|
Baffle wall |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | ||
Iron Man ![]() Guld medlem ![]() ![]() Brugeranmelder Oprettet: 11-September-2007 Sted: Kolding Status: Offline Point: 1451 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 19-Oktober-2014 kl. 17:44 |
|
Findes der en "best practice" til, at bygge en baffle wall samt hvilke materialer der skal bruges?
Der er jo nogle stykker herinde som har prøvet det. Man finder lidt forksellige anbefalinger, fx om det skal være en sandwich konstruktion, dæmpning bag højttalerne osv. |
||
![]() |
||
p.las ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4156 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
http://www.procella.citymax.com/f/Procella_System_Design_&_Installation_v2.5_Web.pdf
side 19 |
||
![]() |
||
therazz ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 07-Januar-2010 Sted: DK Status: Offline Point: 529 |
|
Lytter lige med her.
- og tillader mig at snige et spørgsmål ind, jeg har nemlig også gået lidt i tankerne om at bygge en rigtig baffle... Er der nogen der ved om M&K S150 vil vinde noget ved at blive bygget ind, sammenlignet med en alm. konstruktion bag AT lærred ? |
||
![]() |
||
p.las ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4156 |
|
absolut. jeg gjorde det ved mine aktive MKsound mp2510 (s150) det boost som baflen giver ved 80-300hz , er virkelig noget at mkerne kan bruge. det vil øge headroomet på dem betragtligt. samt alle de andre fordele der er ved bafllwall. så der er ikke andet end at komme igang :-) |
||
![]() |
||
Otto J ![]() Platin medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
|
Jeg vil påstå at baffle wall altid vil være en fordel i bif-sammenhæng, forudsat at to kriterier er opfyldt: 1: At højttaleren er en traditionel dynamisk højttaler, og ikke har bagudvendt basport (eller at du er villig til at lukke den af, og derved "ombygge" højttaleren til lukket kabinet - med deraf følgende uvisheder), og 2: At du har den nødvendige EQ til rådighed til at kompensere for det boost baflen giver. Udover det, så skal højttaleren ikke som sådan være specifikt designet til at fungere i en baffle wall, for at have glæde af det.
|
||
![]() |
||
therazz ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 07-Januar-2010 Sted: DK Status: Offline Point: 529 |
|
@P.Las: Kælderrummet er brudt helt ned, så der der frit slag i bolledejen og alt værktøjet er fundet frem ... så hvis der skal en Bafflewall til... så er det jo sådan det er :-)
@Otto: Nødvendigt EQ? miniDSP noget Behringer EQ ell. receiverens auto-korrektion til alle kanaler monteret i bafflewall eller hvad taler vi om?
|
||
![]() |
||
Iron Man ![]() Guld medlem ![]() ![]() Brugeranmelder Oprettet: 11-September-2007 Sted: Kolding Status: Offline Point: 1451 |
|
Den svarer jo næsten på alt. Jeg tror faktisk, at du har linket til den før. |
||
![]() |
||
Stereolab ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 27-Januar-2012 Status: Offline Point: 797 |
|
|
||
![]() |
||
Stereolab ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 27-Januar-2012 Status: Offline Point: 797 |
|
![]() |
||
![]() |
||
|
@Stereolab: Hvilken Behringer EQ kan du anbefale til jobbet ? altså LCR
Jeg har en SVS-EQ1 til mine subs ...
|
||
![]() |
||
|
Jeg har ingen erfaring med Behringer, men det er kendt som et ultra-budget mærke, men produkterne skulle være ok til prisen. Jeg ved ikke om Behringer laver en multikanal eq, ellers er du nødt til at bruge flere stk. hvilket i såfald gør dem mindre interessante.
MiniDSP 10x10 HD har jeg selv haft. Kan kun anbefale. ![]() |
||
![]() |
||
jacobthor91 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 27-September-2012 Sted: ikast, danmark Status: Offline Point: 673 |
|
Nu skriver Otto at alle højtalere kan sættes i en bafflewalll, men man bygger vel ikke gulvhøjtalere i en bafflewalll, altså jeg har tænk på selv at lave bafflewalll, men i og med jeg ikke har råd til nyt højtalersystem har jeg ladet det vente til pengene er større, og jeg troede ikke det var en god løsning at bygge mine dali concept 8 + concept center i en bafflewall.
Har bare aldrig set nogen der har gjort det. Derfor er min tvivl stadig på om du har ret Otto?? |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |