|
V: JVC x30 eller Sony HW30es |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | |
geuken
Super bruger Oprettet: 22-Januar-2007 Status: Offline Point: 379 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 02-Oktober-2014 kl. 16:31 |
Kære Projektor eksperter!
Jeg tænker på at anskaffe mig en JVC DLA-X30B eller en Sony HW40ES! Jeg kan købe JVC'en brugt, billigere end sony'en, men ikke super meget billigere. Kan også købe en JVC HD950 billigt! Kan JVC'en følge med? Den skal brugs i en stue som ikke er mørkelagt. Jeg skal kunne spille, se 3D med børnene og nyde mine blu-ray. Hvis du har erfaringer fra dem begge vil jeg rigtig gerne høre fra dig:) Bh, Thomas Redigeret af geuken - 02-Oktober-2014 kl. 16:34 |
|
BowieCool
Guld medlem Oprettet: 09-Januar-2007 Status: Offline Point: 1134 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvis den skal bruges i en stue, som ikke er mørkelagt, skal du vælge Sony´en, da den har betydelig mere lys end JVC´erne. JVC projektorne har en smule bedre sortniveau end Sony´erne, men det får du kun glæde af, hvis det er i et helt mørklagt rum.
|
|
Sony VPL-HW55ES - Screen Excellence Enlightor 4K 124" - Marantz SR 8002 - JBL PRO 3677 (front), 8320 (back), 4645C (sub)
Effekt: the t.amp TA2400 MK-X (sub) - Panasonic DMP-BDT310 |
|
geuken
Funktioner
Tak(0)
|
Takker for din vurdering:) |
|
Naiera
Platin medlem Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12328 |
Funktioner
Tak(0)
|
JVC'en har væsentligt bedre sortniveau end Sony'en.
Jeg har selv en JVC X30 og har brugt en Sony HW55 i 750 timer. Der er ingen tvivl om, at jeg til hver en tid ville vælge førstnævnte. Det med mørklægningen løser sig selv om aftenen. JVC'en bliver på ingen måde ubrugelig, selvom der er en del lys i lokalet. Om eftermiddagen, med mangelfuld mørklægning, synes jeg ikke at Sony'en havde nogle videre fordele. Den ekstra lys er til at lave større billeder med, end JVC'en egner sig til. Redigeret af Naiera - 03-Oktober-2014 kl. 00:42 |
|
JakobSkaarup
Pause fra forummet Oprettet: 14-Juli-2011 Status: Offline Point: 989 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg har en X30 som bliver brugt i en stue til at lave et 92" billede. Det gør den virkelig godt. Men som med alle type projektor er det afgørende at man kan kontrollere lyset. Om vinteren løser det sig selv da der bliver tidligt mørkt, men om sommeren med høj sol er man i min optik nød til at kunne mørklægge for at det fungere godt
|
|
jake51
Guld medlem Oprettet: 02-Januar-2005 Sted: Randers Status: Offline Point: 6231 |
Funktioner
Tak(0)
|
1. Mørklæg stuen
2. Køb JVC (har selv en X35) |
|
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson |
|
geuken
Funktioner
Tak(0)
|
Takker for jeres vurderinger og går i tænkeboksen:)
Jeg har aldrig set en jvc "in action" og det gør set hele mere kompliceret. Bh, |
|
Woody81
Junior bruger Oprettet: 05-Oktober-2007 Status: Offline Point: 49 |
Funktioner
Tak(0)
|
Mht. JVC'en har jeg læst, at der kan være problemer med lampen. At den hurtigt mister styrken. Jeg ved ikke hvor udbredt det er, men man kan læse om det andre steder på nettet.
Der er vist 3 revisioner af lampen. Du kan læse lidt mere om det her: http://www.avsforum.com/forum/24-digital-hi-end-projectors-3-000-usd-msrp/1375094-official-jvc-x30-rs45-owner-s-thread.html Hvis du går til de sidste sider bliver der snakket om det. Jeg har ikke selv erfaring med nogen af dem. (Har en HD350 som jeg er super glad for) |
|
p.las
Guld medlem Oprettet: 06-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4156 |
Funktioner
Tak(0)
|
også uden scaler? Det bør trådstarter vide. Han har højst sandsynlig ikke en scaler. |
|
jake51
Guld medlem Oprettet: 02-Januar-2005 Sted: Randers Status: Offline Point: 6231 |
Funktioner
Tak(0)
|
"Almindelige" personer bruger nok ikke scaler... det er kun for nørder
Redigeret af jake51 - 03-Oktober-2014 kl. 10:26 |
|
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson |
|
p.las
Guld medlem Oprettet: 06-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4156 |
Funktioner
Tak(0)
|
JVC - bedre sort niveau. eletrisk zoom og fokus.
Sony - korrekt gamma . korrekt farvegengivelse. mere lys. og hvad jeg har fået oplyst. mindre fejl rate. har haft begge på prøve. Og det er de ovennævnte ting jeg kom frem til....uden scaler |
|
Naiera
Platin medlem Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12328 |
Funktioner
Tak(0)
|
Scalere er for folk der går op i god billedkvalitet. Det behøver man ikke være nørd for at gøre. |
|
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |