recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Surround receivere 2014
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Surround receivere 2014

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Chaospling Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 553
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Chaospling Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Surround receivere 2014
    Sendt: 10-August-2014 kl. 23:05
Jeg gad godt at få en sludder kørende vedr. de lidt større surround receivere, der kommer her i sidste halvdel af 2014.

Det kunne bl.a. være interessant at høre om folks mening om, at Onkyo har droppet XT32 til fordel for AccuEq, som mange flipper helt ud over. Dog har har Onkyos receivere (jeg taler her mest om 1030 og 3030) en HDCP 2.2 HDMI 2.0 ind og udgang; det er der vist ikke mange receivere, som har, selvom Integras 70.? vel også får det.

Så er der Denons X5200 og X7200 (kommer først i januar 2015) og måske endda en X9200. X5200 har "kun" forstærker til 9 udgange, hvor i hvert fald Onkyos 3030 har 11 forstærker udgange. Denon har beholdt Audyssey XT32.

Pioneer SC-LX88 skulle have en forbedret MCACC, men jeg ved ikke hvor tydeligt, at det kan mærkes.

Der er flere tydelige forskelle og muligvis andre mærker, som vi burde inddrage, men jeg er træt, så jeg nøjes med dette indtil videre.

Jeg selv overvejer at lave et 7.1.4 system, så en stereo-forstærker til en X5200 ville være nødvendig, og med en prisforskel på kr. 5.000,- op til Onkyos 3030 eller en 1030 til samme pris som X5200, behøver man så virkelig topproduktet? Jeg tænker, at en solid brugt stereo forstærker til de sidste 2 kanaler til kr. 2.000,- er rigelig, og så er vi kr. 3.000,- under topproduktet. Men de kr. 3.000,- kan måske retfærdiggøres?

Vil prøve at tilføje lidt flere tydeligere forskelle på receiverne, som tiden skrider frem.
Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-September-2013
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2014 kl. 08:06
Så vidt jeg kan er det eneste Pioneer har tilført MCACC, en 4 bånds GRAFISK(<WTF!*#) eq til subwooferen, hvilket er tæt på ubrugeligt, især når 2 af båndene ligger over 80Hz, hhv 125hz og 250hz. Hvis de virkelig skal forbedre MCACC skal de give muligheden for og komme under 63Hz i deres parametriske eq, den som de kalder "standing wave filter".
Til top
Kimbo Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 24-April-2005
Point: 118
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kimbo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2014 kl. 09:40
Pt. findes der kun to forskellige HDMI 2.0 chipsets. Det ene har fuld HDMI 2.0 understøttelse (18Gbps) 4K @ 60Hz og 4:4:4 chroma, men ingen HDCP 2.2. Det andet har 10Gbps (som HDMI 1.4), 4K @ 60 Hz og 4:2:0 chroma samt HDCP 2.2

Denon har, sammen med Pioneer og Yamaha valgt løsningen med HDMI 2.0 og uden HDCP 2.2. Hvad det kommer til at betyde i fremtiden er svært at spå om. Hvis der kommer 4K blu-ray afspillere, mon så ikke flere producenter vil tilbyde afspillere med to HDMI udgange, så den ene kan gå direkte i TV'et og den anden i forstærkeren..?
Til top
Bruger udmeldt 35 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 28-Juli-2008
Point: 3673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 35 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2014 kl. 10:23
Onkyo har ikke droppet Audyssey til fordel for AccuEQ...

forklaringen jeg har fået  er at deres DSP`er ikke hurtig / god nok til at køre Atmos og Audyssey på samme tid, så det var enten nyt indmad eller nyt kalibrerings system..
de valgte den billige løsning Dead

Denon og Marantz har istedet valgt at tilføje ekstra muskler på DSP området, så de stadig kan køre med Audyssey.

AccuEQ skulle efter div tests være direkte ubrugeligt og stort set ikke gøre noget ved lyden overhovedet..
folk har enda testet det mod det gamle Audyssey MultiEQ, og der løb Audyssey med sejren..
det må siges at være noget af et skridt ned af rangstien..!

Redigeret af strecker - 11-August-2014 kl. 10:28
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2014 kl. 11:16
Oprindeligt skrevet af strecker strecker skrev:

forklaringen jeg har fået  er at deres DSP`er ikke hurtig / god nok til at køre Atmos og Audyssey på samme tid, så det var enten nyt indmad eller nyt kalibrerings system..

Er det ikke det samme?

AccuEQ skulle efter div tests være direkte ubrugeligt og stort set ikke gøre noget ved lyden overhovedet..
folk har enda testet det mod det gamle Audyssey MultiEQ, og der løb Audyssey med sejren..

Uden at jeg på nogen måde er imponeret af AccuEQ, så vil jeg pege på at Audyssey gør så meget ved lyden, at hvis du lader dét være referencen, så vil det altid vinde. Der er mange Audyssey fans i verden, men jeg vil mene at hvis man vil lave en reel test af de enkelte kalibrerings-systemer, så kræver det kontrolmåling med uafhængigt software, ikke bare en subjektiv lytning. At en given korrigering gør meget forskel, er jo ikke ensbetydende med at den gør den rigtige forskel.
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Marts-2011
Point: 4464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2014 kl. 11:19
Oprindeligt skrevet af armani-thomas armani-thomas skrev:

Så vidt jeg kan er det eneste Pioneer har tilført MCACC, en 4 bånds GRAFISK(<WTF!*#) eq til subwooferen, hvilket er tæt på ubrugeligt, især når 2 af båndene ligger over 80Hz, hhv 125hz og 250hz. Hvis de virkelig skal forbedre MCACC skal de give muligheden for og komme under 63Hz i deres parametriske eq, den som de kalder "standing wave filter".

Pioneer har lanceret dette som beskriver deres nye version: http://www.avsforum.com/uploads/2014_Pioneer_MCACC_Ref_Guide.pdf

Det er ikke så detaljeret info de giver, men de nævner da dual-sub mulighed, så man kan da håbe at de har valgt at forbedre deres tidligere begrænsninger ift. de lavere frekvenser.
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 35 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2014 kl. 11:29
Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:

Er det ikke det samme?

Uden at jeg på nogen måde er imponeret af AccuEQ, så vil jeg pege på at Audyssey gør så meget ved lyden, at hvis du lader dét være referencen, så vil det altid vinde. Der er mange Audyssey fans i verden, men jeg vil mene at hvis man vil lave en reel test af de enkelte kalibrerings-systemer, så kræver det kontrolmåling med uafhængigt software, ikke bare en subjektiv lytning. At en given korrigering gør meget forskel, er jo ikke ensbetydende med at den gør den rigtige forskel.

Du ved jo godt hva jeg mener Otto..!

Onkyo har ikke FRIVILLIGT droppet Audyssey til fordel for AccuEQ....
nej det er ikke det samme... ( ord tilføjet for at undgå flere misforståelser )

det er ingen hemmelighed at jeg er glad for Audyssey, især deres bas management gør det rigtig godt..
jeg går ikke så højt op i målinger, grafer osv, syns at mine ører er vigtigere..
og når jeg slår Audyssey til / fra, så er lyden bedst når det er slået til..

du skal selvfølgelig være velkommen til anden mening..

Redigeret af strecker - 11-August-2014 kl. 11:42
Til top
Chaospling Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-Juli-2007
Point: 553
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Chaospling Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2014 kl. 13:11
Normalt går jeg ikke så meget op i rumkorrektionssystemerne, men da jeg skal flytte over i en lejligheden, hvor hjemmebiffen bliver en del af en stor stue/køkken, så tænker jeg, at jeg burde vælge det bedste, og det lyder på alle, som om det er Audyssey XT32 på nuværende tidspunkt. Dog ved jeg ikke, om brugen af en DSPeaker gør nogen forskel på dette område.

Ang. HDCP 2.2 så kender jeg intet til det - jeg hører kun, at folk går op i det, men ikke hvad det konkret er for noget - det lader til at have at gøre med HD streaming og lignende.

Snakken om hvorfor Onkyo ikke har Audyssey er vel ligegyldig. Det var vist noget med at både Atmos og Audyssey ville kræve 4 chips, Onkyo ville af den ene eller anden årsag ikke sætte 4 chips i i stedet for 2.

Vedr. Denons X7200 og X5200 er forskellene bl.a. 32 bit DAC vs 24 bit DAC og AL32 Processing Plus vs. AL24 Processing Plus. Er der nogen, der ved hvad dette betyder, og om det er tydelige forskelle?
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2014 kl. 14:13

Du ved jo godt hva jeg mener Otto..!

Åbenbart ikke...

Onkyo har ikke FRIVILLIGT droppet Audyssey til fordel for AccuEQ....
nej det er ikke det samme... ( ord tilføjet for at undgå flere misforståelser )

Hvis det handler om at de ikke vil putte flere penge i en større DSP, og at Denon og Marantz godt kan få det til at virke, så ER det da frivilligt. Og uanset hvad årsagen er, og hvem der har besluttet det, og hvilket system der er bedst, så er det da korrekt at sige at de har "droppet XT32 til fordel for AccuEQ". Ellers har vi en forskellig definition af hvad "til fordel for" betyder.

det er ingen hemmelighed at jeg er glad for Audyssey, især deres bas management gør det rigtig godt..
jeg går ikke så højt op i målinger, grafer osv, syns at mine ører er vigtigere..
og når jeg slår Audyssey til / fra, så er lyden bedst når det er slået til..

du skal selvfølgelig være velkommen til anden mening..

Jeg har også oplevet situationer hvor jeg ville slå Audyssey til. Men i de tilfælde ville et bedre system være endnu bedre. Jeg er dog ikke et sekund i tvivl om at AccuEQ IKKE er ét af dem. Hvis du prøver at sige dét jeg tror du prøver at sige, så er vi enige om at Onkyo ikke har skiftet Audyssey ud med AccuEQ fordi de mener det er et bedre system, men på den ene eller anden måde på grund af nogle økonomiske interesser. Jeg har ingen insider-information om det whatsoever, men mit gæt er at de vil indkorporere Pioneer's MCACC, og derfor ikke ønsker at promovere Audyssey længere, men ikke kunne nå at have MCACC klar. Jeg tror at AccuEQ er en midlertidig nødløsning, som bliver erstattet af den "rigtige" løsning næste år.
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 35 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2014 kl. 14:26
Ja selvfølgelig vil et bedre system være bedre Otto, men nu snakker vi om at få det bedste ud af det man har.
hør lige dig selv engang.

Jeg er så håbløst træt af dit ordkløveri.
Du gør hva som helst for at gentage folk og få din udtale til at lyde mere rigtig.

Ha det pænt.

Redigeret af strecker - 11-August-2014 kl. 14:29
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2014 kl. 14:28

Jeg er så håbløst træt af dit ordkløveri.  

Øh, nå. Vi vrøvles ved.
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2014 kl. 14:31
Oprindeligt skrevet af Chaospling Chaospling skrev:

Normalt går jeg ikke så meget op i rumkorrektionssystemerne, men da jeg skal flytte over i en lejligheden, hvor hjemmebiffen bliver en del af en stor stue/køkken, så tænker jeg, at jeg burde vælge det bedste, og det lyder på alle, som om det er Audyssey XT32 på nuværende tidspunkt. Dog ved jeg ikke, om brugen af en DSPeaker gør nogen forskel på dette område.

Det giver i min verden ikke mening at have to EQ'er efter hinanden.
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu