recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - ssd i ældre acer laptop
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

ssd i ældre acer laptop

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
blumenburg Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 30-April-2012
Sted: mesinge/fyn
Status: Offline
Point: 383
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér blumenburg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: ssd i ældre acer laptop
    Sendt: 09-Oktober-2014 kl. 11:13
hej
jeg vil gerne skifte hd i min 5 år gamle laptop ud med en ssd.
mit spørgsmål er så om der er noget jeg skal være obs på i forhold til bios inst eller andet eller er det piece of cake og nærmest plug &play
planen er at installere en hel frisk win 7 på den bagefter.
vil osse gerne have et tip om hvilken 120/128gb ssd der er værd at købe. mener den kører sata1 så der er jo self en flaskehals der som gør at jeg måske ikke behøver at købe den dyreste og hutigste.

mvh jens
setup: Sony xf9005 65"
canal digital sat
Marantz SR7009
fronter: xtz 99,26 mk2
center : B&W xtc
bag ht : B&W xt2
sub    : xtz 10.17 edge

Til top
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-December-2007
Sted: Denmark
Point: 1756
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmusdc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2014 kl. 14:54
jeg smed for nogle år tilbage en SSD i en gammel macbook pro en 15" unibody P8600 den er godt gammel..

det eneste man skal være opmærksom på er om den har SATA, og så om den understøtter højden af disken ..

det kører stadig perfekt i min gamle laptop, og gør jeg stadig ikke rigtigt ser grund til at skifte den.. har en MONSTER Dell firma pc, og en subnote fra firmaet, begge med SSD´ere, og seriøst, jeg føler ingen forskel til alm. surfing og andet på dem og min gamle macbook..

så har den SATA så er det bare at klø på i mine øjne..

vær opmærksom på der er få SSD´er, der bliver SUPER varme.
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7125
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2014 kl. 15:30
SSD i en pc er en af de bedste opgraderinger du kan lave.

Valg er model bliver vi sikkert ikke enige om,   Men køb en af dem der tilbyder 3/5 års garanti.

Jeg har brugt en del forskellige mærker og har ikke oplevet nedbrud eller andre fejl på dem jeg har haft kørende de sidste 2-3 år
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér blumenburg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2014 kl. 15:38
og hva med indstillinger i bios osv er det et isue eller er det ren plug & play
canal digital sat
Marantz SR7009

Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10478
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2014 kl. 16:31
Oprindeligt skrevet af Rasmusdc Rasmusdc skrev:

det eneste man skal være opmærksom på er om den har SATA

Man kan altså også godt få SSD'er til IDE tilslutning.

Flemming

Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7125
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2014 kl. 16:57
En ssd burde opfattes som en helt alm harddisk.   Så kører den sata er det bare at smide den i.

Og en frisk win installation giver en lækker oplevelse. Med meget hurtig start tid på din pc

Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér blumenburg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2014 kl. 17:04
så er bestilling smidt på en 128 gb crucial m550
glæder mig til at få den smidt i
tak for input
canal digital sat
Marantz SR7009

Til top
Totoronto Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 27-Maj-2006
Sted: Midt-jylland
Point: 395
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Totoronto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2014 kl. 19:47
Start med at opdatere Bios til nyeste version på din bærbare. Derefter vælger du AHCI i Bios (hvis valgmuligheden findes i din 5 år gamle bærbare), og du er klar til at installere OS. 
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu