|
S: Tyske IQ-højttalere |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | |
Jacobtoft
Super bruger Oprettet: 28-September-2008 Sted: Nordjylland Status: Offline Point: 381 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 08-Juni-2014 kl. 23:32 |
Lækre, tyske højttalere i mellemklassen - nypris ca. 11000 kr. Der er både kraft og rock-fornemmelse i højttalerne, men også en sans for detaljer i lydbilledet - dynamikken er fantastisk! Højttalerne er af 'Resonator'/trykkammer-typen uden porte bagtil, hvilket giver nogle virkelig gode placeringsmuligheder direkte op ad væg uden overdimensioneret bas til følge. Højttalerne er bestykket med Vifa-enheder i alle fire pladser. Der er opdeling i bas, øvre bas, mellemtone og diskant. Der er - med rimelig forstærkning - en fantastisk kontrol over hele spektret. Jeg er personligt vild med bassen, som virkelig kan tage nogle dybfrekvente hug med en god forstærker. I det hele taget er jeg ikke vild med at skille mig af med dem, men tiden og pladsen er ikke til større højttalere i huset. Højttalerne drives lige nu af en Cyrus 60w forstærker, så de kræver ikke overdreven kraft for at fungere tilfredsstillende. Finish er i eg - med ægte træfiner. Der er mulighed for at høre højttalerne spændt til, evt. også i stue. Ipad 3 wifi og Iphone 4s (helst 16gb) kan indgå i byttehandel. I ren handel er prisen 2000 kr. - og den bliver ikke lavere. Højttalerne er et fund til de penge :-) Redigeret af Jacobtoft - 24-Juni-2014 kl. 22:35 |
|
Jacobtoft
Super bruger Oprettet: 28-September-2008 Sted: Nordjylland Status: Offline Point: 381 |
Funktioner
Tak(0)
|
Topic er rettet til - bl.a. med lavere pris.
|
|
mkirkelund
Guld medlem Oprettet: 18-Januar-2008 Sted: 2635 Ishøj Status: Offline Point: 2358 |
Funktioner
Tak(0)
|
Har du et model nummer på højtalerne? :)
|
|
Jacobtoft
Funktioner
Tak(0)
|
Ha, det har jeg skrevet i overskriften alle de andre steder, så her mangles det selfølgelig :-) - "4180at"
Højttalerne står i øvrigt i Hjørring
|
|
Jacobtoft
Funktioner
Tak(0)
|
Bump
|
|
Jacobtoft
Funktioner
Tak(0)
|
bump
|
|
Jacobtoft
Funktioner
Tak(0)
|
bump. Iphone 5 og en udmærket - lille - dac kan også tages i bytte.
|
|
t33j4y
Super bruger Oprettet: 24-November-2008 Sted: Aalborg,Denmark Status: Offline Point: 425 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvornår er de bygget? Det er 4 ohm, ikke sandt?
|
|
Jacobtoft
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg ved ikke præcis, hvornår det sæt, jeg ejer, er bygget. Modelnummeret siger 401846, men jeg har ikke været i stand til at finde ud af noget ud fra det. Jeg kan spørge ham, jeg har fået dem af, på et tidspunkt, hvis det er strengt nødvendigt?
Bagpå højttalerne står, at 4-8ohm forstærker er anbefalet, så mon ikke 4ohm i spidsbelastninger. De er ikke svære at drive på enhedernes specifikationer, og nye, tilsvarende enheder - skulle uheldet være ude - koster ikke mange penge.
|
|
Jacobtoft
Funktioner
Tak(0)
|
Interne dele til en server kunne også være i spil i byttehandel: mini-itx board (ikke noget stort, bare understøttelse af div. raidopsætninger), lille i5 cpu, 2x2gb ram.
|
|
t33j4y
Super bruger Oprettet: 24-November-2008 Sted: Aalborg,Denmark Status: Offline Point: 425 |
Funktioner
Tak(0)
|
Ok - fair nok svar :-)
Hvordan var det, var en iPhone 4S noget du ville bytte mod? Har en hvid 64GB.
|
|
Jacobtoft
Funktioner
Tak(0)
|
Det kunne måske være interessant. Den ekstra hukommelse har jeg dog ikke vildt meget brug for. Jeg har ikke ramt max på min 3gs på 16gb endnu. Hvordan vil du foreslå en byttehandel?
|
|
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |