recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lyd transparent lærred
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Lyd transparent lærred

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
therazz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Januar-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 529
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér therazz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Lyd transparent lærred
    Sendt: 13-Oktober-2014 kl. 18:24
Hej Recorder venner

Hvilke audio transparente lærreder kan anbefales ?

vh Rasmus
Til top
spanky Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 24-August-2010
Sted: Store Heddinge
Point: 377
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér spanky Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2014 kl. 20:01
Færdiglavet eller som diy ?
Til top
BowieCool Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Januar-2007
Point: 1134
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BowieCool Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2014 kl. 22:44
Jeg får et 120" shearweave 16/9 lærred til overs her til Januar, hvis du er interesseret ? Der er flere brugere herinde, som bruger den. Mvh Bo
Sony VPL-HW55ES - Screen Excellence Enlightor 4K 124" - Marantz SR 8002 - JBL PRO 3677 (front), 8320 (back), 4645C (sub)
Effekt: the t.amp TA2400 MK-X (sub) - Panasonic DMP-BDT310
Til top
therazz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér therazz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2014 kl. 06:50
Hej med jer.

Det må såmænd gerne være diy.

Jeg rener med noget der minder om 135 diagonalt 2.35 i mit nye setup
Jeg læste hele, jonas h's bio tråd igennem i går hvor han skriver positivt om den dug
Han har købt fra SF-raum, er der andre af jer der kender den?
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Marts-2011
Point: 4462
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2014 kl. 07:33
Oprindeligt skrevet af therazz therazz skrev:

Hej med jer.

Det må såmænd gerne være diy.

Jeg rener med noget der minder om 135 diagonalt 2.35 i mit nye setup
Jeg læste hele, jonas h's bio tråd igennem i går hvor han skriver positivt om den dug
Han har købt fra SF-raum, er der andre af jer der kender den?

Som du har læst i min, efterhånden ret lange, tråd, så er jeg rigtig glad for den og den var stort set gratis (Tror jeg gav 2600 for 4m). Der er dog lidt delte meninger om den, så du bør nok se den i aktion inden du køber. Nogle bemærker strukturen når der panoreres i en lys scene, men jeg ser det aldrig medmindre jeg bevidst anstrenger mig for at se det. 

Hvis du er i nærheden af Kbh en dag, er du velkommen til en demo.
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2014 kl. 07:33
hvor tæt på sidder du?
Til top
spanky Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 24-August-2010
Sted: Store Heddinge
Point: 377
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér spanky Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2014 kl. 09:36
Ja rigtig mange er glade for shearweave'en, og jeg overvejede det selv i lang tid, men jeg blev sku lidt utålmodig en dag og så kørte jeg i stof og stil i Roskilde, der købte jeg noget stof som hedder "bistrech hvid" som kostede 105,- for 3 meter, og det er jeg rigtig godt tilfreds med, jeg har så heller ikke set shearweave'en, men er du i nærheden af Faxe giver jeg også gerne en demo
Til top
therazz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér therazz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2014 kl. 09:52
Tak for de brugbare svar allesammen.

@Jonas: Jeg bor på fyn, jeg er dog tit på Sjælland - og I københavn, så en demo kunne være lækkert engang :-)

@P.las: Rummet bio'en skal konstrueres i er enten 4 x 4 (plus en ekstra meter i noget karnap som ikke går til gulv og bliver brugt til at rumme alt teknikken - et form for repos, som i gl. dage blev brugt til at huse en olietank eller lign.) ELLER og her kommer jokeren... muligvis i et 'nyt' hus, med en rigtig god kælder, med disponibelt rum på 4.60 x 4.80 meter.

Så afstand til lærred er omkring 3 meter.

@Spanky: Det lyder interessant, om ikke andet så koster det jo ikke rigtig noget at prøve det af. 
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2014 kl. 10:25
jeg har den samme afstand til lærred. Og mit valg var Enlighter 4K fra Screen excellence. De har en craftman udgave. Jeg testede nærmest alt på markedet. Og ovenstående var den eneste der ikke havde synlig struktur.
Til top
Berdel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Januar-2012
Sted: Bramming
Point: 1153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Berdel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2014 kl. 10:34
Jeg er rigtig godt tilfreds med mit fra seymour av. Jeg kom af med små 2000kr for dug til 90" og lækkert sort fløjl til at beklæde rammen inkl levering købt igennem shop USA. Jeg valgte UF varianten(ultra fine) fordi jeg kun sidder 2.3 meter fra lærredet og jeg var bange for at kunne se struktur i de lidt grovere varianter. 

Deres bestillings side kan godt virke lidt uoverskuelig, men man kan bare skrive til dem, så hjælper de dig på vej. 
Til top
Ole_M Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 12-Juli-2014
Sted: Danmark
Point: 416
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ole_M Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2014 kl. 18:54
Jeg har den der sheerweave, og jeg er fint tilfreds med den. Kom af med 2200kr for 3.5 * 2.6m. plus fragt.. Elempe er synlig struktur i 16/9 format. 2,35:1 er den så godt som ligeså go som en alm dug med en kalibrering. Vil hellere ha haft en screen excellence eller screen research, men det var 5 gange prisen. Det fede er at den er nem at skifte ud igen..
Til top
therazz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér therazz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2014 kl. 20:29
@Ole: hvem forhandler Sheerweave ?

Jeg har googlet uden nævneværdigt held :-)
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu