recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Tuner-ur viser forkert
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Tuner-ur viser forkert

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
vonOle Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 29-September-2007
Sted: Sdr.Jylland
Status: Offline
Point: 95
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér vonOle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Tuner-ur viser forkert
    Sendt: 12-December-2014 kl. 08:44
Hej Smile

(fik vist postet i forkert gruppe før)

Jeg er den glade ejer af en ”Denver dvb-c mpeg-4 hd tv-tuner”, som jeg efterhånden er ved at lære at kende en smule.

Én ting giver mig dog virkelig problemer – jeg kan ikke indstille uret korrekt på trods af, at det umiddelbart ser meget enkelt ud.

Apparatet har selv indstillet sig til ”dansk” mm. Men når jeg indstiller tiden ”automatisk” eller manuelt til GMT+1 viser uret konsekvent 13 timer for tidligt – feks. når tiden reelt er kl. 22.30 viser uret kl. 09.30 osv.

Jeg synes, at jeg har prøvet alt, fulgt manualen slavisk, Googlet mm. uden held.

Måske kender I svaret ?

Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Point: 5310
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2014 kl. 09:22
Oprindeligt skrevet af vonOle vonOle skrev:

Hej Smile

(fik vist postet i forkert gruppe før)

Jeg er den glade ejer af en ”Denver dvb-c mpeg-4 hd tv-tuner”, som jeg efterhånden er ved at lære at kende en smule.

Én ting giver mig dog virkelig problemer – jeg kan ikke indstille uret korrekt på trods af, at det umiddelbart ser meget enkelt ud.

Apparatet har selv indstillet sig til ”dansk” mm. Men når jeg indstiller tiden ”automatisk” eller manuelt til GMT+1 viser uret konsekvent 13 timer for tidligt – feks. når tiden reelt er kl. 22.30 viser uret kl. 09.30 osv.

Jeg synes, at jeg har prøvet alt, fulgt manualen slavisk, Googlet mm. uden held.

Måske kender I svaret ?

Din tidligere tråd var under Yousee digital modtagere, hvor får du signal fra? 
Umiddelbart falder min tanke på noget AM/PM kontra 24 timers indstillings problem sammen med GMT +1 fejl.
Hvad viser uret først på dagen (fra midnat +1 time) ? 

Er Denver dimsen (ukendt type?) opdateret med seneste firmware?

Mvh. JørgenT

Redigeret af JørgenT - 12-December-2014 kl. 09:23
Til top
vonOle Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér vonOle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2014 kl. 12:36
Hej

Nu hvor klokken er 12.30 viser uret på Denver-dimsen 23.30

Jeg får signal fra YouSee - og apparatet ser ellers ud til at have installeret sig rigtigt med kanaler.

Type: Denver DVBC-122CI (købt i Fona)

Firmwaren er givet vis ikke updatet - men jeg har ikke tænkt over dette, da den er sat til "automatisk" i skærm-menuen

Mvh.
Ole
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10479
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2014 kl. 13:22
Prøv at stille den til GMT+2, så viser den i det mindste kun 12 timer forkert

Flemming

Redigeret af fltk - 12-December-2014 kl. 13:30
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2014 kl. 13:41
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Prøv at stille den til GMT+2, så viser den i det mindste kun 12 timer forkert
Flemming
Eller en tidszone på den modsatte side af klode, så den kommer til at passe helt (hvis ellers menu system tillader så stor forskel) Wink
Ved ikke om det så giver problem med dato i stedet.  Confused

Mvh. JørgenT
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2014 kl. 13:45
Alternativt skriv PM til bruger Pannen, han er Denver supporter.
Og han læser af og til med her på forum.  Smile

EDIT: Eller direkte mail som i denne tråd

Mvh. JørgenT

Redigeret af JørgenT - 12-December-2014 kl. 13:49
Til top
vonOle Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér vonOle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2014 kl. 22:21
Tak for svarene Smile

Jeg har været alle "GMT'erne" igennem, og alle viser helt hen i vejret.
- tror jeg prøver at finde bon'en, og se om Fona kan give mig løsningen

Mvh.
Ole
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Point: 4909
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2014 kl. 00:35
Desværre er Denver ofte fyldt med software fejl.

Og ærgrelse over et dårligt produkt holder meget længere en glæden over at spare penge.
Til top
Steen6400 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-December-2010
Sted: Sønderborg
Point: 2123
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen6400 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2014 kl. 09:21
Det er ikke ualmindeligt at fabriksfirmware er mangelfuld/fejlbehæftet, så hvis dette er dit eneste problem, bør du få firmware opdateret.

Hvis der er andre ting i vejen også kan du evt. kigge på Elgigantens Clint udgaver, det virker som om de produkter har færre fejl.
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
ATV 4K, Nvidia Shield TV, Norlys, IPhone 13, Huawei Watch GT3 Pro
Til top
vonOle Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér vonOle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2015 kl. 02:38
- vil lige runde den af
Jeg forsøgte at update firmwaren, men efter talrige forsøg måtte jeg opgive. Det lille apparat kunne ganske enkelt ikke se update-filen!
ALT er forsøgt, så jeg blev glad, da jeg fandt min næsten 2 år gamle bon fra Fona.
Fona kunne heller ikke "diagnosticere" problemet, og efter lidt rynkede øjenbryn, og nærstudie af min bon som udløber i februar, greb ekspedienten et lignende apparat på hylden, og ombyttede varen.
Det er fint nok for mig, - skal dog lige tjekke, om dén så virker som den skal.

Jeg har så efterfølgende bemærket, at min "Denver dvb-c mpeg-4 hd DVBC-122CI" er ombyttet til en "Denver dvb-t mpeg-4 hd DMB-113CI"

Er den tilsvarende ?
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Point: 4909
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2015 kl. 04:08
Hvis den virker som den skal, er det da ligegyldigt om der er forskel.

Til top
jcoop Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 15-April-2007
Sted: Denmark
Point: 157
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jcoop Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2015 kl. 05:31
Dvb-t virker ikke til kabeltv. Du må vidst afsted igen for at få den byttet.
[URL=http://eu.playstation.com/psn/profile/jcoop_dk/] [IMG]http://mypsn.eu.playstation.com/psn/profile/jcoop_dk.png] [/URL]
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu