recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller > PS4
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Watch Dogs - inputs
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Watch Dogs - inputs

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3699
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zulfo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Watch Dogs - inputs
    Sendt: 01-Juni-2014 kl. 09:58
Det er ikke mange der skriver om Watch Dogs, nu her efter at det er releaset. Jeg kan se på min friends-feed på PS4 at mange spiller det, men hvad siger I så, er det det vildeste, efter skiveskåret rugbrød?

Mine egne inputs:

Grafisk synes jeg ikke spillet kommer med noget særlig nyt. Det løfter ikke noget i forhold til hvad jeg havde regnet med. Jeg kan huske d jeg første gang spillede en anden af UbiSofts store titler, Assasins Creed, der var jeg blæst bagud af grafikken, det formår Watch Dogs ikke.

Men for et sandkassespil i stil med GTA er grafikken "fin nok", selv om der er glitches - f.eks. at man ind i mellem kan skyde på folk fordi deres våben stikker ud gennem en dør f.eks. (altså MIDT i døren).

Og så har spillet en noget ujævn døgnrytme, der skiftes ofte fra højlys dag, til mørk aften - bare lige pludselig. Det sker ofte ved f.eks. online hacking-opgaver.

Lyden er på nogle punkter fantastisk, og på andre skuffende. Der gik ikke lang tid førend man havde hørt alle dialoger der er at høre, og ind i mellem er dialogerne noget usammenhængende. 2 personer man møder kan godt stå og tale om 2 vidt forskellige ting - det er lidt underligt, men jeg synes godt de kunne have puttet lidt flere forskellige dialoger ind.

Og så gameplayet. Hvor skal man starte?!

Nu er jeg kun kommet igennem act 1, da jeg har brugt masser af tid på at rende rundt og f.eks. låse alle ctOS tårne og systemer op, og jeg hacker mig til penge, rundt omkring.

Historien so far er ikke specielt dyb, men ret klassisk, og med en hovedperson der er ret "flad". Han gør ting kun for sin egen skyld. Missionerne i hovedhistorien er ind til videre ok afvekslende.

Men der er masser af småspil i spillet, og masser af forskellige småmissioner man kan påtage sig. Jeg kender mig endnu ikke med dem, men jeg synes ikke i forhold til f.eks. GTA (og det vil spillet blive målt op i mod) er der ikke meget mere dybde. Den hacking man kan lave bringer ikke SÅ meget nyt med sig, men det er alligevel fedt at man har mulighed for at løse missioner på flere måder - man kan være total koldblodig, og skyde sig vej - eller man kan hacke sine omgivelser, og aldrig spilde en dråbe (af sit eget!) blod, DET er fedt!

En ting jeg ikke helt kan forligs med endnu, er coversystemet. Det har 2-4 gange fået mig slået ihjel fordi det har "coveret" mig til et forkert hjørne af en væg, men det kommer nok.

Og det er faktisk pisse fedt at folk pludselig kan blande sig i ens "singleplayer" spil, ved at tage en kontrakt om at ville hacke dig, og pludselig er du i gang med online 1 on 1. Det fungerer glimrende! - ind til videre står der for mig 1-3 i "hacking", kun en gang er missionen lykkedes Smile

Hvad siger I andre? 
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
amorbavian Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2008
Sted: Sweden
Status: Offline
Point: 3010
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér amorbavian Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2014 kl. 21:50
Jeg siger: Overvejende uenig. :D

Jeg synes grafikken er flot og et stort skrit fremad for et sandkasse-spil. Det er ikke overraskende eftersom det er på nye konsoller. Har ikke selv oplevet de glitches, du nævner, men det er ikke overraskende, at de findes. 

Coversystemet er lidt tricky, men det går bedre for mig nu. Man skal bare være lidt mere rolig og ikke gå i panik. Det er dog svært når man har 4 biler efter sig og prøvet at skjule sig det rigtige sted. 
Husk R3 ;)

Jeg har kun spillet et par missioner af ACT 2 så er ikke noget meget længere end dig, men har spillet en del sidemissioner og låst halvdelen af cTOS tårne op. 
Alt sammen sjovt og udfordrende på forskellig måde - og sværhedsgraden stiger efter hver opgave i samme gruppe. 
Historien kan man mene ikke er særlig dyb, men jeg synes den er ret relevant og meget rammende omkring de overvågnings- og samfundsproblemer vi døjer med. Måske ikke direkte i Aidens egen hævn-historie, men i alt det omkringliggende i Watch Dogs samfundet. 

Online har jeg ikke spillet så meget - dog står det 4-1 til mig, når nogen har prøvet at hacke mig. Den ene gang, jeg tabte, er jeg sikker på, det var en eller anden fejl, for manden var i en bil, jeg gik forbi hele tiden og tjekkede. Så vandt jeg også en enkelt gang hvor nogen udfordrede mig fra sin tablet - han styrede panserne og jeg skulle igennem 8 checkpoints på tid. Skidesjovt. 

Digital Trips er i øvrig også RIGTIG sjove. Og de er alle udfordrende på forskellige måder, og jeg har brugt en del tid på nogle af dem. 

Prøvede også drinking game oppe i Pawnee. Nok det sværeste i hele spillet hehe. Kan ikke komme videre fra 3 level :(
Til gengæld klarede jeg skakudfordringens 10 levels i første forsøg. Det var ret nemt. 
Kan anbefale folk at spille den slags spil, da de alle giver perks eller våben.

PS. tror tråden ville passe bedre ind i det generelle spilforum? Folk overser den måske her og spillet er jo til alle platforme. 


BORING!
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2014 kl. 22:42
Grafikken er sgu det samme i denne, som i deres 1½ år gamle Farcry 3. Den er, så vidt jeg kan se, også baseret på samme motor. Desuden er spillet bygget op på samme måde endda. Bort set fra hacking delen. Samme måde man skal overmande poster og forskellige tårne. Det her er bare urban jungle i stedet for wild jungle.

Når det så er sagt, så er jeg sgu godt underholdt. Er dog bare skuffet over, at kortet er så lille, set i forhold til føromtalte Farcry.
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3699
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zulfo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2014 kl. 06:18
Oprindeligt skrevet af amorbavian amorbavian skrev:

Jeg siger: Overvejende uenig. :D


Så uenige er vi da heller ikke, vi er kun uenige om historien og grafikken Wink

Jeg synes altså ikke grafikken er revolutionerende. Har du spillet Infamous: Second Son? Jeg synes ikke grafikken adskiller sig så meget fra det, og der havde du endda større bevægelsesfrihed, men kunne så ikke interagere med omgivelserne på samme måde....

Jeg er enig i at hoved-TEMAET er relevant, men historien er ikke speicel dyb...
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2014 kl. 11:16
Forskellen på denne og Infamous er bare, at denne i det mindste giver illusionen af liv i byen. Infamous skulle forestille Seattle, men mindede egentlig mest om en spøgelsesby uden sjæl eller puls. Og undskyld mig, men så synes jeg også grafikken var både kold og trist. Årets skuffelse, og bestemt ikke den der overbeviste mig om en PS4 heller. 
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3699
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zulfo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2014 kl. 11:33
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Forskellen på denne og Infamous er bare, at denne i det mindste giver illusionen af liv i byen. Infamous skulle forestille Seattle, men mindede egentlig mest om en spøgelsesby uden sjæl eller puls. Og undskyld mig, men så synes jeg også grafikken var både kold og trist. Årets skuffelse, og bestemt ikke den der overbeviste mig om en PS4 heller. 


Jeg er ikke uenig i at der er mere liv i Watch Dogs gengivelse af Chicago, end InFamous gengivelse af Seattle - det er også det jeg mener med at man kan interagere med omgivelserne.

Men jeg synes ikke at InFamous på nogen måde var skuffende, heller ikke grafisk - og så lider det ikke under de framedrops man oplever i Watch Dogs.

Men jeg er bestemt ikke skuffet over Watch Dogs, men det er et andet spil end jeg havde regnet med.
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2014 kl. 14:13
Jeg skal så ikke kunne udtale mig om framedrops. Oplever dem ikke selv, men jeg spiller det som sagt også på PC.

Og vi er helt enige i, at det er et noget anderledes spil, end forventningerne. Jeg er noget overrasket over, at det minder så meget om Farcry 3. Det lagde alle trailers bestemt ikke op til.
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4469
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2014 kl. 14:48
Spiller Watch Dogs på PS4. Grafisk synes jeg ikke det er særlig imponerende. Assassin'c Creed var super flot, Watch Dogs er ikke specielt.

Jeg er nok en smule skuffet over spillet som helhed, men mest fordi jeg nok havde sat forventningerne for højt. Det er da et OK spil, men jeg tror ikke på, at det er noget som kommer til at definere spilgenren fremover eller kommer til at skrive spilhistorie.

Historien i spillet synes jeg er desuden er ret tynd. Jeg har stadig ikke fattet en skid af hvorfor det skal handle om hans søster og nevø. Det virker upersonligt og Aidens karakter er da rimelig plat. De har slet ikke fået hans lidt mørke karakter og kortfattede kommentarer til at virke - synes jeg. Og så har han simpelthen valgt at gå på hævntogt som superegoist? Don't get it :)


Redigeret af Rasmus Larsen - 03-Juni-2014 kl. 09:06
Til top
amorbavian Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2008
Sted: Sweden
Status: Offline
Point: 3010
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér amorbavian Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2014 kl. 20:50
I er altså helt væk på nogle punkter. Assassins Creed er ikke flottere end Watch Dogs rent grafisk. 
Ej hellere minder Watch Dogs om FarCry 3 i gameplayet. Ja, der er nogle tårne, der skal hackes (i FarCry skulle de bare findes sådan set), og det er samme koncept, at de giver overblik over ting på kortet - men så er der heller ikke andre ligheder i spillene.

Og Zulfo - hvorfor skulle Watch Dogs være længere fremme end Infamous grafisk? Det må være dine forventninger, der var lidt galt på den i den forbindelse.
Er ikke selv til Infamous, men folks anmeldelser (også om grafikken) er jo overvældende positive.

BORING!
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3699
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zulfo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2014 kl. 22:32
Oprindeligt skrevet af amorbavian amorbavian skrev:

Og Zulfo - hvorfor skulle Watch Dogs være længere fremme end Infamous grafisk? Det må være dine forventninger, der var lidt galt på den i den forbindelse.
Er ikke selv til Infamous, men folks anmeldelser (også om grafikken) er jo overvældende positive.

Det havde jeg forventet ud fra nogle af de video'er jeg har set tidligere, og så på grund af at spillet har været udsat, og haft lidt længere tid i udviklings-maskinen Smile

Men jeg siger ikke at det er grimt, især ikke for et sandkassespil...
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2014 kl. 22:55
Oprindeligt skrevet af amorbavian amorbavian skrev:

I er altså helt væk på nogle punkter. Assassins Creed er ikke flottere end Watch Dogs rent grafisk. 
Ej hellere minder Watch Dogs om FarCry 3 i gameplayet. Ja, der er nogle tårne, der skal hackes (i FarCry skulle de bare findes sådan set), og det er samme koncept, at de giver overblik over ting på kortet - men så er der heller ikke andre ligheder i spillene.

Hvad med når man tager en mission om at nedlægge en bandeleder, eller når man skal hacke en ctOS station. Synes da de minder utroligt meget, om når man skulle overtage en base i Farcry. Selv meget af kampsystemet virker ens.
Til top
Prospect Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-December-2008
Sted: Ølstykke
Status: Offline
Point: 783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Prospect Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2014 kl. 08:48
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Oprindeligt skrevet af amorbavian amorbavian skrev:

I er altså helt væk på nogle punkter. Assassins Creed er ikke flottere end Watch Dogs rent grafisk. 
Ej hellere minder Watch Dogs om FarCry 3 i gameplayet. Ja, der er nogle tårne, der skal hackes (i FarCry skulle de bare findes sådan set), og det er samme koncept, at de giver overblik over ting på kortet - men så er der heller ikke andre ligheder i spillene.

Hvad med når man tager en mission om at nedlægge en bandeleder, eller når man skal hacke en ctOS station. Synes da de minder utroligt meget, om når man skulle overtage en base i Farcry. Selv meget af kampsystemet virker ens.

Enig. Generelt er Ubisofts spil sådan anlagt. Find et tårn og op lås dele af mappet (Farcry, AC, Watch Dogs). 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu