|
Effektforstærker |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
0leDK ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1213 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 02-Maj-2014 kl. 08:17 |
Hej
Jeg overvejer at investere i en effektforstærker, jeg kigger på NAD c257bee og Marantz mm7025. Prisen er ca den samme men jeg kan ikke finde ud af hvilken er bedst, er her nogen som kender nogle for og imod? Umiddelbart tænker jeg Marantz mm7025 så jeg senere kan få en matchene receiver til en god pris. Men er NAD'en bedre? Venligst Ole |
|
![]() |
|
0leDK ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1213 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Snakkede med hifi-freaks og de mente at en Marantz SR7008 ville give mere end min Yamaha A820+mm7025, kommentarer er velkomne :)
|
|
![]() |
|
Vilstrup ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-November-2008 Status: Offline Point: 1010 |
Jeg kan helt klart anbefalde Marantz, jeg bruger selv Marantz AV7005 men dog ikke en Marantz effekt, men er vildt glad for den lyd som Marantz kan lave samt deres design:-)
Jeg ved at der en bruger her inde som for nyligt har anskaffet sig en Marantz Sr7005 og en Marantz effekt og han er vist yderst tilfreds med det :-)
|
|
![]() |
|
helljohn ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-Juni-2004 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 2048 |
Har for nyligt haft en Sr7007-mm7025 combo og den var jeg godt tifreds med.
Har en sr7008 nu og trækker mine fronte med en Pm-ki pearl lite (cinema pass trough) måske også en løsning så har du det bedste fra begge verdener
![]() |
|
KMarantz Pm11s3-sa14s1se-Heco zweiklang direct-Marantz tt15s1-Bluesound Node x
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 35 ![]() -- ![]() Oprettet: 28-Juli-2008 Status: Offline Point: 3673 |
Jeg har haft pioneer, Onkyo, yamaha, denon, Integra, og hver gang ender jeg hos Marantz igen..
Har efterhånden haft 5 forskellige marantz receivere ( 5003, 5004, 7002, 7005 ) og har nu en 7008.. Der er bare et eller andet over lyden i deres produkter som jeg er tosset med.. Hvilke højttalere kører du med.? |
|
![]() |
|
technology ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 02-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 364 |
Jeg har en NAD c275 som jeg er fint tilfreds med.
Har aldrig ejet noget marantz så kan ikke udtale mig om deres udstyr.Men jeg kan personlig godt lide NAD
|
|
![]() |
|
Jesper Flamand ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 07-Oktober-2008 Status: Offline Point: 345 |
Jeg gad også godt kende forskel på marantz og nad effekt.
Lige nu kører jeg med c275 på CM9.
|
|
![]() |
|
Tak for input. Lige nu har jeg et par Monitor Audio RX1 som fronter, men overvejer at opgradere til Silver 6 og flytte rx1 om bagved.
Helljohn, det lyder som en spændende løsning. |
|
![]() |
|
Ps. Marantz SR7008 er bestilt :)
|
|
![]() |
|
Jesper Flamand ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 07-Oktober-2008 Status: Offline Point: 345 |
Så er det da oplagt at prøve deres effekt :-)
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 35 ![]() -- ![]() Oprettet: 28-Juli-2008 Status: Offline Point: 3673 |
Hvis du ska ha et seriøst løft skal du op i den effekt jeg har tilsluttet ( mm8077 )
Den er bygget op med en del bedre komponenter en mm7025 og mm7055. |
|
![]() |
|
helljohn ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-Juni-2004 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 2048 |
![]() Med silver 6 er det ikke sikkert at du behøver en effekt da de er ret lette at trække og det kommer jo også an på hvor højt du vil spille. En effekt vil altid give mere kontrol og din ht og husk ikke at se for meget på watt. Min mm7025 havde 2 x 150 w mener jeg det var og den havde fint styr på mine ht som er store 6 ohms gulv ht (Quad 25l ) men min Pearl på 2 x 75 w gør det en hel del bedre
![]() |
|
KMarantz Pm11s3-sa14s1se-Heco zweiklang direct-Marantz tt15s1-Bluesound Node x
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |