|
Opdater standardsøgemaskine? |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
jake51 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 02-Januar-2005 Sted: Randers Status: Offline Point: 6251 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 27-November-2014 kl. 12:52 |
Hver gang jeg åbner Gmail vises der en besked øverst i skærmen om at jeg kan komme hurtigere på internettet ved at opdatere min søgemaskine (sikkert til Chrome, har IE 11)
Hvordan slår jeg den lede besked fra? Det er skisme da hver gang ![]() |
|
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson |
|
![]() |
|
bruger udmeldt 23 ![]() -- ![]() Oprettet: 25-December-2010 Status: Offline Point: 2017 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Opdatere standarssøgemaskine?? Lyder da underligt... Det skulle vel ikke være standardbrowser i stedet?
Fx Google Chrome? Hvis det er Google Chrome, der menes, så opdateres denne ved at klikke på de tre streger under lukke-krydset, klik på Om Google Chrome, lad den søge efter opdateringer. Der vil så stå 0% i laaang tid, men lad den gøre sit arbejde færdigt, indtil den vil have en genstart. Og det er IKKE computeren, som skal genstartes - det er blot Google Chrome, som skal lukkes, og den åbner igen af sig selv. Det var blot et forslag herfra...
Redigeret af turbo2 - 27-November-2014 kl. 14:56 |
|
![]() |
|
jake51 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 02-Januar-2005 Sted: Randers Status: Offline Point: 6251 |
Ja... men jeg vil ikke have Chrome
|
|
Mikael Simpson |
|
![]() |
|
fiskerendk ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-November-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 815 |
Bare rolig det er ikke browseren den vil skifte men standard søge maskinen som du også selv er inde på. Jeg tror det er et problem på siden for selvom standard søgemaskinen er Google så kommer den alligevel. Jeg har ikke undersøgt det nærmere men tror det skyldes sikkerhed da siden ikke må se hvad hvad for en der er installeret. Men en egentlig løsning på dit spørgsmål har jeg ikke lige nu.
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Det kan næppe fravælges, jeg spørges ofte når jeg åbner Browser om jeg vil sætte Google som standard søgning, og den ER sat som standard søgning og startside. Bruger i øvrigt ofte Chrome, den er i visse tilfælde bedre end IE. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
Så klikker jeg på OK for at se, hvad der sker... og får en fejlmeddelelse: Kunne ikke installeres
|
|
Mikael Simpson |
|
![]() |
|
Nu irriterer det mig endnu mere
Jeg får denne meddelelse hele tiden i IE11 og når jeg åbner Gmail: "Kom hurtigere på Google. Opdater din standardsøgemaskine" Når jeg så klikker på OK, får jeg at vide at jeg allerede har den nyeste version eller også får jeg en anden fejlmeddelelse Hvad gør jeg? |
|
Mikael Simpson |
|
![]() |
|
Jakabov ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-Februar-2008 Sted: Vodskov Status: Offline Point: 1330 |
Brug nu bare Chrome! Tro mig, du bliver glad for den.
IE er so last year... ![]() |
|
![]() |
|
0leDK ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1213 |
Kan du evt. lave et billed så vi kan se? Nu har jeg prøvet med IE10 og IE 11 både med google og bing som søgemaskine. Jeg får ikke den besked.
|
|
![]() |
|
Roland ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Maj-2009 Sted: Kbh's Vestegn Status: Offline Point: 1220 |
Da jeg brugte Chrome kørte der utroligt mange flere tjenester og processer i baggrunden ift. når jeg bruger IE11. Som altid virker hurtig og stabil
Derfor har jeg fjernet Chrome på mine pc'er, det samme er sket på min tablet og mobilos. På dem var oplevelsen med Chrome endnu værre.
Trist for i starten, hvor de ikke havde alt det der skulle samkøres. Der var der fut i deres browser. Men det er der sgutte nu om dage !
Til topic: Jeg får den ikke lige for tiden, men er stødt på den en sjælden gang i mellem, inden for det sidste halve år. Jeg slog det hen med, at det nok bare er en af de forunderlige og ulogiske ting der sker en gang imellem. ![]() Redigeret af Roland - 17-December-2014 kl. 15:32 |
|
Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar
PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks |
|
![]() |
|
Jakabov ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-Februar-2008 Sted: Vodskov Status: Offline Point: 1330 |
Jamen sikke dog en gang vås ligeover! :-)
Ved ikke lige hvad du har haft sat til men i min verden er der ikke en browser der fungerer bedre og er hurtigere end Chrome. Heller ikke uden grund at de pt har en markedsandel på knap 60%, et tal der er stigende. IE har tilgengæld en andel på knap 20% og det tal er faldende. Der kan læses mere bl.a. her; Redigeret af Jakabov - 17-December-2014 kl. 16:10 |
|
![]() |
|
Roland ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Maj-2009 Sted: Kbh's Vestegn Status: Offline Point: 1220 |
Populariteten skyldes bl.a. Googles frembrusning og trendet med deraf flg. malplacerede bemærkninger om at Chrome er hurtigst, hvilket jo ikke ligefrem er korrekt !
Men lev du bare videre i din trendverden !
I øvrigt - hvad med de voldsomt mange cachelagringer, som chrome konstant producerer, så de til sidst når op på ret så mange GB ?
Hvor er funktionen til, at man selv kan styre dette automatisk ?
Nope - den findes stadig ikke, selv om mange har forespurgt Google om en løsning - i flere år !
Eneste måde at løse det på er, at tømme cachen manuelt hver dag, for ellers vil den voksen jævnt voldsomt. Det er imo ikke i orden, for en browser nogle kalder den bedste.
Og lige til sidst ift. til den artikel du linker til. Her er hvad der skrives i den første sætning:
"The era when Google Chrome was head and shoulders above the competition has ended."
|
|
Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar
PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |