recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 3D alternativ til Onkyo 606
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

3D alternativ til Onkyo 606

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Marqzen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 27-Marts-2007
Status: Offline
Point: 438
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Marqzen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: 3D alternativ til Onkyo 606
    Sendt: 02-April-2014 kl. 09:56
Hejsa. 

Jeg har en Onkyo 606 (tror jeg den hedder) som jeg gerne vil erstatte med en model der kan decode 3D film. Findes der alternativ til omkring 2000 som kan det samme + 3D

Jeg er tilfreds med min Onkyo og spiller sjælendt højt. Så til en vis grad, var der nok tale om overkill - selvom jeg godt kan lide designet. Jeg bruger PT 3-4 HDMI indgange og kan ikke nøjes med mindre tror jeg. 

Nogle bud? 
- Panasonic 42 G10E
- Onkyo 606
Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Point: 4808
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HeartWare Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2014 kl. 10:25
Bare til oplysning: Det er ikke din receiver der "dekoder" 3D-film. Din receiver skal blot kunne videregive informationen om, at det er et 3D-signal den modtager, til dit TV. Det er så dit TV, der "dekoder" 3D-signalet...

Det kan Onkyo 606 ikke. Jeg kender desværre ikke en 3D-kompatibel (HDMI 1.4-kompatibel) receiver i den prisklasse (ikke fordi jeg ved, at de er sjældne, men fordi jeg ikke kender markedet).
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
technology Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 02-September-2009
Sted: Denmark
Point: 364
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér technology Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2014 kl. 10:39
Oprindeligt skrevet af Marqzen Marqzen skrev:

Hejsa. 

Jeg har en Onkyo 606 (tror jeg den hedder) som jeg gerne vil erstatte med en model der kan decode 3D film. Findes der alternativ til omkring 2000 som kan det samme + 3D

Jeg er tilfreds med min Onkyo og spiller sjælendt højt. Så til en vis grad, var der nok tale om overkill - selvom jeg godt kan lide designet. Jeg bruger PT 3-4 HDMI indgange og kan ikke nøjes med mindre tror jeg. 

Nogle bud? 

Hvad med denne Yamaha
http://www.av-connection.dk/?PGr=3846&ML=1386

Personlig har jeg positiv erfaring med Yamaha
Til top
Bruger udmeldt 31 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 20-April-2006
Point: 2601
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 31 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2014 kl. 12:58
Til 2000,- vil jeg sige, glem det.

Hvis du kan smide 1000,- mere, begynder du at kunne få noget brugbart i en nogenlunde kvalitet.
Til top
Marqzen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Marqzen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2014 kl. 09:43
Hmmm... Ok. Tak for svarene. Gad vide om man kan sælge en Onkyo 606. I så fald ville der være lidt mere at gøre godt med. Men jeg kan godt være i tvivl, om jeg har brug for noget dyrt til mit behov... Om jeg reelt har en glæde af de ekstra penge, jeg ville skulle bruge. 
- Panasonic 42 G10E
- Onkyo 606
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2014 kl. 10:23
Anskaf en bluray afspiller med to hdmi udgange. Så kan du køre billedet direkte i TV og lyd over reciever.
Til top
Marqzen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Marqzen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2014 kl. 12:21
Bruger pt. min PS3/PS4, og regner ikke med at udskifte den... Tænker forstærkeren er mere oplagt at erstatte, når jeg ikke ønsker flere enheder :)
- Panasonic 42 G10E
- Onkyo 606
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2014 kl. 12:44
Så er der stadig muligheden at smide lyden ud via toslink og billed via hdmi. Det betyder bare du ikke kan få HD lyd
Til top
E100 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 12-Juli-2013
Sted: Vestsjælland
Point: 255
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér E100 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2014 kl. 13:18
hvad med sådan en fjernbetjent hdmi switch.
http://www.av-cables.dk/hdmi-switch/knig-1-4-high-speed-hdmi-switch-4-vejs.html

der er ingen grund til at skifte en fungerende forstærker kun pga. et billed signal den ikke skal gøre noget ved (og som alligevel snart skifter til 2.0 osv. og så kan du købe ny forstærker igen og igen)

så kan du bruge resten af pengene på noget system fjernbetjening så det hele starter og skifter med et tryk - se evt. http://iruleathome.com/
Venlig hilsen E100

Diskret stuebio
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu