|
Støj i anlæg - løst side 5 |
Besvar ![]() |
Side 123 5> |
Forfatter | ||
Iron Man ![]() Guld medlem ![]() ![]() Brugeranmelder Oprettet: 11-September-2007 Sted: Kolding Status: Offline Point: 1451 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 26-Juli-2014 kl. 21:12 |
|
Vi er flyttet i et nyt hus og her oplever jeg en smule støj i diskanterne.
Jeg oplever:
Alle rum i huset kører på egen gruppe i eltavlen og det hele er tilsluttet jord. Jeg synes i øvrigt, at det er træls i mit biorum, at det nogle gange knalder i anlægget når man slukker for lyset i lokalet. Det er LED spots. Nogle gode forslag som jeg skal overveje når jeg drøfter det med elektrikkeren? EDIT: Jeg bruger i øvrigt en Supra stikdåse med et mildt støjfilter. Det gør ingen forskel om jeg bruger den eller en almindelig billig hvid stikdåse og kører uden jord.
Redigeret af Iron Man - 01-August-2014 kl. 18:20 |
||
![]() |
||
FLarsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 31-Maj-2006 Sted: Østjylland Status: Offline Point: 1473 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
||
Hvad er forskellen på en musikelsker og en audiofil?
En musikelsker har et anlæg for at høre sin musik. En audiofil har musik for at høre sit anlæg. |
||
![]() |
||
Iron Man ![]() Guld medlem ![]() ![]() Brugeranmelder Oprettet: 11-September-2007 Sted: Kolding Status: Offline Point: 1451 |
|
Nej. Kan det godt gøres på en indgang som er sluttet en højttaler? Jeg har faktisk heller ikke prøvet, at tilslutte højttalerne direkte på receiveren og se hvordan det er. EDIT: Når man tænder projektoren, så kan man nogle gange også høre, at det påvirker støjen i højttalerne.
Redigeret af Iron Man - 26-Juli-2014 kl. 21:36 |
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19569 |
|
Der er ingen indgange sluttet til en højttaler. Der er en udgang på forstærkeren der er sluttet til indgangen på højttalerenheden (lige for at få det slået fast og så du ikke brænder noget af).
På din effektforstærker, er der volumenkontrol for hver kanal. Ændrer støjen sig, hvis du skruer op/ned der? Hvis jeg stod med dit problem ville jeg skille alt ad og begynde at sætte det langsomt sammen igen, startende med højttalerkabler, højttalere og effektforstærker. Du kan risikere at have en jordsløjfe fra jord i stikkontakten, via diverse signalledninger og retur gennem antennekablet. Angående støj fra lys, så er det svært at gøre noget ved, ud over at skifte noget over på en anden gruppe. Klaus |
||
![]() |
||
|
|
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19569 |
|
Den letteste måde at gøre det på, er ved at sætte et signalkabel mellem 2 indgange på forstærkeren - så er du der næsten. En rigtig kortslutning laver du ved hjælp af et stik, som har forbindelse mellem yderleder (skærm) og inderleder (signal). Når du er sikker på at der intet signal er ind i forstærkeren og der stadigvæk er støj ud fra forstærkeren, så er det støj der opstår inde i forstærkeren. Men det tyder det også på, når du kan "skrue ned for støjen" med volumen på forstærkeren. Du har ikke noget wifi, eller noget computerdrevet i nærheden af forstærkeren? Hvor i landet bor du? Klaus |
||
![]() |
||
|
Redigeret af Iron Man - 26-Juli-2014 kl. 22:28 |
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
|
Støj fra dine LED'er? Har du prøvet om det er der, når LED'erne er slukket?
M.v.h. |
||
![]() |
||
|
Det er ikke dem
![]() |
||
![]() |
||
martin_p ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 11-Maj-2011 Status: Offline Point: 852 |
|
Har samme problem med mine højtalere, det skyldes ikke signal kabler eller noget men det er effektforstærkerens skyld. Har nemlig prøvet at kører udenom effekterne og kun igennem reciveren, and problem solved.
|
||
![]() |
||
|
Hvis det er effektforstærkeren som laver støj, så skulle man jo mene, at det er der altid.
|
||
![]() |
||
martin_p ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 11-Maj-2011 Status: Offline Point: 852 |
|
Ikke nødvendigvis, periodiske fejl kan opstå, det kender jeg da selv indenfor mit fag som elektriker.
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123 5> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |