|
Proff. hjælp til instilling af 7. |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
PeterAAA ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 24-August-2014 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 32 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 24-August-2014 kl. 19:27 |
|
Hej Alle
Er helt ny på siden her så ved ikke om der overhovedet kan hjælpes med mit "problem". Jeg har i 6-7 år haft et ret dyrt surround-anlæg som jeg egentlig aldrig har været tilfreds med.. ![]() Problemet består i at jeg ikke føler at det virkelig er lyd HELE vejen rundt om mig...det kommer "antydninger" af lyd bag fra/siderne men den helt store oplevelse udebliver. Man føler ikke det virkelig snurre rundt. Som om det konstant var pro-logic som i gamle dage. Da jeg købte anlægget for nogle år siden var jeg skuffet men viste ikke bedre da det var mit første surround anlæg. Så har anlægget været pakket ned i 3 år pga. ombygning og nu her i weekenden er det blevet sat til igen...og straks oplever jeg igen skuffelsen...Alt lyder blot som en lille smule udvidet stereo, men med effektiv centerhøjtaler. Specs. er flg. Pioneer VSA-AX10i-S http://www.hifi-regler.de/pioneer/pioneer-vsa-ax-10-i-s.php?SID=3e2996457c5d6326951e8c8e229bd801 Jamo D7 THX 7.1 UltraII (pt. som 6.1 pga. defekt baghøjtaler)http://www.areadvd.de/hardware/jamod7.shtml Samsung BD-e6900 BD Samsung er forbundet til Pioneer med optisk kabel(hedder det Tos-link) Når jeg afspiller står der godt nok Dolby Digital eller DTS5,1 i display på forstærkeren så det virer som om den for det korrekte signal. Der er en auto kaliberingsfunktion i forstærkeren, med mikrofon og jeg har prøvet den en enkelt gang men føler ikke der kom den store forskel ud af det selv om den på den tilsluttede monitor skrev nogle afstande og forsinkelser op. Frustrationen er nu tilstrækkelig stor til at jeg enten må erkende at det var en total fejlinvestering eller om jeg blot skal bide i det sure æble og købe mig til at anlægget bliver ordentlig indstillet, eller måske at en proff. finder en fejl i min opsætning. Kan I anbefale mig en professionel i Storkøbenhavn som kan komme, mod betaling, og dels tjekke anlægget, og hvis det er i orden, sørge for den rigtige indstilling. Til dem der vil anbefale at jeg igen, igen, igen prøver selv, at det er nemt osv..nej, (jeg har opgivet. Vil ikke brug mere tid på det. Bliver bare i dårligt humør.) |
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Det e jo synd du ikke får noget ud af din investering. Jeg kan anbefale dig at ringe til Christian fra CSN Teknik. Han bør kunne hjælpe dig.
|
||
![]() |
||
PeterAAA ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 24-August-2014 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 32 |
|
Tak Kampus. Desværre er Tappernøje jo næsten 2 timers kørsel fra mig og alene der knækker prisen nok..det jo 2 timer hver vej så alene 4 timer blot for transport..Men jeg har skrevet til ham og lad os se hvad han svarer. :-D
|
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
|
Det kan være han kan slå dit sammen med et andet besøg i nærheden.
Redigeret af Kampus - 24-August-2014 kl. 20:31 |
||
![]() |
||
p.las ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4156 |
|
måske de dipole surround højtalere er for diffuse til din smag.
|
||
![]() |
||
SosFarum ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-Juli-2007 Sted: Frederikssund Status: Offline Point: 1022 |
|
Ellers giv RoomAV i Gentofte eller CSO i Lyngby et kald.
|
||
![]() |
||
|
P.las, har tænkt tanken. Hvis man ser bort fra at den ene baghøjtaler rasler og skal rep. Så har jeg jo to "front" højtalere i reserve. Så kunne det være det ville hjælpe hvis de to sidehøjtalere blev udskiftet til direkte strålende.
Tak Farum. Det er unægtelig noget tættere på mig. Lige om hjørnet. |
||
![]() |
||
Jonas_h ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 11-Marts-2011 Status: Offline Point: 4464 |
|
Har du et billede af dit rum? Kan meget vel skyldes akustikken at man oplever 'huller' i overgangen fra fronter til surrounds f.eks.
Ellers var min første tanke også, at de ddipole måske ikke falder i din smag (eller at du er kommet til at bytte om på højre/venstre blandt dipolerne. Specielt i 7.1 kan det hurtigt gå galt hvis man ikke er obs) |
||
![]() |
||
Rasmus8D ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-November-2011 Status: Offline Point: 1336 |
|
Det kan vel snildt også være forstærkeren der ikke står korrekt? Der kan jo være hav af muligheder... :)
Men det da rigtig træls du sidder med sådan en øv følelse... |
||
Audiovector Mi3 Super / Ki3 center / Kx-x / Earthquake FF 12 / Nad T758
|
||
![]() |
||
|
De grundlæggende ting som placering, tilslutning af kabler osv. Syntes jeg er gået meget godt. Alle højtalere er i fase. Stuen er 30m2 og nem firkantede.
Men ja. Når man ikke rigtig ved om det skal være sådan så er der et hav af muligheder. Nu ser vi hvad profferne siger. 10 minutter lytning kan jo ikke koste alverden og vil afslørere om det er som det skal være. |
||
![]() |
||
Jonas_h ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 11-Marts-2011 Status: Offline Point: 4464 |
|
Har du styr på fase og dipol? Det skal være opsat som nedenstående ift. fasen. Jeg bor i Kbh og har en polaritets-tester hvis du vil have et besøg en dag. Jeg kan betales med en tår cola :) Har også samme måle-grej som profferne, så kan se hvis der er nogle issues i dit rum som kan afhjælpes. Skriv en privat besked hvis det har interesse :)
|
||
![]() |
||
ElCapitano ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-April-2011 Status: Offline Point: 145 |
|
Flot tilbud :-) |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |