|
Surround receiver-valg |
Besvar ![]() |
Side 123 6> |
Forfatter | |
NRMadsen ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 27-Oktober-2014 Sted: Aalborg, Danmar Status: Offline Point: 12 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 27-Oktober-2014 kl. 11:46 |
Hej.
Jeg står foran et køb af Hifiklubbens Argon-højttalersystem http://www.hifiklubben.dk/Products/argon-junior-40-hojttalersystem-32285/ Hvor jeg dog opgraderer fronthøjtalerne til 6350 samt opgraderer subwooferen til sub10. Hifiklubben vil sælge mig en Denon X1100 surround receiver til 3300 kr., men jeg har også fundet en Pioneer VSX-529 til 2000 kr. på internettet. Jeg har ikke selv så meget forstand på det, men synes umiddelbart at de ser ud til at kunne det samme. Skal jeg spare de 1300 kr. ved at købe Pioneer receiveren, eller skal jeg holde mig til Denons x1100? De to sammenlignes her http://www.pricerunner.dk/pc/96/Forstaerkere-og-Receivere-Produkt-Sammenligning?c_2977160=2977160&c_2978816=2978816 Jeg har ikke mulighed for at høre dem begge to sammen med højtalerne. Har kun hørt Denons x1100 til højtalersystemet nede i Hifiklubben. Vil der være hørbar forskel ved at jeg vælger Pioneers VSX 529? - Mvh
|
|
![]() |
|
helljohn ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-Juni-2004 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 2046 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
der er mange andre recievere i samme prisklasse som er værd at overveje og køber du sidste års model får du meget for pengene som fx hvis det skal være helt billigt http://www.av-connection.dk/?PGr=7102&ML=1386 eller fx http://www.nbradio.dk/shop/onkyo-tx-nr535-surround-9610p.html
|
|
KMarantz Pm11s3-sa14s1se-Heco zweiklang direct-Marantz tt15s1-Bluesound Node x
|
|
![]() |
|
NRMadsen ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 27-Oktober-2014 Sted: Aalborg, Danmar Status: Offline Point: 12 |
Tak for svar.
Hvorfor mener du så, at disse to er bedre end dem jeg havde kig på? :-) |
|
![]() |
|
helljohn ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-Juni-2004 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 2046 |
Man skal altid købe det bedste men har råd til så en tilbuds vare vil give dig en større reciever for de samme penge :)
Med dit ht valg vil der nok ikke være den store forskel i lyd men der er i bruger venlighed og holdbarhed stor forskel mellem de enkelte mærker
|
|
|
|
![]() |
|
Rasmus8D ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-November-2011 Status: Offline Point: 1336 |
Det som er så godt ved det helljohn foreslår er, at i stedet for kan du til samme priser få modeller der var større, fordi de jo er sat ned. Det betyder de måske har større strømforsyning / bedre lyd... Selvom dit argon sæt bliver low budget surround, så kan man optimere det betydeligt ved at få en god forstærker bag det... ;-)
I de prisklasser og til dit behov, så tror jeg helt ærligt det underordnet om den hedder marantz, denon, pioneer, onkyo osv. Gå efter bedste tilbud! ;-) |
|
Audiovector Mi3 Super / Ki3 center / Kx-x / Earthquake FF 12 / Nad T758
|
|
![]() |
|
Lige på sømmet ![]() |
|
|
|
![]() |
|
Tak for svarene. Ud fra svarene kan man vel så udlede, at der ikke er nogen grund til at kaste 3300 efter den Denon? Skal jeg så jagte den foreslåede Yamaha eller Pioneeren, som jeg selv nævnte. Eller kan det ud fra mit højtaler-budget være ligemeget? Men i hvert fald, så er der ingen grund til at købe den Denon til dyrere penge?
|
|
![]() |
|
hva med dette sæt http://www.hifiklubben.dk/Products/denon-avr-x500-argon-junior-40-surroundanlag-61603/ ser ud som et fin starter sæt
![]() |
|
|
|
![]() |
|
Det er også det sæt jeg køber, bare bortset fra jeg gerne vil købe en anden receiver. Vil gerne have spotify connect. Så har kigget på dem jeg skrev i indlægget, men er i tvivl om hvilken jeg skal vælge - og om det gør en forskel i mit tilfælde.
|
|
![]() |
|
Det er måske ikke noget man kan læse sig til i specifikationerne, for umiddelbart, så synes jeg da ikke det ser ud til, at den Yamaha RX-337, der er blevet foreslået, ser "bedre" ud end hverken Denon X1100 eller Pioneer VSX 529 - tværtimod måske?
Så måske er det ikke det rigtige jeg kigger efter. Også derfor jeg har henvendt mig herinde inden jeg køber :-) Som jeg skrev i indlægget, så køber jeg et Argon højtalersæt, og det er i den billige ende, og dertil vil jeg gerne have en god surround receiver, men ved ikke, hvad jeg skal kigge efter. Jeg ved blot, at jeg godt kunne tænke mig Spotify Connect samt naturligvis god lyd. Yamaha RX-v377 har fx lavere udgangseffekt end de to, jeg har foreslået - og jeg troede, det var sådan noget som dét, man fx skulle holde øje med?
|
|
![]() |
|
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
Jeg forstår slet ikke du overvejer alle disse entry-level modeller, når du kan få sidste års overklasse modeller fra 3500kr
Yamaha RX-V377, Pioneer VSX-529 og Denon X1100 er elle helt i bunden og tåler SLET ingen sammenligning med den jeg linker til. Og hvis du kigger HER, så kan du se, at den også har Spotify Connect, som du søger. (Det står med rødt under oversigten)
Redigeret af Nagash - 28-Oktober-2014 kl. 01:49 |
|
![]() |
|
Rasmus8D ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-November-2011 Status: Offline Point: 1336 |
Som nagash skriver, det burde være en no brainer...
Den Yamaha vil æde alle de små entry modeller til frokost... |
|
Audiovector Mi3 Super / Ki3 center / Kx-x / Earthquake FF 12 / Nad T758
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123 6> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |