|
Beolab 8000 med SONOS |
Besvar ![]() |
Side 123 5> |
Forfatter | |
papepape ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 04-Januar-2015 Sted: Hørsholm Status: Offline Point: 19 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 04-Januar-2015 kl. 19:41 |
Hej (starter denne tråd særskilt - da mit spørgsmål i anden tråd druknede i trådens indhold)
Jeg har et problem med at få mine beolab 8000 sat op med SONOS. SOm det fremgår af foto så har jeg fået indlagt kabel i væggen så og sætter dette i beolab 8000 og ligeledes i out på ZP90. Dog er der en summen i højttalerne når der ingen musik er - og ved lav musik kan jeg også høre denne summen. Endvidere slukker højttalerne ikke, når der ingen musik er. Nu er jeg så bange for, om jeg har fået de forkerte kabler fræset ind i væggen !! - Havde dog garderet mig og rådført mig med HIFI klubben først, der sagde at dette er løsningen mellem Beolab 8000 og Sonos ! Er der en der kan give mig et godt råd - for ikke til at holde ud at høre den summen og ligeledes at skulle slukke sine beolab 800 hvergang vil jeg ikke. ![]() |
|
![]() |
|
Torben Rasmussen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Flatpanels.dk Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: København Status: Offline Point: 4378 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Brummer de hvis du hiver RCA stikkene ud af Connect'en? Og brummer de hvis du slukker for Connect på stikkontakten? Kan dine kabler nå direkte fra Connect til BL8000 uden at de sidder i væggen - for prøv så lige det først og se om problemet er det samme..
Redigeret af Torben Rasmussen - 04-Januar-2015 kl. 20:01 |
|
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
|
![]() |
|
papepape ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 04-Januar-2015 Sted: Hørsholm Status: Offline Point: 19 |
Hej Torben
Tak for din tid til at svare mig - de brummer også uden RCA stikket sat i BL ! - Dog ikke så meget som hvis jeg så sætter RCA stikket i - de brummer uanset hvilken af de tre L-R-Line den bliver sart på ! Mine kabler er bygget ind i vores nybygget hus - altså fra et lille teknikrum ind over loft i tomrør inde i vægge og kommer således ud af væggen ! vh Thomas
|
|
![]() |
|
Vilstrup ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-November-2008 Status: Offline Point: 1008 |
har du evt. prøvet med et andet kabel, for at se om der er fejl på det kabel som du har trukket?
|
|
![]() |
|
Hej Vilstrup - jeg tror ikke det er kablerne der er problemet, men der er støj på LINE fra selve strømmen - altså når jeg har taget RCA stikket ud så kan jeg forsat høre en summen !
vh Thomas
|
|
![]() |
|
Mufti ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
Bare et langskud.
Prøv at vende strømstikket en halv omgang, således at nul og fase bytter plads.
|
|
![]() |
|
Torben Rasmussen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Flatpanels.dk Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: København Status: Offline Point: 4378 |
BL8000 bliver aldrig helt fri for brum via RCA på en Sonos, men de skal kunne spille og slukke alligevel.
Prøv lige at få testet med et andet kabel trukket direkte mellem Sonos og BL, bare lige for at udelukke væg-monteringen. Et alternativ kunne være, at bruge en Bosscom/Almando boks, som tager imod Phono og spytter et Powerlink-signal ud. Den vil så sende et trigger signal til BL-højttaleren og slukke den. Desværre, så har du jo pt. trukket phono-signaler rundt, så for at dette vil virke, så skal du have en af disse bokse ved hver højttaler og de koster over 2000 kr. pr stk. Redigeret af Torben Rasmussen - 05-Januar-2015 kl. 08:48 |
|
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
|
![]() |
|
gah ![]() Bruger ![]() Oprettet: 07-November-2013 Sted: Kastrup Status: Offline Point: 128 |
Er du sikker på at signalkablet er et skærmet signalkabel, når jeg ser på dit foto, så ser det ud til at være et mærkeligt fladt dobbelt kabel, det ligner faktisk et gammelt hovedtelefon kabel med 2 separate ledere og skærme.
Prøv derfor, som andre også siger, med et helt almindeligt kort Phono/Phono kabel, det behøver ikke at være et super/deluxe kabel for blot at teste brum. |
|
![]() |
|
Hej GAH
Jeg har lige oploadet et foto af det kabel jeg har fået anbefalet af HIFI klubben at bruge. Jeg har nu lige testet med et helt almindeligt kabel og når dette er tilsluttet mellem ZP90 og BL8000 er der intet støj at høre. Så er der dog problemet med triggeren, men det kan jeg egentligt overleve i første omgang. Mit problem er dog, at jeg gerne skal bruge det kabel jeg har fået installeret / trukket gennem lofte og vægge - kan jeg sætte anden endestykke på eller hvorledes kan det løses ? ![]() |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
HiFi Klubben har rådgivet dig dårligt!!!
Det kabel du har installeret, kommer ikke til at fungere med dine BeoLab 8000, da det er et almindeligt højttalerkabel, med phonostik! Der er ingen afskærmning af nogen art! M.v.h. |
|
![]() |
|
Hmm, ja det er faktisk dårligt - jeg gjorde utroligt meget ud af at forklare dem, hvad det skal bruges til - jeg viste dem plantegninger over huset og det var ikke de billigste kabler - desværre kan de ikke bare trækkes ud og nye trækkes ind - så formoder hele setup er ødelagt - æv.......
Kan jeg bruge kablerne til noget og så sætte andre endestykker på ? vh Thomas
|
|
![]() |
|
AndersKjergaard ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 01-Oktober-2012 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 25 |
Du skrev noget om tomrør - det er måske kun på loftet de ligger i tomrør?
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123 5> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |