|
Hjælp til valg af bagkanaler |
Besvar ![]() |
Side 123 4> |
Forfatter | ||
Jesper Flamand ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 07-Oktober-2008 Status: Offline Point: 345 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 25-Maj-2014 kl. 11:18 |
|
Hej folkens..
Jeg søger lidt hjælp ang. valg af surround kanaler til stuen. Jeg har lavet en hurtig tegning af hvordan indretningen af vores stue er. Min front består af B&W CM9 og CMC2. Jeg er ikke fan af og skulle bruge hverken CM1 eller CM5 som højtalere da det bliver meget klodset at have siddende på væggen. Har i nogle gode bud eller andre gode ideer og input så skriv endelig! God søndag.. :-) Mvh Jesper ![]() |
||
![]() |
||
André S ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-December-2013 Sted: Danmark Status: Offline Point: 745 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Du skal helt sikkert have dig et par B&W DS3. CM1 & CM5 er ikke værd at bruge som baghøjtaler.
Det nogen ret så fede Baghøjtaler de DS3 og laver et fantastisk lydbilled. |
||
![]() |
||
Jesper Flamand ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 07-Oktober-2008 Status: Offline Point: 345 |
|
Okay havde også selv kigget på de DS3 desværre er de ikke i højglans. Men er det, det eneste alternativ der er som matcher resten? Har du selv DS3?
|
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
|
Og de fåes heller ikke i hvid! Men når de hænger på væggen, gør de ikke meget væsen af sig. Til gengæld fylder de rummet med sammenhængende lydbillede i surround.
|
||
![]() |
||
|
Jeg har da set dem i hvide?
Kampus, jeg læste din debat om disse ds3 ang monopol og dipol for en del år siden. Har du stadig dine ds3, og er du glad for dem ? |
||
![]() |
||
helljohn ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-Juni-2004 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 2046 |
|
Selv om det ikke er samme mærke kunne disse måske være en mulighed http://www.av-connection.dk/?PGr=4303&ML=1506
Redigeret af helljohn - 25-Maj-2014 kl. 14:50 |
||
KMarantz Pm11s3-sa14s1se-Heco zweiklang direct-Marantz tt15s1-Bluesound Node x
|
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
|
Okay! Det har jeg så ikke! Ja, jeg synes de fungerer godt i et stuemiljø, hvor placering aldrig er optimalt. De skal jo ideelt sidde på sidevæggene, men de fungerer altså også glimrende på bagvæggen. |
||
![]() |
||
|
Audiovector laver nogle der er mindre og også dipole, og i hvide. Har dog aldrig selv hørt dem.
|
||
![]() |
||
André S ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-December-2013 Sted: Danmark Status: Offline Point: 745 |
|
Jesper flamand.
Nej jeg har dem ikke selv har Miller & Kreisel, men kender dem fuldt ud og de levere lækker lyd som baghøjtaler. Jeg vil fraråde dig til og blande mærker da det giver et forkert lydbilled. |
||
![]() |
||
|
http://www.epiguren.com/forum/viewtopic.php?f=4&t=3774 her ser du den hvid. Okay, hvis jeg sætter dem på side væggen har jeg cirka 10 cm ind til min bagvæg. hvor meget afstand skal de have ?
|
||
![]() |
||
|
Det er bedre med større afstand, da den ene af de to sidevendte højttalere skal bruge væggen til spredning.
|
||
![]() |
||
hw1270 ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 18-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 30 |
|
Find dig et sæt brugte XT2 i sort lak. De er flotte og spiller klasser bedre end DS3. DS3 lyder "pappet" i forhold til XT2. Jeg købte DS3 i den seneste version fordi mange roser den ofr mono/dipol, men blev meget skuffet - også over byggekvaliteten som er plastic helt igennem. XT2 er laver a aluminium og lakeret med metallak som en bil. Jeg kører med 803D og HTM3s som front of center og her kan XT2 sagtens være med.
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123 4> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |