recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > recordere.dk > Generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - iPad garanti
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

iPad garanti

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
svend1111 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-December-2013
Status: Offline
Point: 74
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér svend1111 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: iPad garanti
    Sendt: 04-Juli-2014 kl. 21:08
Har købt en iPad 4 uden kasse for et stykke tid siden, hvor jeg fik garantibeviset med til den. Den er så gået i stykker og gik ned i humac butikken og ville have den lavet, hvor de siger at jeg skal have kassen med til iPaden, hvor jeg siger den har jeg ikke. Ja så kunne jeg ikke få den lavet når jeg ikke havde kassen og garantibeviset ikke var i mit navn. Kan det passe at fordi man køber en brugt iPad hos en anden og ingen kasse at så ingen garanti når der er et år mere på papir..?
Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2346
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaizer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2014 kl. 08:32
Nej, det lyder ikke rigtigt.

Garantibeviset må følge produktet. De skal være ligeglade med om varen er solgt videre.

Hvad angår kassen, bør det være ligegyldigt. Der er mange der ikke gemmer emballagen.
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4902
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2014 kl. 08:44
Apple er notorisk kendt for deres dårlige service.
 
Bed butikken om at få det på skrift. Så står du stærkt i en klagesag.
 
Hvor er den købt? Det står på kvittering.
 
Hvis det er et andet sted end HUMAC vil jeg evt. gå derhen. Ved faktisk ikke om købeloven siger at den skal indleveres hvor den er købt.
 
Læs nederst i denne artikel. Reklamationsretten følger varen.
 
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15693
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2014 kl. 09:11
 
Som Mufti er inde på, så er det afgørende om du henvender dig i butikken hvor den er solgt eller ej.

Uanset hvilke regler Apple måtte have i forhold til deres forhandlere, så er der 2 års reklamationsret hos den forhandler der oprindelig har solgt produktet. Det er forhandleren der skal yde det, ikke Apple.

Dette med eller uden embalage. Det er uden betydning om den er gemt, og det er uden betydning hvilke aftaler de måtte have med Apple. Det er deres ansvar og pligt at hjælpe.

Men Apple har en udvidet service, som betyder at deres produkter kan afleveres til reparation hos en vilkårlig af deres godkendte forhandlere. Det er noget der ligger udover det lovpligtige, og så kan de sætte betingelserne. Her kan de godt kræve at der eksempelvis skal være embalage med, for at bruge den service.

  /Lars


Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
0leDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 0leDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2014 kl. 09:33
Apple service har jeg kun hørt godt om. humac derimod, køber aldrig noget i humac.
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6661
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2014 kl. 11:07
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

 
Men Apple har en udvidet service, som betyder at deres produkter kan afleveres til reparation hos en vilkårlig af deres godkendte forhandlere. Det er noget der ligger udover det lovpligtige, og så kan de sætte betingelserne. Her kan de godt kræve at der eksempelvis skal være embalage med, for at bruge den service.

Det er den service Apple kalder AppleCare. Der kan garantibeviset overføres til en ny køber, og så er der ingen problemer. Men det skal gøres at den originale køber.


Venlig hilsen
KB
Til top
Ukke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1559
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ukke Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2014 kl. 19:23
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

 
Men Apple har en udvidet service, som betyder at deres produkter kan afleveres til reparation hos en vilkårlig af deres godkendte forhandlere. Det er noget der ligger udover det lovpligtige, og så kan de sætte betingelserne. Her kan de godt kræve at der eksempelvis skal være embalage med, for at bruge den service.

Det er den service Apple kalder AppleCare. Der kan garantibeviset overføres til en ny køber, og så er der ingen problemer. Men det skal gøres at den originale køber.



Ikke helt korrekt. 

Har du købt et produkt via Apple.dk, og det indenfor reklamationsperioden bliver defekt, kan du indlevere produktet til en hvilken som helst Apple-autoriseret forhandler. 

Jeg holder mig personligt fra Humac, da jeg kun har hørt dårligt om kæden og dens kundeservice. Prøv Eplehuset. Dem har jeg kun gode erfaringer med. Ellers ta' kontakt til Apples kundeservice. Dem har jeg også gode erfaringer med.
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15693
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2014 kl. 19:30
Oprindeligt skrevet af Ukke Ukke skrev:

Har du købt et produkt via Apple.dk, og det indenfor reklamationsperioden bliver defekt, kan du indlevere produktet til en hvilken som helst Apple-autoriseret forhandler.


Ja, men hvis nu den forhandler stritter imod (som her) så falder det tilbage på lovgivningen, og den omhandler kun forholdet imellem forhandler og kunde.

  /Lars
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6661
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2014 kl. 20:19
Oprindeligt skrevet af Ukke Ukke skrev:


Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:


Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

 
Men Apple har en udvidet service, som betyder at deres produkter kan afleveres til reparation hos en vilkårlig af deres godkendte forhandlere. Det er noget der ligger udover det lovpligtige, og så kan de sætte betingelserne. Her kan de godt kræve at der eksempelvis skal være embalage med, for at bruge den service.


Det er den service Apple kalder AppleCare. Der kan garantibeviset overføres til en ny køber, og så er der ingen problemer. Men det skal gøres at den originale køber.




Ikke helt korrekt. 

Har du købt et produkt via Apple.dk, og det indenfor reklamationsperioden bliver defekt, kan du indlevere produktet til en hvilken som helst Apple-autoriseret forhandler. 

Jeg holder mig personligt fra Humac, da jeg kun har hørt dårligt om kæden og dens kundeservice. Prøv Eplehuset. Dem har jeg kun gode erfaringer med. Ellers ta' kontakt til Apples kundeservice. Dem har jeg også gode erfaringer med.


Her tænker jeg på et produkt, som bliver defekt efter to år og fx ti måneder. Altså inden for AppleCare men uden for de to års reklamationsret.

Venlig hilsen
KB
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15693
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2014 kl. 20:30
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Her tænker jeg på et produkt, som bliver defekt efter to år og fx ti måneder. Altså inden for AppleCare men uden for de to års reklamationsret.


Så hvad er din anbefaling i forhold til spørger?

  /Lars
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6661
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2014 kl. 21:42
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:


Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Her tænker jeg på et produkt, som bliver defekt efter to år og fx ti måneder. Altså inden for AppleCare men uden for de to års reklamationsret.


Så hvad er din anbefaling i forhold til spørger?

  /Lars



Hvis garantibeviset er et AppleCare, så få det overført til den nuværende ejer. Det kan den gamle ejer gøre. Det foregår ved at registreringen ændres hos Apple.
Jeg har selv gjort det da jeg solgte en iMac, der havde et halvt års AppleCare tilbage.



Venlig hilsen
KB
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu