recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Køb, salg, bytte
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - S: Tyske IQ-højttalere
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

S: Tyske IQ-højttalere

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Jacobtoft Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 28-September-2008
Sted: Nordjylland
Status: Offline
Point: 381
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jacobtoft Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: S: Tyske IQ-højttalere
    Sendt: 08-Juni-2014 kl. 23:32
Lækre, tyske højttalere i mellemklassen - nypris ca. 11000 kr.
Der er både kraft og rock-fornemmelse i højttalerne, men også en sans for detaljer i lydbilledet - dynamikken er fantastisk!
Højttalerne er af 'Resonator'/trykkammer-typen uden porte bagtil, hvilket giver nogle virkelig gode placeringsmuligheder direkte op ad væg uden overdimensioneret bas til følge.
Højttalerne er bestykket med Vifa-enheder i alle fire pladser. Der er opdeling i bas, øvre bas, mellemtone og diskant. Der er - med rimelig forstærkning - en fantastisk kontrol over hele spektret. Jeg er personligt vild med bassen, som virkelig kan tage nogle dybfrekvente hug med en god forstærker.
I det hele taget er jeg ikke vild med at skille mig af med dem, men tiden og pladsen er ikke til større højttalere i huset.
Højttalerne drives lige nu af en Cyrus 60w forstærker, så de kræver ikke overdreven kraft for at fungere tilfredsstillende.
Finish er i eg - med ægte træfiner.
Der er mulighed for at høre højttalerne spændt til, evt. også i stue.

Ipad 3 wifi og Iphone 4s (helst 16gb) kan indgå i byttehandel.

I ren handel er prisen 2000 kr. - og den bliver ikke lavere. Højttalerne er et fund til de penge :-)

Redigeret af Jacobtoft - 24-Juni-2014 kl. 22:35
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jacobtoft Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2014 kl. 01:09
Topic er rettet til - bl.a. med lavere pris.
Til top
mkirkelund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Januar-2008
Sted: 2635 Ishøj
Point: 2358
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mkirkelund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2014 kl. 09:53
Har du et model nummer på højtalerne? :)
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jacobtoft Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2014 kl. 16:59
Ha, det har jeg skrevet i overskriften alle de andre steder, så her mangles det selfølgelig :-) - "4180at"

Højttalerne står i øvrigt i Hjørring
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jacobtoft Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2014 kl. 19:08
Bump
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jacobtoft Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2014 kl. 22:08
bump
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jacobtoft Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2014 kl. 22:07
bump. Iphone 5 og en udmærket - lille - dac kan også tages i bytte.
Til top
t33j4y Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 24-November-2008
Sted: Aalborg,Denmark
Point: 425
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér t33j4y Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2014 kl. 22:20
Hvornår er de bygget? Det er 4 ohm, ikke sandt?
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jacobtoft Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2014 kl. 22:33
Jeg ved ikke præcis, hvornår det sæt, jeg ejer, er bygget. Modelnummeret siger 401846, men jeg har ikke været i stand til at finde ud af noget ud fra det. Jeg kan spørge ham, jeg har fået dem af, på et tidspunkt, hvis det er strengt nødvendigt?
Bagpå højttalerne står, at 4-8ohm forstærker er anbefalet, så mon ikke 4ohm i spidsbelastninger. De er ikke svære at drive på enhedernes specifikationer, og nye, tilsvarende enheder - skulle uheldet være ude - koster ikke mange penge.
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jacobtoft Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2014 kl. 22:36
Interne dele til en server kunne også være i spil i byttehandel: mini-itx board (ikke noget stort, bare understøttelse af div. raidopsætninger), lille i5 cpu, 2x2gb ram.
Til top
t33j4y Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 24-November-2008
Sted: Aalborg,Denmark
Point: 425
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér t33j4y Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2014 kl. 22:45
Ok - fair nok svar :-)

Hvordan var det, var en iPhone 4S noget du ville bytte mod? Har en hvid 64GB.
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jacobtoft Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2014 kl. 22:49
Det kunne måske være interessant. Den ekstra hukommelse har jeg dog ikke vildt meget brug for. Jeg har ikke ramt max på min 3gs på 16gb endnu. Hvordan vil du foreslå en byttehandel?
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu