recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - granitplade til fronthøjtaler.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

granitplade til fronthøjtaler.

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
osbech Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-December-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 889
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér osbech Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: granitplade til fronthøjtaler.
    Sendt: 29-Oktober-2014 kl. 09:58

Ja, ved ikke om det er det rigtige sted at spørge, men jeg skal bruge 2 granitplader som kan stå under mine B&W 802D. Er der nogen gode bud på hvor jeg får det henne?

Jeg tænker der må være andre end mig med store højtalere som ikke har lyst til at ødelægge ens fine trægulv J

Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2014 kl. 10:12
Snak med en lokal murermester, eller entreprenør. For mit vedkommende kostede det en omgang rundstykker for 3 fliser, så har til begge fronter og sub.
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-September-2013
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2014 kl. 10:14
Jeg kunne måske også bruge et par plader til mine XTZ Divine 100.49. Lige nu står de på spikes med tablets under. Det giver en stor forbedring i forhold til da de stod direkte på trægulvet. Men diverse møbler og glas i den anden ende af stuen kan stadig rasle lidt ved høj volume.
Det jeg så frygter lidt ved en granitplade + spikes er at højttaleren måske bliver lidt for høj, og det kan påvirke lydbilledet negativt: -/
Sikkert ikke et problem på diamond, da de ikke er så høje.
Til top
Henrik Nygaard Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 01-December-2005
Point: 424
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrik Nygaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2014 kl. 10:20
Det handler jo mere om at få højtaleren koblet fra gulvet, end at beskytte gulvets overflade.
Tip: Brug RIGTIGE fortovsfliser, i stedet for noget "tøset" granit eller marmor. Råt beton ser tæske godt ud sammen med lækkert hi-fi grej, og de ligger på 65-115kg. stykket, afhængigt af mål og tykkelse! Wink

Redigeret af Henrik Nygaard - 29-Oktober-2014 kl. 10:20
Til top
osbech Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér osbech Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2014 kl. 10:20
God ide med muremesteren, det prøver jeg..

Jeg tænker ikke at pladen skal være flere cm høj.. Så tynd som muligt, men stadig med bæreevne nok til at kunde holde til vægten.. Og din XTZ er lige 9cm højere end mine, så det er selvfølgelig også lidt.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2014 kl. 10:47
Hvis det skal være granitplader, tror jeg det billigste er at købe parassolfødder. Men jeg synes nu at et par betonfliser til 20kr/stk ser fine ud i et moderne hjem.

Hvis du "nøjes" med at lægge en tynd klinke under pga højden på højttaleren, får du ikke den ønskede afkobling fra gulvet. Du skal ha tyngden fra betonflisen, som typisk er 15-20 kg for 40x40, 50x50 cm.
Til top
osbech Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér osbech Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2014 kl. 11:02
altså, de behøver ikke være granit.. Jeg tænkte det bare være pænere end en alm. fortovs flise :)
Til top
dr gonzo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-April-2008
Point: 1316
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr gonzo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2014 kl. 11:04
Jeg har brugt betonfliser under mine gulvhøjtalere i stuen. Jeg har sprøjtemalet dem i en mørk grå farve, for at undgå at de afgiver støv og for at de skal være ensfarvet over det hele. Synes selv det ser ret godt ud, og så matcher det mit anlæg setup godt.
Til top
osbech Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér osbech Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2014 kl. 11:11
kan du prøve at smide et billed op?
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2014 kl. 11:33
Oprindeligt skrevet af dr gonzo dr gonzo skrev:

Jeg har brugt betonfliser under mine gulvhøjtalere i stuen. Jeg har sprøjtemalet dem i en mørk grå farve, for at undgå at de afgiver støv og for at de skal være ensfarvet over det hele. Synes selv det ser ret godt ud, og så matcher det mit anlæg setup godt.

Go ide! Er der nogen der ved hvor man kan købe korkfliser til at klistre på undersiden af betonfliserne? Flytter nemlig ind i ny lejlighed med flot lakeret askeparketgulv.
Til top
Henrik Nygaard Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 01-December-2005
Point: 424
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrik Nygaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2014 kl. 12:46
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Go ide! Er der nogen der ved hvor man kan købe korkfliser til at klistre på undersiden af betonfliserne? Flytter nemlig ind i ny lejlighed med flot lakeret askeparketgulv.
Filt (den type man bruger til f.eks. bilstereo og varerumsopbygninger) og evt. spraylim Thumbs Up

Redigeret af Henrik Nygaard - 29-Oktober-2014 kl. 12:47
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2014 kl. 12:51
Oprindeligt skrevet af Henrik Nygaard Henrik Nygaard skrev:

<span style="line-height: 16.7999992370605px;">
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

</span><br style="line-height: 16.7999992370605px;"><span style="line-height: 16.7999992370605px;">Go ide! Er der nogen der ved hvor man kan købe korkfliser til at klistre på undersiden af betonfliserne? Flytter nemlig ind i ny lejlighed med flot lakeret askeparketgulv.
</span>Filt (den type man bruger til f.eks. bilstereo og varerumsopbygninger) og evt. spraylim Thumbs Up

Hvor køber man det?

Evt kan en masoniteplade sikkert bruges. Skal så bare ha spraymaling på kanterne.
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu