recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bedre lyd
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Bedre lyd

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
hurrij Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 19-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 56
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hurrij Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Bedre lyd
    Sendt: 03-April-2014 kl. 22:00
Hej

Jeg har pt en pioneer vsx 920 forstærker med et par kompakte bw 685 ht.
Musikken streames fra iPhone 5s via AirPlay/spotify.

Generalt er jeg rigtig glad for højtalerne, men jeg oplever nogle sange ikke lyder for godt og kan i værreste tilfælde blive helt irreternde at høre på. Nogle sange kan også virke en smule følelse kolde, altså at hårene ikke rejser sig.
Jeg søger altså efter lidt bedre lyd, men jeg er i tvivl om det overhovedet er ht, eller om det næremer er forstærkeren, eller lyd kvaliteten jeg skal gå efter.

Af ht har jeg kigget lidt på storebror modellen der lige er kommet. Måske lave det til en gulvhøktaler ved at stille lillebror nederest og storebror øverst?

Vil en anden forstærker kunne give mig lidt mere af det jeg efterlyser?

Til top
blumenburg Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 30-April-2012
Sted: mesinge/fyn
Point: 383
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér blumenburg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2014 kl. 06:08
Hej

mit bud er at det er kilden det er galt med mere end det er dine komponenter.
mp3 streams mangler jo rigtig meget sammenlignet med et tabsfrit format som feks en cd.

setup: Sony xf9005 65"
canal digital sat
Marantz SR7009
fronter: xtz 99,26 mk2
center : B&W xtc
bag ht : B&W xt2
sub    : xtz 10.17 edge

Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Point: 4909
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2014 kl. 09:28
Det er helt sikkert kilden.

Hvis du har itunes kan du prøve at streame Apple losleess herfra.

Til top
rotelman Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 13-December-2010
Point: 209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rotelman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2014 kl. 09:58
Yes start altid med kilden og vælg det bedste du har i huset... før kan du slet ikke vurdere resten af kæden især hvis det allerede går galt ved kilden med mp3. 
Jeg har selv oplevet kæmpe forskelle i lyden bare ved at skifte DAC på lossless streaming med samme HT'er / forstærker osv.
Til top
hurrij Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hurrij Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2014 kl. 11:08
Hvordan forbedre jeg kilden?

Nu er jeg It mand, men indenfor musik kvalitet er jeg ikke den skarpeste. Dog skal jeg helst ikke i nærheden af itunes, da jeg hader det software.

Jeg går udfra at når i snakker lossless at vi snakker flac?
Men hvem undersstøtter flac af streming tjenester udover åbenbart itunes?

Der hvor jeg kan downloade pirat musik, kan jeg feks ikke engang finde noget 2 pac musik, så der bliver det jo nærmest umuligt at finde alt det musik jeg ønsker.

Desuden ønsker jeg at styrre musikken fra min iphone, så enten skal det være en streming tjeneste, eller også skal jeg invister i en nas boks. Men igen det giver ikke mening hvis ikke jeg kan downloade min musik i lossless kvalitet nogle steder.

Til top
hurrij Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hurrij Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2014 kl. 11:18
jeg så lige wimp køre lossless og de har faktisk det musik jeg skal have testet. Så nu ved jeg hvad min søndag skal gå på og så melder jeg lige tilbage om det løste lyden :D
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Point: 4909
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2014 kl. 11:24
Det er tyveri at downloade pirat musik.

Får du løn for dit arbejde?

Køb musikken. Så er det ingen sag at få den tabsfri.
Til top
Bruger udmeldt 35 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 28-Juli-2008
Point: 3673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 35 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2014 kl. 11:37
Wimp hifi er som du selv er inde på, et skridt i den rigtige retning..

men nu må du ikke blive skuffet, for selvom musikken bliver leveret i Lossless format, er der stadig forfærdelig mange numre der er så ringe indspillet at de vil lyde skidt lige meget hvad..
Til top
hurrij Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hurrij Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2014 kl. 12:07
Jeg får løn og jeg gider godt betale for min musik, ellers sidder jeg ikke og snakker om streming tjenester.

Jeg har ikke lyst til at købe cd'er. Jeg har hverken en cd afspiller, eller lysten til at købe cd'er hver måned, da jeg hele tiden skifter den musik jeg lytter til. udover det er det noget bøvl at få over på sin telefon.

Hvis de er ringe indspillet, er det så kun at købe cd'en/singlen der er løsningen på problemet?
Til top
hurrij Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hurrij Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2014 kl. 12:07
eller lp'en for den sags skyld?

men jeg giver ihvertfald lige wimp en chance.
Til top
Bruger udmeldt 35 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 28-Juli-2008
Point: 3673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 35 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2014 kl. 12:18
Hvis de er dårligt indspillet gælder det også på CD..!
Til top
hurrij Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hurrij Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2014 kl. 13:08
okay :(
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu