recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - plasma vs. LCD
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketplasma vs. LCD

Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
CoolMLJ Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 27-Februar-2006
Status: Offline
Point: 294
Direkte link til dette indlæg Emne: plasma vs. LCD
    Sendt: 24-September-2006 kl. 00:43

som ny bruger her på stedet hører jeg meget snak om plasma vs. lcd.

kan vi ikke engang for alle få smidt forskellen på bordet, hvilken fordele har den ene teknologi frem for den anden.?

hvad siger i bruger om plasma og alm. analog tv/dvd/xbox/PC??

og hvad siger i bruger om LCD og alm. analog tv/dvd/xbox/PC??

skriv gerne hvad i har prøvet for nogle skærme, og om i har prøvet både den ene og den anden teknologi.

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12348
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2006 kl. 01:51
Tråd

Tråd

Tråd

og

Tråd

Nej, det er bestemt ikke alle tråde der er lige objektive, men jeg mener de indeholder relevant information om 'plasma vs. LCD'-spørgsmålet.

Det bedste du kan gøre, som evt. kommende køber, er at tage nogle DVD'er du kender og kan lide under armen, og kræve forskellige LCD og plasma TV demonstreret med dem, via en HDMI-tilsluttet afspiller, og se hvad der passer dig bedst. Men husk også at se normal TV, og lad være med at hoppe på 'vi har et dårlig signal, så det ser bedre ud hjemme hos dig selv', når du køber LCD TV

Jeg har erfaring med flere LCD TV og mener at ingen af disse kan måle sig med mit 'gamle' Sony KV32FX68E, men plasma er derimod en anden ting. Derimod er jeg imponeret over hvad jeg har set på Panasonics 42PV60E og Pioneers nye 427XD. Dét er pænt, og kan snildt måle sig med mit CRT TV, hvorimod jeg endnu har til gode at se noget lignende på et LCD TV...

Redigeret af Naiera - 24-September-2006 kl. 17:42
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12348
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2006 kl. 03:01
Og forresten også:

Tråd på HIFI4ALL.dk
Til top
nextgeneration Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet

Oprettet: 16-September-2006
Point: 1052
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2006 kl. 09:10
Der er både fordele og ulemper ved begge typer, og det afhænger meget af din brugssituation hvilken type der er bedst egnet til dig.

Panasonic har lavet en side med "Plasma or LCD" der beskriver brugssituationen meget godt.

http://www.panasonic.co.uk/technology/plasma-or-lcd.html

Til top
CoolMLJ Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 27-Februar-2006
Point: 294
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2006 kl. 12:45

Har selv set mig lidt varm på den nye samsung LE-32M71 men hvis alle siger at LCD ikke holder, hvilken PLASMA skal man så vælge når man har et budget på maks. 13000

Har set TV signal på Samsung, og syntes den står flot. Har et Rigtig godt TV-signal fra Danskbredbånd, så jeg er ikke så bekymret ang kvaliteten på signalet.

Ydermere har en kolega med en LE32R72 og han siger også at det står rigtig flot, og at han ikke oplever hverken slør eller noget med sit alm tv-signal

Til top
Kurt Poulsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Maj-2005
Sted: Denmark
Point: 1505
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2006 kl. 12:48
Hvad plasma angår så finder du ikke skærme under 37". Så hvis det ikke må være større end 32" så har du ikke noget valg. Du skal have en LCD-skærm. Hvis det altså skal være en fladskærm

/Kurt.
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2006 kl. 14:19
Oprindeligt skrevet af CoolMLJ CoolMLJ skrev:

men hvis alle siger at LCD ikke holder

Nu er det ikke sådan at ALLE siger at LCD ikke holder, der er rent faktisk stadig mange der køber LCD og er glade for deres LCD, og den performance de får, hvor god eller dårlig den så end måtte være sammenlignet med plasma eller andre teknologier.

Men gennem den sidste tid har der på recordere.dk være en håndfuld eller to plasmafanatikere der har "set lyset" og været så aktive i deres promovering af denne holdning og nedgøring af LCD i stort set hver eneste tråd hvor nogen spørger om LCD tv, så efterhånden er næsten alle med LCD bare begyndt at holde deres mund.

De gider ikke diskussionen længere, de gider ikke høre på hvor dumme de er, hvor små krav de har, hvor lidt videofile de er, eller lign. fordi de har overvejet eller sågar investeret i et LCD.

Selv ikke dedikerede tråde om specifikke LCD tv, som tråden om det ny philips PF9731D slap for plasma tilhængernes input - på trods af at PF9731D mig bekendt ikke er et plasma TV.

Så skal du vurdere alene udfra den senere tids "stemning" på recordere.dk, så får du imho. en ret subjektiv vurdering af emnet præget af plasmatilhængernes indlæg. 

Jeg har set gode LCD og dårlige Plasma, jeg har også set dårlige LCD og gode Plasma. Begge teknologier har sine fordele og ulemper og det er ikke så simpelt som at sige at plasma altid er bedre til alting og at LCD i alle forhold altid bare er noget skod. Der er mange andre forhold end blot om der benyttes plasma eller LCD der har betydning for den totaloplevelse man får.

Mit råd til dig og andre må være at gå ud og kigge på så mange fjernsyn som muligt og dan jeres egen mening om hvad der passer til jeres ønsker, behov og pengepung. Der er trods alt ingen herinde der betaler jeres TV for jer.

Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2006 kl. 14:27

Jamen jeg er helt enig med Spawn - dels i hvad han skriver omkring det subjektive i dette forum, samt om initiativet med at gå ud og sammenligne, og så endelig hvad skal man primært benytte tv´et til.

Selvom jeg er plasmatilhænger, så jeg faktisk et rigtig godt LCD tv i går - det må jeg blankt indrømme - så det er bare med at vælge.

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
kong Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 14-Maj-2005
Point: 178
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2006 kl. 14:48

Og hvilket var det Hother?

/kong

Til top
lrev Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juni-2005
Point: 2012
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2006 kl. 15:15

Hej

Har i denne Week-end set en udemærket sammenligning hos Otto fra T.C på messen i Kbh.

Et Pioneer 427xd lige ved siden af et Philips 37"9731....BEGGE KALIBRERET,og med samme signal.

Jeg må sige:Hvis man efter at have set denne opstilling STADIG påstår at man ikke er i stand til at se at plasmaen er bedre-så er det fordi at man ikke VIL se det.

Og det har ikke en skid med "smag" at gøre-det handler om at kunne gengive farver rigtigt,og hvilken teknik der KAN dette-og hvilken der IKKE kan dette [slettet af admin]

Redigeret af laursen - 24-September-2006 kl. 22:04
Pioneer 507XD,M.Audio R250,sub.XTZ 99W 10.16,JVC DR-MH300,HI-FI:ProAc Response 1sc,,Amp.Sony ES,CD Sony ES.
Til top
Fikumdik Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 22-September-2006
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2006 kl. 15:57
Hej alle,

Jeg har bestilt et Pioneer plasma, men har siden da crawlet recordere.dk
tyndt (til min kærestes store fortvivlelse ) for at blive klogere på den
reelle risiko for indbrænding.

Vil nogen mene at et par timers DR1 hver dag få DR's kanal-ID (i øverste
venstre hjørne) til at brænde sig fast?

/Fikumdik

Redigeret af Fikumdik - 24-September-2006 kl. 15:58
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2006 kl. 16:09
Kong - det var et Samsung 40´ - ,71-some- thing.
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top

Besvar Besvar Side  123 4>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu