recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > DVD afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DVD afspiller til Pioneer 427XD
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDVD afspiller til Pioneer 427XD

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
mick-j Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 10-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 224
Direkte link til dette indlæg Emne: DVD afspiller til Pioneer 427XD
    Sendt: 16-September-2006 kl. 10:12

Hej,

Jeg overvejer kraftigt at være med i fælleskøbet på Pioneer 427XD plasmaskærmen. I den forbindelse får jeg brug for en ny DVD-afspiller. Har pt. en Pioneer DV-380, men vil jo gerne udnytte den lækre nye skærm bedst muligt.

Pioneer ville være lækkert da jeg allerede har Pioneer surroundforstærker (VSX-1014) og skærmen ligeledes vil blive Pioneer, men det er ikke et ufravigeligt krav. Hellere bedre billede/lydkvalitet end samme mærke.

HDMI er naturligvis et krav, men derudover ved jeg ikke rigtigt hvad der skal til.

Skal der f.eks. være DCDi/Faroudja i afspilleren, eller er det bedre at lade fjernsynet om scaleringen? Lyd skulle gerne gå igennem coax.

Vil give max. 4k for afspilleren, men kunne man finde noget til 2-3k ville det da være dejligt ;)

Har set på Panasonic DVDS97/99 (3-4k) og Pioneer DV-696AV (1-2k). Undrer mig lidt over, at der ikke rigtigt findes noget imellem DV-696 som er ret billig og DV-989, som er pænt over budgettet..

Hvad vil I anbefale?

Redigeret af mick-j - 16-September-2006 kl. 10:45
Med venlig hilsen

Mick Johansen
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12317
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2006 kl. 12:00
Du skal lade fjernsynet skalere signalerne, så det du skal gå efter er en god afspiller der kan spytte 480/576i ud via HDMI.

Redigeret af Naiera - 16-September-2006 kl. 12:01
Til top
mick-j Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2006 kl. 16:44

Har nu bestilt en Pioneer DV-696AV i sølv hos TechnikDirekt til godt 1200,-

Så har jeg Pioneer hele vejen igennem og kan bruge den samme fjernbetjening til både amp og DVD og TV.

Efter hvad jeg kan læse rundt omkring (mest avforums.com) er det et godt match til Pioneers plasmaskærme, sålænge man holder sig fra 1080i indstillingen ;)

Tak for hjælpen til #1.

Med venlig hilsen

Mick Johansen
Til top
mick-j Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2006 kl. 03:46

..og så får man at vide, at 696-AV er udsolgt hos TD  :(

Resultatet er, at jeg kører med 380'eren lidt endnu, blot via component-udgangen, og sparer sammen til en Pioneer DVR-545HXN-S istedet.

Med venlig hilsen

Mick Johansen
Til top
kong Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 14-Maj-2005
Point: 178
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2006 kl. 06:08

Prøv laserdisken.dk