recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til valg af bagkanaler
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp til valg af bagkanaler

Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
Jesper Flamand Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 07-Oktober-2008
Status: Offline
Point: 345
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jesper Flamand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp til valg af bagkanaler
    Sendt: 25-Maj-2014 kl. 11:18
Hej folkens..

Jeg søger lidt hjælp ang. valg af surround kanaler til stuen. Jeg har lavet en hurtig tegning af hvordan indretningen af vores stue er. 

Min front består af B&W CM9 og CMC2.

Jeg er ikke fan af og skulle bruge hverken CM1 eller CM5 som højtalere da det bliver meget klodset at have siddende på væggen.

Har i nogle gode bud eller andre gode ideer og input så skriv endelig! God søndag.. :-)

Mvh Jesper

Til top
André S Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-December-2013
Sted: Danmark
Point: 745
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér André S Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2014 kl. 12:44
Du skal helt sikkert have dig et par B&W DS3. CM1 & CM5 er ikke værd at bruge som baghøjtaler.
Det nogen ret så fede Baghøjtaler de DS3 og laver et fantastisk lydbilled.
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jesper Flamand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2014 kl. 14:04
Okay havde også selv kigget på de DS3 desværre er de ikke i højglans. Men er det, det eneste alternativ der er som matcher resten? Har du selv DS3?
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2014 kl. 14:27
Og de fåes heller ikke i hvid! Men når de hænger på væggen, gør de ikke meget væsen af sig. Til gengæld fylder de rummet med sammenhængende lydbillede i surround.
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jesper Flamand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2014 kl. 14:36
Jeg har da set dem i hvide?

Kampus, jeg læste din debat om disse ds3 ang monopol og dipol for en del år siden. Har du stadig dine ds3, og er du glad for dem ?
Til top
helljohn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Juni-2004
Sted: Aalborg
Point: 2046
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér helljohn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2014 kl. 14:49
Selv om det ikke er samme mærke kunne disse måske være en mulighed http://www.av-connection.dk/?PGr=4303&ML=1506 

Redigeret af helljohn - 25-Maj-2014 kl. 14:50
KMarantz Pm11s3-sa14s1se-Heco zweiklang direct-Marantz tt15s1-Bluesound Node x
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2014 kl. 14:56
Oprindeligt skrevet af Jesper Flamand Jesper Flamand skrev:

Kampus, jeg læste din debat om disse ds3 ang monopol og dipol for en del år siden. Har du stadig dine ds3, og er du glad for dem ?

Okay! Det har jeg så ikke!
Ja, jeg synes de fungerer godt i et stuemiljø, hvor placering aldrig er optimalt. De skal jo ideelt sidde på sidevæggene, men de fungerer altså også glimrende på bagvæggen.
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2014 kl. 14:58
Audiovector laver nogle der er mindre og også dipole, og i hvide. Har dog aldrig selv hørt dem.
Til top
André S Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-December-2013
Sted: Danmark
Point: 745
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér André S Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2014 kl. 15:10
Jesper flamand.

Nej jeg har dem ikke selv har Miller & Kreisel, men kender dem fuldt ud og de levere lækker lyd som baghøjtaler.
Jeg vil fraråde dig til og blande mærker da det giver et forkert lydbilled.

Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jesper Flamand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2014 kl. 16:44
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af Jesper Flamand Jesper Flamand skrev:

Okay! Det har jeg så ikke!
Ja, jeg synes de fungerer godt i et stuemiljø, hvor placering aldrig er optimalt. De skal jo ideelt sidde på sidevæggene, men de fungerer altså også glimrende på bagvæggen.

http://www.epiguren.com/forum/viewtopic.php?f=4&t=3774 her ser du den hvid.

Okay, hvis jeg sætter dem på side væggen har jeg cirka 10 cm ind til min bagvæg. hvor meget afstand skal de have ?
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2014 kl. 18:14
Det er bedre med større afstand, da den ene af de to sidevendte højttalere skal bruge væggen til spredning.
Til top
hw1270 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 18-Juni-2004
Sted: Denmark
Point: 30
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hw1270 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2014 kl. 19:02
Find dig et sæt brugte XT2 i sort lak. De er flotte og spiller klasser bedre end DS3. DS3 lyder "pappet" i forhold til XT2. Jeg købte DS3 i den seneste version fordi mange roser den ofr mono/dipol, men blev meget skuffet - også over byggekvaliteten som er plastic helt igennem. XT2 er laver a aluminium og lakeret med metallak som en bil. Jeg kører med 803D og HTM3s som front of center og her kan XT2 sagtens være med.

Til top

Besvar Besvar Side  123 4>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu