|
iPhone 5 - bliver jeg snydt? |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | |
wiesel
Bruger Oprettet: 25-August-2008 Sted: Valby Status: Offline Point: 207 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 10-September-2014 kl. 22:26 |
Jeg har en af de tidlige iPhone 5 modeller som er opfatter af Appel's gratis ombygning af batteri og tænd/sluk knap.
Mit problem er nu at jeg for 2 dage side fik en flænge i min skærm. Var så henne i Eplehuset idag, for at høre hvordan jeg skulle forholde mig - da jeg har læst at skærmen skal være fuld funktionsdygtig. Jeg fik at vide at skærmen skulle laves før jeg kunne få nyt batteri og tænd/sluk knap, men hverken Eplehuset eller Apple laver den slags, og hvis jeg gik hen og fik den repareret et andet sted så ville jeg miste retten til at få repareret batteri og min knap gratis. Den eneste løsning var åbenbart at betale 2500 kr og få den ombyttet til en ny, eller smide den ud. Og hvis jeg skal få lavet skærmen, batteri og knappen et andet sted ender jeg alligevel op i omkring 2500 kr. Mit spørgsmål er så om de ikke skal skifte batteri og knappen alligevel, da det jo er en fejl som telefonen er født med? Redigeret af wiesel - 11-September-2014 kl. 09:01 |
|
nazmdk
Ny bruger Oprettet: 05-August-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 16 |
Funktioner
Tak(0)
|
Grunden til at de gør som de gør er at hvis du indleverer telefonen med en flænge i skærmen og de går igang med at skifte batteri og skærmen går yderligere i stykker så skal de også lave den. Den udgift vil de selvfølgelig ikke have. Det skal siges at Sony/HTC/LG osv gør præcis det samme.
De har ret til det, så længe de kan påvise at der er rimmelig fare for at ødelægge skærmen yderligere ved rep.
|
|
Mufti
Guld medlem Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4902 |
Funktioner
Tak(0)
|
Så må svaret på dit spørgsmål være ja. Men du kan åbenbart intet gøre.
|
|
bibihest
Guld medlem Oprettet: 30-Maj-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1435 |
Funktioner
Tak(0)
|
Kan ikke helt se hvorfor du skulle miste retten til at få skiftet batteri og knap, fordi du har fået skærmen repareret et andet sted. Det må du jo bare lade være med at fortælle dem at du har fået gjort så.
Redigeret af bibihest - 11-September-2014 kl. 07:26 |
|
AnyFellow
Bruger Oprettet: 26-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 100 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det er vist kun Eplehuset der har krav om at det skal være ved en autoriseret reparatør. Apple stiller normalt ikke krav om den slags.
Jeg kontaktede Apple i forbindelse med deres batterikampagne, idet jeg allerede havde fået skiftet batteriet hos vores lokale ikke-autoriserede-apple-reparatør. Apple refunderede 350 kr. til dækning af batteriskiftet. |
|
Michaelds
Bruger Oprettet: 14-Januar-2010 Status: Offline Point: 154 |
Funktioner
Tak(0)
|
Min kæreste stod i samme situation. Hun fik fixet skærmen ved den lokale skift-skærm-biks, og har efterfølgende afleveret den hos Eplehuset/Humac - ingen problemer.
|
|
wiesel
Funktioner
Tak(0)
|
Tak for svarene. Kan se at jeg havde glemt at kopiere den første del af min besked som var ret væsentlig.
"Jeg har en af de tidlige iPhone 5 modeller som er opfatter af Appel's gratis ombygning af batteri og tænd/sluk knap." Har også fundet følgende http://www.forbrug.dk/Hotlinen/Afvise-reperation-af-mobil?tc=EAAD5052F1224D488E8CCA89A4EA15A5 som vel burde tale for min sag. Så jeg burde vel som minimum stadig have min 2-års reklamationsret selvom jeg har fået skiftet skærm et andet sted. Vil gerne have den skiftet hos en autoriseret forhandler, gerne der hvor jeg alligevel skal have lave batteri og knap, så jeg ikke skal sende den ind 2 forskellige steder. |
|
Cyberguyen
Guld medlem Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4944 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvis du gerne vil have skiftet skærmen hos en autoriseret, så plejer de ofte at give en refurbished telefon og så er din batterifejl jo også rettet.
Men du kommer til at betale boxen for det.
|
|
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
|
|
Hbar
Bruger Oprettet: 16-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 213 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg fik lavet min pga. batteriet og den mobil jeg fik retur var ikke den samme, men en ny. Der var dog ingen kasse med, kun beskyttelses film på skærm og bagside. Men jeg kunne se det ikke var den samme mobil, for den var helt uden ridser og andre mærker + at den var helt ren.
Så hvis de bare smider den ud og erstatter den med en ny, kan det jo være lige meget. Men det er nok princippet i at du ikke skal have en ny, hvis du har fucket den gamle helt op.
|
|
wiesel
Funktioner
Tak(0)
|
Var henne hos 3 hvor jeg i sin tid købte den, og de byttede den til en helt ny uden noget problemer. Så nu sidder jeg med en helt ny iPhone 5 med 2 års reklamationsret.
Derudover er der også kommet denne her artikel ud af det http://iphoneguide.dk/nyheder/humac-paa-kant-med-loven-afviser-at-udbedre-fejlbehaeftet-iphone/
|
|
Ukke
Guld medlem Oprettet: 26-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1559 |
Funktioner
Tak(0)
|
Åh, f***.
Havde helt glemt, at Humac har overtaget Eplehuset her i DK. Jeg har dog altid købt mine Apple-ting hos Apple. Og sådan bliver det vist også fremover.
Redigeret af Ukke - 11-September-2014 kl. 15:36 |
|
lunddal
Guld medlem Oprettet: 09-Februar-2006 Sted: Danmark Status: Online Point: 8580 |
Funktioner
Tak(0)
|
Du har købt den hos 3 men går til Humac? Reklamationssager foregår hos sælger. |
|
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |