Gad vide om man kan sælge en Onkyo 606. I så fald ville der være lidt mere at gøre godt med. Men jeg kan godt være i tvivl, om jeg har brug for noget dyrt til mit behov... Om jeg reelt har en glæde af de ekstra penge, jeg ville skulle bruge.
|
|
- Panasonic 42 G10E
- Onkyo 606 |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Anskaf en bluray afspiller med to hdmi udgange. Så kan du køre billedet direkte i TV og lyd over reciever.
|
|
![]() |
|
Bruger pt. min PS3/PS4, og regner ikke med at udskifte den... Tænker forstærkeren er mere oplagt at erstatte, når jeg ikke ønsker flere enheder :)
|
|
- Panasonic 42 G10E
- Onkyo 606 |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Så er der stadig muligheden at smide lyden ud via toslink og billed via hdmi. Det betyder bare du ikke kan få HD lyd
|
|
![]() |
|
E100 ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 12-Juli-2013 Sted: Vestsjælland Status: Offline Point: 255 |
hvad med sådan en fjernbetjent hdmi switch.
http://www.av-cables.dk/hdmi-switch/knig-1-4-high-speed-hdmi-switch-4-vejs.html der er ingen grund til at skifte en fungerende forstærker kun pga. et billed signal den ikke skal gøre noget ved (og som alligevel snart skifter til 2.0 osv. og så kan du købe ny forstærker igen og igen) så kan du bruge resten af pengene på noget system fjernbetjening så det hele starter og skifter med et tryk - se evt. http://iruleathome.com/
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |