|
Projektor og PS3? |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | |
KristianRye
Ny bruger Oprettet: 24-September-2014 Sted: Haderselv Status: Offline Point: 11 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 24-September-2014 kl. 16:06 |
Hej alle
Jeg har gået og tænkt på, at købe en projektor og et lærred, som jeg så kan spille Playstation på. Spørgsmålet er bare, hvis jeg nu finder en projektor med HDMI indgang, kan jeg så godt sætte den direkte til min PS3? Eller skal der allemulige ledninger mellem? Tak på forhånd :-)
|
|
Precious
Guld medlem Oprettet: 24-Februar-2012 Sted: Ikast, Danmark Status: Offline Point: 641 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvor vil du få lyden fra?
|
|
KristianRye
Ny bruger Oprettet: 24-September-2014 Sted: Haderselv Status: Offline Point: 11 |
Funktioner
Tak(0)
|
Helst et par højtalere ved siden af, men det er ikke det så vigtigt
|
|
hunterSEG
Bruger Oprettet: 03-November-2011 Sted: Denmark Status: Offline Point: 193 |
Funktioner
Tak(0)
|
Du kan sagtens bare proppe et hdmi kabel mellem ps3 og projektor.
Dog som der skrives, så mangler du bare noget lyd. Men ja et par gode aktive højtalere eller hørebøffer, kan vel gøre det. Personligt synes jeg lyder er næsten 50% af oplevelsen ved spil/film. |
|
KristianRye
Funktioner
Tak(0)
|
Super, mange tak for svaret
Men kan jeg ikke sætte en ledning fra en forstærker eller noget til?
|
|
ChristianTT
Guld medlem Oprettet: 12-August-2008 Sted: Hillerød Status: Offline Point: 800 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvis du har mulighed for at prøve det et sted først vil jeg anbefale det. Jeg synes, personligt, at projektor til spil bliver lidt uoverskueligt.
Det er nok en smagssag, men bare et råd inden du køber det helt store setup.
|
|
kaizer
Guld medlem Oprettet: 08-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2348 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg har det lige omvendt. Efter jeg begyndte at spille på projektoren, holdt jeg op med at bruge tv'et til den slags. |
|
KristianRye
Funktioner
Tak(0)
|
Ja, det kan godt være.
Mange tak for svaret :-)
|
|
hunterSEG
Funktioner
Tak(0)
|
Først. Slutter mig også til koret der synes spil på projektor er godt. Synes hvert i fald GTA 5 på et 120" lærred ser fantastisk ud. Men som også skrevet, det er vel en smagssag, og hvilke spil man spiller.
Tilbage til lyden, som du IKKE må glemme. Helt sikkert er det, at du ka tage lyden fra den optiske udgang til en forstærker. Om man kan tage lyden fra AV stikket samtidig med man bruger HDMI udgangen, det ved jeg desværre ikke, dog en mulighed at undersøge, da de fleste forstærkere har en analog stereo indgang, enten i form af to phonostik, eller gennem et mini-jack stik. Såfremt din forstærker/aktive højtalere ikke har optisk indgang.
|
|
dr gonzo
Guld medlem Oprettet: 28-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1316 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg vil forslå at du undgår at købe et alt for stort lærred, Køb en projektor, og start med at smide billedet op på væggen og find ud af hvor stort et billede du vil ha'.
Next: PS3'en har ikke en analog udgang til lyd, så du bliver nød til at trække lyden ud af den optiske udgang, hvis ikke du har en hdmi-forstærker, som du sender billedet igennem. Det vil sige at du skal ha' en forstærker med en optisk indgang, eller en D/A conveter som kan lave den digitale lyd om til analog for dig. Det er ret kedeligt at spille spil uden lyd. Og lige en sidste ting, du skal ha' fat i en projektor med en lav responstid, ellers ender du med, at det du fortager dig på joypad'et først sker på skærmen et stykke tid efter, hvilket er pænt nedern. Redigeret af dr gonzo - 25-September-2014 kl. 12:51 |
|
hunterSEG
Funktioner
Tak(0)
|
Nu er jeg ikke 100% sikker, men sidste indlæg i denne tråd bruger metoden med lyd gennem av kablet og billed gennem hdmi, og det skulle i følge det indlæg virke.
forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=41272 Edit: kan se tråden er fra 2008, så måske er ps3 opdateret, så det ikke er muligt mere. Det skal jeg ikke kunne sige. Redigeret af hunterSEG - 25-September-2014 kl. 13:48 |
|
dr gonzo
Guld medlem Oprettet: 28-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1316 |
Funktioner
Tak(0)
|
linket virker ikke her
|
|
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |