|
Surround og stereo? |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | |
Portuz ![]() Bruger ![]() Oprettet: 17-Juni-2012 Sted: Storkøbenhavn Status: Offline Point: 163 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 11-November-2014 kl. 17:12 |
Hej
Pt. består mit setup af følgende. NAD M3 NAD 51 DAC 2 x Dali Helicon 400 MK2 2 x Dali Helicon 300 MK2 Min stue er ikke særlig stor, men det er gået op for mig, at jeg holder rigtig rigtig meget af film og derfor bør overveje at implementere surround i hjemmet. Dog ønsker jeg samtidig at beholde min fine stereolyd. Jeg har kigget på NADs nye master serie (M17 og M27) samt at anskaffe mig en C200 og og S600, begge gerne MK2 modellen. Det skal her siges, at jeg elsker Helicon serien og særligt farven rosenrød. Design/farve udgør alligevel en bemærkelsessværdi andel af det, jeg opfatter som et rigtig godt anlæg. Har søgt og søgt og fundet lidt frem til, at det kan lade sig gøre, at beholde min M3 til, når jeg skal afspille musik. Er dette muligt eller er det unødvendigt, fordi M17 og M27 sagtens kan håndtere musik på samme niveau? Kan subben slås fra, når jeg hører musik? Dette ønsker kun muligt, såfremt jeg ikke skal skifte kabler hele tiden. Min viden omkring surround er meget begrænset i forhold til stereo. På forhånd tak! :) |
|
![]() |
|
SosFarum ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-Juli-2007 Sted: Frederikssund Status: Offline Point: 1022 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Din M3 kan bruges som stereo forstærker i et surround setup da den nyeste firmware giver mulighed for HT input, ifølge en her fra siden.
Om M17/M27 spiller ligeså god stereo som din M3 ved jeg ikke. Men din sub sætter du til M17 så den bruges ikke i stereo.
|
|
![]() |
|
Portuz ![]() Bruger ![]() Oprettet: 17-Juni-2012 Sted: Storkøbenhavn Status: Offline Point: 163 |
Så hvis jeg har alle 3 dele tilsluttet, så kan jeg høre stereo på min M3 og surround på M17+M27 - samtidig med min M3 er tændt? Det ligner jo bare, at alle højttalere skal være tilsluttet M27.
|
|
![]() |
|
SosFarum ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-Juli-2007 Sted: Frederikssund Status: Offline Point: 1022 |
Du skal forbinde Front L+R preout på M17 til HT input på M3 og så højtalerne til M3. M3 indstilles på HT input i surround og f.eks. CD i stereo.
|
|
![]() |
|
Jesper Flamand ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 07-Oktober-2008 Status: Offline Point: 345 |
Jeg kan bekræfte dette.
|
|
![]() |
|
Kan der ligeledes sætte både front- og baghøjttalere til M3? Således at center og sub ikke spiller med på stereo delen.
|
|
![]() |
|
Det tror jeg ikke - stereo er jo kun 2 højtalere.
|
|
![]() |
|
Jesper Flamand ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 07-Oktober-2008 Status: Offline Point: 345 |
Nej. M3 har kun 2 udgange. Det ville give mest mening at bruge den til 2 fronter, 1 højre 1 venstre.
|
|
![]() |
|
Selvom jeg lige pt. kører med 2 fronter og 2 bagved? Det er M3 jo bygget til.
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Det r zone2, og har intet med surround at gøre. Der er kun to forstærkere indenbords
|
|
![]() |
|
André S ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-December-2013 Sted: Danmark Status: Offline Point: 745 |
Du skal gøre op med dig selv om du vil beholde din M3 og bruge den som ren effekt.
Jeg kan garantere dig for at M17 vil levere varen alene i stereo. Specielt vis du køber et audyssey pro kit og kalibrere M17. |
|
![]() |
|
Som kampus skriver så er det nok zone 2 som du beskriver. Der er 4 terminaler bag op din M3 men det er 2xstereo(2xZONER), som kan bruges til at høre samme musik 2 steder. 1 sæt stereo højtaler i køkken, og 1 sæt stereo højtaler i stuen. Dette har intet med surround og gøre.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |