|
Kalibrering.. hvor højt i Hz..? |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | |
Bruger udmeldt 35 ![]() -- ![]() Oprettet: 28-Juli-2008 Status: Offline Point: 3673 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 25-September-2014 kl. 10:47 |
jeg er på nippet til at prøve kræfter med noget andet kalibrering fremfor Audyssey XT32 auto kalibrering..
men hva skal man investere i.?? jeg har et akustisk behandlet rum.. hvor højt i Hz skal man kalibrere.? skal man holde sig til sub EQ, eller skal man kalibrere hele frekvens området.? jeg har rodet lidt med Audyssey ON/Off, og er meget glad for hva det gør ved subberne, men samtidig tager det noget "fylde" ud af stemmerne i centerkanalen og fronterne bliver lidt skingre ( især ved musik ). det virker som om Audyssey fjerner noget mellemtone og tilføjer noget diskant.. når jeg slukker for Audyssey, så ryger den kontante "slam" fra subben, men til gengæld kommer de dybe stemmer retur i centerhøjttaleren og musik i stereo bliver lidt "blødere" og mere behageligt.. er løsningen Audyssey til Off, og så tilføje en DSP til at klare kun subberne..? byd gerne ind med erfaringer.. Redigeret af strecker - 25-September-2014 kl. 10:55 |
|
![]() |
|
p.las ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4156 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
EQ på MK s150 bliver noget lort over 400-600hz. Pågående mellemtone , da mikrofonen ser et dipp imellem 1-5Khz , som EQen prøver at rette/booste.
Jeg ville købe en miniDSP 10x10HD. Samt bruge REW som kan fungere sammen miniDSPen. Så har du fuld kontrol...til omkring 5500,- inkl mikrofon Den løsning skal jeg ha' |
|
![]() |
|
SosFarum ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-Juli-2007 Sted: Frederikssund Status: Offline Point: 1022 |
Du kan også få en MiniDSP Dirac boks til 8 kanaler.
|
|
![]() |
|
p.las ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4156 |
Så mister man kontrolen |
|
![]() |
|
Therien ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 11-September-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 1366 |
Det Audyssey gør ved subs, er hovedsagligt at rette kurven.. Der er en anelse audyssey lyd i det, men det er 90% en korrekt sub kurve du hører med audyssey on.. Det er så også umiddelbart det eneste audyssey klare ganske fint.. Men det kan eks. Anthems ARC også - det "der". Jeg havde en SVS boks (XT32 baseret) tidligere og troede at den lyd subs fik med den koblet på var audyssey lyd, og det kunne kun opnåes med et audyssey produkt.. Det er det tilfældet, det er bare en relativ korrekt sub kurve..
|
|
Anthem / oppo / SONY / Klipsch / JBL
|
|
![]() |
|
armani-thomas ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-September-2013 Status: Offline Point: 1724 |
"Så mister man kontrolen" Kontrollen over hvad? |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 35 ![]() -- ![]() Oprettet: 28-Juli-2008 Status: Offline Point: 3673 |
tak for alle de gode råd..!!!
![]() jeg valgte "den nemme" løsning og købte mig en D-speaker Antimode 8033, den lå lige til højrebenet og var billig.. der er ingen forskel at høre om det er den eller Audyssey XT32 der styrer subberne, så det er jo helt perfekt.. så Audyssey væk, og har nu kun auto kalibrering på subberne.. Redigeret af strecker - 26-September-2014 kl. 03:37 |
|
![]() |
|
André S ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-December-2013 Sted: Danmark Status: Offline Point: 745 |
Hvad med Audyssey Pro? Eller er det lidt af det samme som XT32?
Men ud over det, kan du ikke gå ind og skrue et par db ned på de forskellige hz? Det har jeg gjort lidt her hjemme? |
|
![]() |
|
Med Audyssey Pro har du langt mere kontrol over lyden..
har rodet med den manuelle EQ men det giver stadig ikke det ønskede resultat.. tror det er smartest at lade højttalerne spille som de spiller fra fabrikkens side, og så kun justere subberne.. mener Otto flere gange har frarådet at rode med EQ over 400Hz, og det kan jeg nu høre at han nok har ret i.. |
|
![]() |
|
Dichael ![]() Bruger ![]() Oprettet: 16-Juli-2013 Status: Offline Point: 197 |
Jeg har valgt en løsning med SVS boksen til subberne og kørt neutralt på resten. Det er, i min optik, bedre end at korrigere det hele.
|
|
![]() |
|
armani-thomas ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-September-2013 Status: Offline Point: 1724 |
Jeg har endnu ikke hørt et setup som ikke lød markant bedre med Dirac, og det selvom man korrigerer hele vejen op. Syntes netop det er diskant/mellemtone Dirac klarer langt bedre end andre EQ. Øvre transienter bliver krystalklare, diskanten bliver super luftig uden tendens til skingerhed. Og mellemtone får den helt naturlige klang, med masser af kontant "slam" effekt, fyldige stemmer, uden anstrengthed/runger osv.
|
|
![]() |
|
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6683 |
Otto har kalibreret min Anthem receiver. Jeg har ingen sub, men Dynaudio fronter med 2 x 8" basenheder. Der er ikke rørt ved noget over 300 Hz. |
|
Venlig hilsen
KB |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |