recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mapperne billeder og film på Mac
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Mapperne billeder og film på Mac

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
ChristianTT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-August-2008
Sted: Hillerød
Status: Offline
Point: 800
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ChristianTT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Mapperne billeder og film på Mac
    Sendt: 24-September-2014 kl. 13:11
Hej Recordere..

Min mac er ved at være godt fyldt, og så gik jeg mapperne igennem.

Det viser sig at billeder og film mappen indeholder 8000 billeder og en masse film. Hvordan kan det være at der har samlet sig over 100 GB i de to mapper, når jeg bruger iPhoto til hjemmevideo og mine billeder.

Det kommer vel ikke til at gå ud over mit iPhoto bibliotek hvis jeg sletter dem ?

Bruges de til noget ? de fylder næste 1/2 delen af harddisken ?

De ligger i restore/restore_391_mcf_dataien mappe og andre med samme stil navn. Nogle ligger også i Dropbox og Box sync.

Mvh
Christian
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Point: 8643
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2014 kl. 13:31
Dit iPhoto bibliotek ligger i Billeder mappen.

De restore mapper ved jeg ikke hvad er. Du har ikke kørt et eller andet restore program på et tidspunkt?

Redigeret af lunddal - 24-September-2014 kl. 13:32
Til top
ChristianTT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-August-2008
Sted: Hillerød
Point: 800
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ChristianTT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2014 kl. 13:39
Ikke mig bekendt, men jeg har flyttet mit iPhoto bibliotek til en ekstern disk pga af pladsmangel, så det undrer mig at der ligger så meget
Til top
bruger udmeldt 23 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 25-December-2010
Point: 2017
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2014 kl. 15:46
Har du et billedbehandlingsprogram, som evt. automatisk gemmer originalbilledet, hvis du redigerer i billedet?

Lidt ligesom i programmet Photogallery til PC. Når man lukker billedet efter redigering, gemmes originalbilledet i en mappe, således at det kan gendannes herfra - dog overskrives det redigerede billede ikke, da originalen er blevet omdøbt automatisk.

Skal lige bemærke, at jeg INTET kender til MAC...

Redigeret af turbo2 - 24-September-2014 kl. 15:48
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu